TEST
Avto z dobrim dosegom in nižjimi stroški
Dacia sandero stepway ponuja konkreten doseg in nižje stroške, z višjo oddaljenostjo od tal in dobro količino navora je kot nalašč za slabe makadamske ceste.
Odpri galerijo
Marsikdo ima še vedno pomisleke do avtomobilov na plinski pogon. Pa čeprav jih ne zna več utemeljiti. Polnilna mreža z utekočinjenim naftnim plinom LPG na bencinskih servisih po Sloveniji in Evropi je vedno boljša, sistemi polnjenja so postali enostavni in predvsem čisti pa tudi rezervoarja ne bo kar na vsem lepem razneslo.
Za varnost namreč skrbi vrsta elementov, s katerimi se lahko avtomobili na avtoplin marsikje po Evropi zapeljejo tudi v podzemne parkirne hiše.
Med njimi je dacia sandero stepway z bencinsko-plinskim motorjem ECO-G. Gre za trivaljni turbobencinar, ki mu je dodan plinski sistem vbrizgavanja plina. Rezultat je odziven in prožen motor s stotimi konji in solidnimi 170 Nm navora, ki so na voljo že pri 2000 vrtljajih na minuto.
Poraba resda ni takšna, kot jo obljublja proizvajalec: pri mešani vožnji je šlo 7,7 litra bencina na sto kilometrov oziroma osem litrov plina. A avtoplin je občutno cenejši od bencina: če liter neosvinčenega stane malce manj kot en evro, je za liter plina LPG treba odšteti okoli 60 centov. Upoštevati je treba, da na testu zaradi protikoronskih ukrepov nismo mogli odhajati na dolge relacijske vožnje pa tudi mraz je že krepko pritiskal. A že v tem primeru to pomeni, da lahko s polnima rezervoarjema (plinska posoda se napolni do 80 odstotkov oziroma do 32 litrov) prevozimo skoraj 1100 kilometrov, kar je zavidljiva številka.
Kot smo že vajeni pri avtomobilih na plinski pogon, se najprej zaženejo z bencinom in nato sami preklopijo na plin. Dacijin (oziroma Renault-Nissanov) ECO-G to stori zelo hitro; včasih je kar trajalo, da je elektronika preklopila z bencina na plin. Preklop v obe smeri je neopazen, tako da ni nobenega cukanja ali trzanja.
Velika prednost tovarniško vgrajenega plinskega sistema je v tem, da je motor že pripravljen na plin, ki ima slabše mazalne lastnosti od bencina, poleg tega pa je kompleten avto v tovarniški garanciji. Sandero je opremljen s standardiziranim nastavkom za plin, imenovanim DISH, ki je najpogostejša izbira na bencinskih servisih, tako da odpade umazano ukvarjanje z adapterji pa tudi samo polnjenje ni več neki hudo zapleten postopek.
Testna dacia je bila opremljena s paketom prestige, edini doplačljivi dodatek je bil boljši infozabavni sistem z navigacijo in s polno povezljivostjo z androidnimi pametnimi telefoni. Za 12 tisočakov človek dobi zelo uporaben avto s spodobnim prtljažnikom, ki se ga poveča na poštenih 1200 litrov.
Pri Dacii so serijsko priložili komplet za krpanje predrtih pnevmatik, saj rezervnega kolesa seveda ni – na njegovem mestu je 40-litrska posoda za plin. Avto je imel tempomat in omejevalnik hitrosti ter elektronsko premikanje vseh štirih vratnih stekel, le da sta tipki za zadnji nameščeni na sredinski konzoli in ne na vratih.
Vožnja z dacio ni bila nič pretresljivega: avto je lepo vodljiv, petstopenjski ročni menjalnik lepo prestavlja, čeprav bi lahko imel malce daljša prestavna razmerja ali pa še eno prestavo, motor je prožen in ne preglasen; tudi pri avtocestni vožnji bomo slišali veter in kolesa, ne pa motorja.
In ker gre za model stepway, to pomeni zaščito podvozja in večjo oddaljenost od tal, kar bo še zlasti prav prišlo na kakšnih slabših asfaltnih ali makadamskih cestah, kjer se bo tale sandero najbolje počutil.
Za varnost namreč skrbi vrsta elementov, s katerimi se lahko avtomobili na avtoplin marsikje po Evropi zapeljejo tudi v podzemne parkirne hiše.
Konkreten doseg
Med njimi je dacia sandero stepway z bencinsko-plinskim motorjem ECO-G. Gre za trivaljni turbobencinar, ki mu je dodan plinski sistem vbrizgavanja plina. Rezultat je odziven in prožen motor s stotimi konji in solidnimi 170 Nm navora, ki so na voljo že pri 2000 vrtljajih na minuto.
