OBRATI
Avto za potovanja: Citroënov kombisuv
Citroën C4 se oblikovno zgleduje po suvih in križancih, a ostaja zvest načelom kompaktne družinske kombilimuzine.
Odpri galerijo
Kaj ni zanimivo, kako vsi avtomobili postajajo podobni suvom ali križancem? Tudi tisti, za katere proizvajalec pravi, da so predstavniki klasičnih nesuvovskih razredov? Citroën uvršča model C4 med petvratne limuzine, a tudi sam poudarja, da so obliko novega C4 navdihnili suvi.
Novi C4 že na prvi pogled ni klasična kombilimuzina. S kupejevsko-suvovsko obliko je precej vpadljiv in privlačnega videza z vseh strani. Le kolesa so videti nekam ozka, kar je posledica dejstva, da je avto opremljen z 18-palčnimi platišči, narejenimi za električne avtomobile z velikimi, a ozkimi pnevmatikami.
Ker me je matral firbec, sem pogledal tudi pod zadek in z zadovoljstvom ugotovil, da sta izpušni cevi, ki krasita zadnji odbijač, v resnici povezani z izpušnim loncem. Pri marsikaterem avtu so šminkerske kromirane izpušne cevi le okrasne, pri nekaterih pa se za njimi skriva čisto navadna ozka železna cev.
Voznika in sovoznika razvajata udobna sedeža, na zadnji klopi se dobro sedi, pri čemer tudi odraslemu ne zmanjka prostora za kolena. Materiali so kakovostni, poskrbljeno je tudi za vrsto oblikovalskih dodatkov. Predalčkov za odlaganje je na pretek, na sovoznikovi strani pa so dodali tudi izvlečni nosilec za pametne telefone oziroma tablice. Infozabavni sistem je močno digitaliziran, saj so od klasičnih gumbov ostale le komande klimatske naprave in nekaj tipk na volanu, preostalo pa moramo nastavljati prek dotikabilnega zaslona. Voznik spremlja podatke o vožnji na zaslonu, ki pa nima prikaza vrtljajev – ali pa mi ga ni uspelo najti ...
Avto je bil opremljen tudi s prikazovalnikom osnovnih podatkov na projicirnem zaslončku, ki mi ga prav tako ni uspelo izklopiti. Prtljažnik s 380 litri prostornine je še ravno dovolj velik za družinske izlete, za kakšno potovanje pa si bo treba omisliti strešni kovček in odstraniti pokrov dvojnega dna prtljažnika.
Testnega C4 je poganjal hišni trivaljni 1,2-litrski turbobencinski mlinček puretech s 130 KM in 230 Nm navora. Čeprav nisem ravno navdušenec nad t. i. downsizingom oziroma zmanjševanjem delovne prostornine motorjev, me je tale kar prepričal z odzivnostjo, ki z dobro zastavljenimi prestavnimi razmerji poskrbi za ravno prav dinamično vožnjo pa tudi sprejemljivo porabo, če le noga ni pretežka.
Odziven motor, dober menjalnik in ugodna poraba
Poraba se je gibala tam okoli 6,5 l na 100 km, lahko pa je tako nižja kot višja. Tudi zvok motorja je kar prijeten, pri nizkih vrtljajih pa je lepo tih. Le vzmetenje je nekoliko premehko za moj okus, a citroëni so že tradicionalno bolj mehki in udobni.
Citroënova kombilimuzina je bila zelo solidno opremljena, manjkali niso niti osnovni asistenčni sistemi, kot so sistem za preprečevanje nenamerne menjave voznega pasu, sistem samodejnega zaviranja v sili s prepoznavanjem kolesarjev in pešcev, opozorilnik na nevarnost trčenja, prepoznavanje prometnih znakov, opozorilnik na voznikovo nepozornost in sistem za nadzor mrtvega kota.
V bistvu je manjkal le aktivni tempomat, ki je na voljo le s samodejnim menjalnikom. Parkirnim senzorjem spredaj in zadaj dela družbo še zadnja parkirna kamera. Človek bi za tako dobro opremljeni avtomobil pričakoval že kar visoko ceno, a pri Citroënu za testnega C4 zahtevajo dobrih 20 tisočakov (s popustom), kar je zelo konkurenčna vsota za družinski avto.
