OBRATI
Audi z zadnjim pogonom
Omejena serija audija R8 V10 RWS je na voljo v le 999 primerkih; voznikom, ki prisegajo na pogon na zadnji kolesni par, bo ponujal še več športnih užitkov v vožnji
Odpri galerijo
Superšportni audi R8 V10 je že sam po sebi izjemen avto, a Nemci so za najbolj strastne voznike pripravili še nekaj posebnega: omejeno serijo R8 V10 RWS s pogonom na zadnji kolesi. RWS je le kratica za rear wheel series, kar bi lahko prevedli kot zadnjekolesna serija, in je velika reč za R8 in Audi na splošno, ki slovi po štirikolesnem pogonu quattro.
R8 V10 RWS v primerjavi s kontrolirano zverino, ki se zaradi quattra kot prilepljena drži asfalta, tistim bolj zahtevnim in kajpak tudi spretnim voznikom ponuja še več užitka, saj je avto lažje prepričati, da mu pri odločnem pospeševanju iz ovinka začne odnašati zadek.
To pa še vedno ne pomeni, da zadek kar opleta po cesti, saj je R8 zelo uravnoteženo vozilo, tako da lahko z njim driftajo le izkušeni.
Pod motornim pokrovom ni razlik: Audijevi inženirji so se odločili za navadno različico sredinsko nameščenega atmosferskega 5,2-litrskega desetvaljnika, ki razvije 397 kW (540 KM) pri 8250 vrt./min in 540 Nm navora pri 6500 vrt./min. Razlika je le v tem, da se ves ta navor in moč prek sedemstopenjskega samodejnega menjalnika z dvema sklopkama prenašata samo na zadnji par koles.
Do stotice zadnjekolesni R8 pridrvi v 3,7 sekunde (desetinko počasneje od štirikolesnega modela), doseže pa malce višjo končno hitrost, in sicer 320 namesto 318 kilometrov na uro.
Vzmetenje je trše, da lahko prenese vso moč na zadnjih kolesih, prilagojeno pa je tudi krmiljenje, saj je vozilo spredaj lažje za kakšnih 50 kilogramov. RWS se obnaša podobno kot model s štirikolesnim pogonom, saj je med križarjenjem po avtocestah uglajen in umirjen, ko pa odločno pritisnemo na plin, se razbesni v divjo in agilno zverino.
Različni načini upravljanja poskrbijo, da je volan RWS med športno vožnjo trd in zelo natančen, po mestu pa prijetno mehak, kot da bi upravljali običajno limuzino.
Čeprav je RWS v notranjosti malce manj razkošen od običajnega R8, to še ne pomeni, da je špartanski. V usnje oblečeni sedeži so prilagodljivi v 14 smeri, volan, ki ga krasi velik rdeč gumb za zagon motorja, je opremljen z vsemi potrebnimi gumbki, tako da vozniku ni treba odmikati rok s krmila.
Poskrbljeno je tudi za infozabavo in povezljivost s pametnimi telefoni, ko pa voznik preklopi v športni način vožnje, se zaslon spremeni: v sredino se postavi velik merilnik vrtljajev in hitrosti, ki ga dopolnjujejo podatki o pritisku in temperaturi pnevmatik ter o realni moči in navoru ter bočnih silah.
Zanimivo je, da so se pri Audiju kljub dejstvu, da gre za omejeno serijo 999 vozil (320 je rezerviranih za ameriški trg), pri čemer vsako nosi svojo zaporedno številko, odločili, da bo RWS cenejši od običajnega R8.
Z osnovnim (bogatim) paketom opreme kupejevski R8 V10 RWS stane 140.000 evrov, kar je za 26.000 evrov manj kot navadni R8 V10.
Cene za različico spyder se začno pri 153.000 evrih, kar je prav tako 26.000 evrov manj, kot je treba odšteti za štirikolesnega spyderja.
R8 V10 RWS v primerjavi s kontrolirano zverino, ki se zaradi quattra kot prilepljena drži asfalta, tistim bolj zahtevnim in kajpak tudi spretnim voznikom ponuja še več užitka, saj je avto lažje prepričati, da mu pri odločnem pospeševanju iz ovinka začne odnašati zadek.
Ekskluzivni competitionZa tiste, ki hočejo še nekaj bolj ekskluzivnega, je na voljo tudi posebna serija R8 V10 plus competition z močnejšim, 610-konjskim motorjem, ki 100 km/h doseže v 3,2 sekunde. Competition je lažji od izvirnika, njegov glavni adut pa je še za sto kilogramov večji aerodinamični pritisk k tlom (downforce). A ker se še bolje drži podlage, najvišja hitrost znaša le 313 km/h. Narejenih bo le deset primerkov. Cena? 206.000 evrov.
To pa še vedno ne pomeni, da zadek kar opleta po cesti, saj je R8 zelo uravnoteženo vozilo, tako da lahko z njim driftajo le izkušeni.
Vsa moč le na zadnjih kolesih
Pod motornim pokrovom ni razlik: Audijevi inženirji so se odločili za navadno različico sredinsko nameščenega atmosferskega 5,2-litrskega desetvaljnika, ki razvije 397 kW (540 KM) pri 8250 vrt./min in 540 Nm navora pri 6500 vrt./min. Razlika je le v tem, da se ves ta navor in moč prek sedemstopenjskega samodejnega menjalnika z dvema sklopkama prenašata samo na zadnji par koles.
Do stotice zadnjekolesni R8 pridrvi v 3,7 sekunde (desetinko počasneje od štirikolesnega modela), doseže pa malce višjo končno hitrost, in sicer 320 namesto 318 kilometrov na uro.
Vzmetenje je trše, da lahko prenese vso moč na zadnjih kolesih, prilagojeno pa je tudi krmiljenje, saj je vozilo spredaj lažje za kakšnih 50 kilogramov. RWS se obnaša podobno kot model s štirikolesnim pogonom, saj je med križarjenjem po avtocestah uglajen in umirjen, ko pa odločno pritisnemo na plin, se razbesni v divjo in agilno zverino.
Različni načini upravljanja poskrbijo, da je volan RWS med športno vožnjo trd in zelo natančen, po mestu pa prijetno mehak, kot da bi upravljali običajno limuzino.
Nižja cena
Čeprav je RWS v notranjosti malce manj razkošen od običajnega R8, to še ne pomeni, da je špartanski. V usnje oblečeni sedeži so prilagodljivi v 14 smeri, volan, ki ga krasi velik rdeč gumb za zagon motorja, je opremljen z vsemi potrebnimi gumbki, tako da vozniku ni treba odmikati rok s krmila.
540
KM se prenaša le na zadnji par koles.
KM se prenaša le na zadnji par koles.
Poskrbljeno je tudi za infozabavo in povezljivost s pametnimi telefoni, ko pa voznik preklopi v športni način vožnje, se zaslon spremeni: v sredino se postavi velik merilnik vrtljajev in hitrosti, ki ga dopolnjujejo podatki o pritisku in temperaturi pnevmatik ter o realni moči in navoru ter bočnih silah.
Zanimivo je, da so se pri Audiju kljub dejstvu, da gre za omejeno serijo 999 vozil (320 je rezerviranih za ameriški trg), pri čemer vsako nosi svojo zaporedno številko, odločili, da bo RWS cenejši od običajnega R8.
Z osnovnim (bogatim) paketom opreme kupejevski R8 V10 RWS stane 140.000 evrov, kar je za 26.000 evrov manj kot navadni R8 V10.
Cene za različico spyder se začno pri 153.000 evrih, kar je prav tako 26.000 evrov manj, kot je treba odšteti za štirikolesnega spyderja.