ZA VOLANOM

Audijev električni križanec (FOTO)

Q4 sportback 50 e-tron quattro ponuja veliko udobja; soliden doseg je mogoč le z zelo zmerno vožnjo.
Fotografija: Z najboljšo opremo za konkreten znesek. FOTOGRAFIJE: Blaž Kondža
Odpri galerijo
Z najboljšo opremo za konkreten znesek. FOTOGRAFIJE: Blaž Kondža

Q4 sportback 50 e-tron je še ena možnost, ki jo pri Audiju ponujajo kupcem bolj ali manj premijskih električnih vozil. Še vedno je razmeroma visok križanec, ki pa se od običajnega Q4 razlikuje po kupejevsko speljanem zadku.

Dvojno steklo pripomore k nekoliko boljšemu pogledu nazaj, a podobne rešitve so drugi proizvajalci opustili že pred leti.
Dvojno steklo pripomore k nekoliko boljšemu pogledu nazaj, a podobne rešitve so drugi proizvajalci opustili že pred leti.

V skladu s koncernsko filozofijo stoji na enaki platformi kot VW ID.4 in škoda enyaq, drugače pa je čistokrvni audi. Na vseh koncih deluje mišičasto, k čemur dodatno prispevajo nizki pragovi na boku vozila in 20-palčna kolesa. Lahko tudi rečem, da dobro skriva dimenzije, saj na prvi pogled težko ugotoviš, koliko je v resnici dolg. Dejansko s 4,58 metra po velikosti spada med kompaktne križance. Sprednji del je prepoznaven po za audije značilni maski, zadnji malo manj, saj ga zaznamuje dvojno steklo, prek katerega se razteza spojler, kar nekoliko spominja na »japonski« dizajn in je po mojem mnenju šibkejši del celotne silhuete.

Električno bistvo

Vajeni smo že, da z močjo tovrstnih električarjev ni težav, in to velja tudi za tega e-trona. Voznika razvaja z največjo močjo 220 kW (299 KM) in električnim navorom 460 Nm, se pravi od samega speljevanja naprej. Jasno je, da to omogoča nadvse prijetno vožnjo, saj je vozilo v vseh razmerah suvereno, uživate lahko v tihi vožnji po podeželski cesti, s pomočjo radarskega tempomata in samodejnega ohranjanja voznega pasu lahko nestresno vozite v mestni gneči ali na avtocesti, če pa se vam zahoče, lahko švignete mimo tovornjaka.

Armaturno ploščo zaznamujejo ostre linije in osrednji zaslon, ki je opazno zasukan proti vozniku.
Armaturno ploščo zaznamujejo ostre linije in osrednji zaslon, ki je opazno zasukan proti vozniku.

S stalnim štirikolesnim pogonom, ki ga pri Audiju tradicionalno imenujejo quattro, v električnem Q4 sportback pa ga omogočata dva elektromotorja, je dobro vodljiv tudi na ovinkasti cesti. Pri tem je treba povedati, da se v hitro voženih ovinkih v primerjavi s podobnimi bencinskimi in dizelskimi audiji pozna velika teža, saj Q4 sportback 50 e-tron quattro tehta 2215 kilogramov. Ker je baterijski sklop nameščen v dnu vozila, voznik čuti nizko težišče, kar je dobrodošlo, a ob tem občuti tudi težo, ki ga rahlo potiska iz ovinka in je zato potrebno dodajanje volana. A to je opazno le pri zelo hitri vožnji, da ne rečem pretiravanju. Velika teža vpliva tudi na vzmetenje, ki bi bilo vsaj v udobnem (comfort) voznem režimu lahko nekoliko mehkejše.

Baterija in doseg

Seveda je glavno vprašanje, kako daleč in kako hitro se lahko peljemo z vozilom, za katero smo odšteli okroglih 80 tisočakov. Baterija ima zmogljivost 76,6 kWh in največji doseg tega e-trona je po merilnem ciklu WLTP 514 kilometrov. V resničnem življenju je to nedosegljivo, doseg se giblje od 350 do 400 kilometrov. V mojem primeru sem se s povprečno porabo 18,5 kWh na 100 prevoženih kilometrov približal zadnji številki, a za to, to moram poudariti, sem veliko večino časa vozil zelo, zelo zmerno in poskušal rekuperirati čim več zavorne energije, pri čemer uporabni obvolanski ročici v 90 odstotkih nadomestita zaviranje z zavorami.

V drugi vrsti vlada solidna prostornost za noge, je pa sedežni del nekoliko kratek.
V drugi vrsti vlada solidna prostornost za noge, je pa sedežni del nekoliko kratek.

Če me je zaneslo na avtocesto, večinoma nisem vozil več kot dobrih 120 km/h, na običajnih cestah pa večinoma brez ostrega pospeševanja. Ker vozilo ponuja in omogoča veliko več (največja hitrost 180 km/h, pospešek z mesta do stotice 6,2 sekunde), sem bil velikokrat v skušnjavi … S polnjenjem baterije ni bilo težav, je pa res, da je polnjenje na domači vtičnici resnično dolgotrajno in pride v poštev le, če odpadejo vse druge opcije.

Vrhunska oprema

Kar zadeva udobje in varnostno in infozabavno vsebino, je bil testni primerek opremljen maksimalno; pri tem naj posebej omenim vrhunske matrične žaromete in navigacijski sistem, ki v realnem času sporoča, kakšne so razmere na cesti pred vami. Zaradi razmeroma velike širine vozila (1,865 m) vlada na sprednjih sedežih solidna zračnost, zgledno prostorna pa je tudi zadnja klop, ki je kupejevski zadnji del vozila v ničemer ne omejuje. Prostornina prtljažnega prostora znaša 535 litrov, pri podrtem naslonjalu zadnjih sedežev do 1460. Ne morem pa se ogniti zameri, da za polnilne kable še vedno ni ustreznega prostora. 

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije