ELEKTRIČNI
Avto presežkov
Hrvaški rimac C_two velja za najhitrejši popolnoma električni cestni avto na svetu; z enim polnjenjem naj bi prevozil do 550 kilometrov oziroma dva dirkaška kroga na Nürburgringu.
Odpri galerijo
Rimac C_two (oziroma »ce dva«, kakor mu pravijo v domači Hrvaški) je avto presežkov. Še pred začetkom serijske proizvodnje je že obveljal za najhitrejši in najmočnejši električni avtomobil na svetu, saj njegova končna hitrost znaša 412 kilometrov na uro, do stotice prinori v 1,97 sekunde, medtem ko do 300 km/h potrebuje 11,8 sekunde. To je primerljivo s časom, ki ga povprečni družinski (nešportni) avtomobil porabi do 100 km/h.
Potem je tukaj njegova grozovita moč: štirje elektromotorji razvijejo 1,4 megavata moči, kar bi pretvorili v prav tako nepredstavljivih 1914 konjskih moči, da o navoru 2300 Nm, ki je na voljo od mirovanja naprej, niti ne govorimo.
In niti doseg ni slab: po strožjem standardu WLPT naj bi litij-magnezij-nikljeva baterija s kapaciteto 120 kWh zmogla kar 550 kilometrov, po starem merilnem ciklu NEDC pa je bila številka še višja, in sicer 650 kilometrov. Pri tem seveda nima nobenih toplogrednih izpustov.
Baterija naj bi se na superhitrih polnilnih postajah v pol ure napolnila za 80 odstotkov. Seveda se doseg ob priganjanju močno zniža, so se pa pri Rimčevih pohvalili, da bo lahko C_two z enim polnjenjem s polno obremenitvijo prevozil dva kroga na slovitem dirkališču Nürburgring.
C_two je, kot se za vrhunski električni avto spodobi, naphan s sodobno tehnologijo: ko bo zapeljal na ceste, bo obvladal samodejno vožnjo četrte stopnje (level 4), se izogibal oviram, sam parkiral in še kaj, saj bo opremljen z osmimi kamerami, šestimi radarji, ducatom ultrazvočnih senzorjev in z dvema lidarjema (laserskima merilnikoma razdalje).
Vsi ti senzorji naj bi poskrbeli, da bo avto spremljal vse, kar se dogaja do kilometra daleč. Na krovu bo imel tudi Nvidijin superračunalnik s procesorsko močjo več kot dvajsetih prenosnikov, na uro vožnje pa se bo nabralo za šest gigabajtov podatkov. Voznik ne bo potreboval ključa, saj bo avto prepoznal njegov obraz in odprl dvižna vrata. Med različnimi programi bo tudi trener vožnje, ki bo voznika na stezi učil, kako hitreje peljati.
Avto je skoraj v celoti iz ogljikovih vlaken, pri čemer je obdržal tudi domoljubni lepotni okrasek – karbonsko kravato, ki jo je na boku imel že concept one. Vodno hlajena baterija je razporejena po vsem vozilu, ni je pa pod sedežema, saj so želeli ohraniti nizko silhueto superšportnega vozila in obdržati nizek količnik zračnega upora (Cd) pri 0,28.
Vsak od elektromotorjev poganja svoje kolo, za prenos brutalne moči pa skrbi poseben sistem regulacije navora rimac all-wheel torque vectoring. Za varno zaviranje skrbijo keramične disk zavore brembo, pnevmatike pa so naredili pri Pirelliju.
A poleg še nekaterih malenkosti je to vse, kar je tujih sestavnih delov; večina je domače izdelave, saj so v tovarni ustanovitelja, večinskega lastnika in izvršnega direktorja Mateta Rimca v Sveti Nedelji blizu Zagreba ponosni na dejstvo, da skoraj vse dele – tudi aluminijaste in karbonske – izdelajo sami.
No, tudi cena je silna: 1,7 milijona evrov brez davkov in drugih dajatev. In to je osnovna cena: kakor pravijo pri družbi Rimac Automobili, je večina kupcev v povprečju nabavila še za pol milijona evrov dodatne opreme. Prodanih je že vseh 150 primerkov avta, prvi pa bodo na ceste zapeljali prihodnje leto. C_two je trenutno v postopku pridobivanja globalne homologacije vozila, kar pomeni, da jih bodo kar več razbili na varnostnih testih. Srce parajoče.
Nora moč
Potem je tukaj njegova grozovita moč: štirje elektromotorji razvijejo 1,4 megavata moči, kar bi pretvorili v prav tako nepredstavljivih 1914 konjskih moči, da o navoru 2300 Nm, ki je na voljo od mirovanja naprej, niti ne govorimo.