Poraba resda ni takšna, kot jo obljublja proizvajalec: pri mešani vožnji je šlo 7,7 litra bencina na sto kilometrov oziroma osem litrov plina. A avtoplin je občutno cenejši od bencina: če liter neosvinčenega stane malce manj kot en evro, je za liter plina LPG treba odšteti okoli 60 centov. Upoštevati je treba, da na testu zaradi protikoronskih ukrepov nismo mogli odhajati na dolge relacijske vožnje pa tudi mraz je že krepko pritiskal. A že v tem primeru to pomeni, da lahko s polnima rezervoarjema (plinska posoda se napolni do 80 odstotkov oziroma do 32 litrov) prevozimo skoraj 1100 kilometrov, kar je zavidljiva številka.
Prednost tovarniškega sistema
Kot smo že vajeni pri avtomobilih na plinski pogon, se najprej zaženejo z bencinom in nato sami preklopijo na plin. Dacijin (oziroma Renault-Nissanov) ECO-G to stori zelo hitro; včasih je kar trajalo, da je elektronika preklopila z bencina na plin. Preklop v obe smeri je neopazen, tako da ni nobenega cukanja ali trzanja.
Velika prednost tovarniško vgrajenega plinskega sistema je v tem, da je motor že pripravljen na plin, ki ima slabše mazalne lastnosti od bencina, poleg tega pa je kompleten avto v tovarniški garanciji. Sandero je opremljen s standardiziranim nastavkom za plin, imenovanim DISH, ki je najpogostejša izbira na bencinskih servisih, tako da odpade umazano ukvarjanje z adapterji pa tudi samo polnjenje ni več neki hudo zapleten postopek.
Spodobna oprema
Testna dacia je bila opremljena s paketom prestige, edini doplačljivi dodatek je bil boljši infozabavni sistem z navigacijo in s polno povezljivostjo z androidnimi pametnimi telefoni. Za 12 tisočakov človek dobi zelo uporaben avto s spodobnim prtljažnikom, ki se ga poveča na poštenih 1200 litrov.
Realna poraba je višja od uradne, a plin je poceni.
Pri Dacii so serijsko priložili komplet za krpanje predrtih pnevmatik, saj rezervnega kolesa seveda ni – na njegovem mestu je 40-litrska posoda za plin. Avto je imel tempomat in omejevalnik hitrosti ter elektronsko premikanje vseh štirih vratnih stekel, le da sta tipki za zadnji nameščeni na sredinski konzoli in ne na vratih.
Solidna vožnja
Vožnja z dacio ni bila nič pretresljivega: avto je lepo vodljiv, petstopenjski ročni menjalnik lepo prestavlja, čeprav bi lahko imel malce daljša prestavna razmerja ali pa še eno prestavo, motor je prožen in ne preglasen; tudi pri avtocestni vožnji bomo slišali veter in kolesa, ne pa motorja.
Dacia sandero stepway prestige 1.0 Tce 100 ECO-GDacia sandero stepway prestige 1.0 Tce 100 ECO-G
Motor: trivaljni turbobencinski
Gibna prostornina: 998 cm3
Največja moč: 74 kW (100 KM) pri 5000 vrt./min.
Največji navor: 170 Nm pri 2000 vrt./min.
Pogon: na sprednji kolesi, 5-stopenjski ročni menjalnik
Masa praznega vozila: 1090 kg
Mere (D/Š/V): 4069/1733/1618 mm
Medosna razdalja: 2589 mm
Prostornina prtljažnika: 320–1200 l
Posoda za gorivo: 50 l
Posoda za plin: 40/32 l
Najvišja hitrost: 174 km/h
Pospešek do 100 km/h: 10,5 s
Poraba goriva: 5,1 l/100 km
Izpust CO2: 116 g/km
Uradni zastopnik: Renault Nissan Slovenija
Maloprodajna cena: 11.700 evrov (testni 12.080 evrov)
Euro NCAP (2013): ****
Motor: trivaljni turbobencinski
Gibna prostornina: 998 cm3
Največja moč: 74 kW (100 KM) pri 5000 vrt./min.
Največji navor: 170 Nm pri 2000 vrt./min.
Pogon: na sprednji kolesi, 5-stopenjski ročni menjalnik
Masa praznega vozila: 1090 kg
Mere (D/Š/V): 4069/1733/1618 mm
Medosna razdalja: 2589 mm
Prostornina prtljažnika: 320–1200 l
Posoda za gorivo: 50 l
Posoda za plin: 40/32 l
Najvišja hitrost: 174 km/h
Pospešek do 100 km/h: 10,5 s
Poraba goriva: 5,1 l/100 km
Izpust CO2: 116 g/km
Uradni zastopnik: Renault Nissan Slovenija
Maloprodajna cena: 11.700 evrov (testni 12.080 evrov)
Euro NCAP (2013): ****
In ker gre za model stepway, to pomeni zaščito podvozja in večjo oddaljenost od tal, kar bo še zlasti prav prišlo na kakšnih slabših asfaltnih ali makadamskih cestah, kjer se bo tale sandero najbolje počutil.
Predstavitvene informacije
Komentarji:
08:55
Prepoznajte lažnivce