In niti doseg ni slab: po strožjem standardu WLPT naj bi litij-magnezij-nikljeva baterija s kapaciteto 120 kWh zmogla kar 550 kilometrov, po starem merilnem ciklu NEDC pa je bila številka še višja, in sicer 650 kilometrov. Pri tem seveda nima nobenih toplogrednih izpustov.
Rimac C_twoRimac C_two
Motor: 4x električni
Največja moč: 1,4 MW (1914 KM)
Največji navor: 2300 Nm
Pogon: štirikolesni (po en motor na vsako kolo)
Masa praznega vozila: 1950 kg
Mere (D/Š/V): 4750/1986/1208 mm
Medosna razdalja: 2745 mm
Pospešek do 100 km/h: 1,97 s
Pospešek do 300 km/h: 11,8 s
Najvišja hitrost: 412 km/h
Baterija: 120 kWh (Li/Mg/Ni)
Doseg: 550 km (WLTP), 650 km (NEDC)
Izpust CO2: 0 g/km
Količnik zračnega upora (Cd): 0,28
Prodaja: Rimac Automobili, Sveta Nedelja, Hrvaška
Cena: od 1,7 milijona evrov naprej (brez davka)
Motor: 4x električni
Največja moč: 1,4 MW (1914 KM)
Največji navor: 2300 Nm
Pogon: štirikolesni (po en motor na vsako kolo)
Masa praznega vozila: 1950 kg
Mere (D/Š/V): 4750/1986/1208 mm
Medosna razdalja: 2745 mm
Pospešek do 100 km/h: 1,97 s
Pospešek do 300 km/h: 11,8 s
Najvišja hitrost: 412 km/h
Baterija: 120 kWh (Li/Mg/Ni)
Doseg: 550 km (WLTP), 650 km (NEDC)
Izpust CO2: 0 g/km
Količnik zračnega upora (Cd): 0,28
Prodaja: Rimac Automobili, Sveta Nedelja, Hrvaška
Cena: od 1,7 milijona evrov naprej (brez davka)
Baterija naj bi se na superhitrih polnilnih postajah v pol ure napolnila za 80 odstotkov. Seveda se doseg ob priganjanju močno zniža, so se pa pri Rimčevih pohvalili, da bo lahko C_two z enim polnjenjem s polno obremenitvijo prevozil dva kroga na slovitem dirkališču Nürburgring.
Superračunalnik na kolesih
C_two je, kot se za vrhunski električni avto spodobi, naphan s sodobno tehnologijo: ko bo zapeljal na ceste, bo obvladal samodejno vožnjo četrte stopnje (level 4), se izogibal oviram, sam parkiral in še kaj, saj bo opremljen z osmimi kamerami, šestimi radarji, ducatom ultrazvočnih senzorjev in z dvema lidarjema (laserskima merilnikoma razdalje).
Vsi ti senzorji naj bi poskrbeli, da bo avto spremljal vse, kar se dogaja do kilometra daleč. Na krovu bo imel tudi Nvidijin superračunalnik s procesorsko močjo več kot dvajsetih prenosnikov, na uro vožnje pa se bo nabralo za šest gigabajtov podatkov. Voznik ne bo potreboval ključa, saj bo avto prepoznal njegov obraz in odprl dvižna vrata. Med različnimi programi bo tudi trener vožnje, ki bo voznika na stezi učil, kako hitreje peljati.
Made in Croatia
Avto je skoraj v celoti iz ogljikovih vlaken, pri čemer je obdržal tudi domoljubni lepotni okrasek – karbonsko kravato, ki jo je na boku imel že concept one. Vodno hlajena baterija je razporejena po vsem vozilu, ni je pa pod sedežema, saj so želeli ohraniti nizko silhueto superšportnega vozila in obdržati nizek količnik zračnega upora (Cd) pri 0,28.
Vsak od elektromotorjev poganja svoje kolo, za prenos brutalne moči pa skrbi poseben sistem regulacije navora rimac all-wheel torque vectoring. Za varno zaviranje skrbijo keramične disk zavore brembo, pnevmatike pa so naredili pri Pirelliju.
A poleg še nekaterih malenkosti je to vse, kar je tujih sestavnih delov; večina je domače izdelave, saj so v tovarni ustanovitelja, večinskega lastnika in izvršnega direktorja Mateta Rimca v Sveti Nedelji blizu Zagreba ponosni na dejstvo, da skoraj vse dele – tudi aluminijaste in karbonske – izdelajo sami.
Huda cena
No, tudi cena je silna: 1,7 milijona evrov brez davkov in drugih dajatev. In to je osnovna cena: kakor pravijo pri družbi Rimac Automobili, je večina kupcev v povprečju nabavila še za pol milijona evrov dodatne opreme. Prodanih je že vseh 150 primerkov avta, prvi pa bodo na ceste zapeljali prihodnje leto. C_two je trenutno v postopku pridobivanja globalne homologacije vozila, kar pomeni, da jih bodo kar več razbili na varnostnih testih. Srce parajoče.