Suvasta kombilimuzina
Novi C4 že na prvi pogled ni klasična kombilimuzina. S kupejevsko-suvovsko obliko je precej vpadljiv in privlačnega videza z vseh strani. Le kolesa so videti nekam ozka, kar je posledica dejstva, da je avto opremljen z 18-palčnimi platišči, narejenimi za električne avtomobile z velikimi, a ozkimi pnevmatikami.
Ker me je matral firbec, sem pogledal tudi pod zadek in z zadovoljstvom ugotovil, da sta izpušni cevi, ki krasita zadnji odbijač, v resnici povezani z izpušnim loncem. Pri marsikaterem avtu so šminkerske kromirane izpušne cevi le okrasne, pri nekaterih pa se za njimi skriva čisto navadna ozka železna cev.
Udobje na prvem mestu
Voznika in sovoznika razvajata udobna sedeža, na zadnji klopi se dobro sedi, pri čemer tudi odraslemu ne zmanjka prostora za kolena. Materiali so kakovostni, poskrbljeno je tudi za vrsto oblikovalskih dodatkov. Predalčkov za odlaganje je na pretek, na sovoznikovi strani pa so dodali tudi izvlečni nosilec za pametne telefone oziroma tablice. Infozabavni sistem je močno digitaliziran, saj so od klasičnih gumbov ostale le komande klimatske naprave in nekaj tipk na volanu, preostalo pa moramo nastavljati prek dotikabilnega zaslona. Voznik spremlja podatke o vožnji na zaslonu, ki pa nima prikaza vrtljajev – ali pa mi ga ni uspelo najti ...
Avto je bil opremljen tudi s prikazovalnikom osnovnih podatkov na projicirnem zaslončku, ki mi ga prav tako ni uspelo izklopiti. Prtljažnik s 380 litri prostornine je še ravno dovolj velik za družinske izlete, za kakšno potovanje pa si bo treba omisliti strešni kovček in odstraniti pokrov dvojnega dna prtljažnika.
Spodobna mašinerija
Testnega C4 je poganjal hišni trivaljni 1,2-litrski turbobencinski mlinček puretech s 130 KM in 230 Nm navora. Čeprav nisem ravno navdušenec nad t. i. downsizingom oziroma zmanjševanjem delovne prostornine motorjev, me je tale kar prepričal z odzivnostjo, ki z dobro zastavljenimi prestavnimi razmerji poskrbi za ravno prav dinamično vožnjo pa tudi sprejemljivo porabo, če le noga ni pretežka.
Odziven motor, dober menjalnik in ugodna poraba
Poraba se je gibala tam okoli 6,5 l na 100 km, lahko pa je tako nižja kot višja. Tudi zvok motorja je kar prijeten, pri nizkih vrtljajih pa je lepo tih. Le vzmetenje je nekoliko premehko za moj okus, a citroëni so že tradicionalno bolj mehki in udobni.
Dobra oprema
Citroënova kombilimuzina je bila zelo solidno opremljena, manjkali niso niti osnovni asistenčni sistemi, kot so sistem za preprečevanje nenamerne menjave voznega pasu, sistem samodejnega zaviranja v sili s prepoznavanjem kolesarjev in pešcev, opozorilnik na nevarnost trčenja, prepoznavanje prometnih znakov, opozorilnik na voznikovo nepozornost in sistem za nadzor mrtvega kota.
Citroën C4 shine 1.2L puretech S&SCitroën C4 shine 1.2L puretech S&S
Motor: trivaljni turbobencinski
Gibna prostornina: 1199 cm3
Največja moč: 96 kW (130 KM) pri 5500 vrt./min.
Največji navor: 230 Nm pri 1750 vrt./min.
Pogon: na sprednji kolesi, 6-stopenjski ročni menjalnik
Masa praznega vozila: 1368 kg
Mere (D/Š/V): 4355/1800/1520 mm
Medosna razdalja: 2670 mm
Prostornina prtljažnika: 380–1250 l
Posoda za gorivo: 50 l
Najvišja hitrost: 200 km/h
Pospešek do 100 km/h: 8,9 s
Poraba goriva (po WLTP): 5,1–5,9 l/100 km
Izpust CO2 (po WLTP): 116–134 g/km
Uradni zastopnik: C Automobil Import
Maloprodajna cena: 22.050 evrov (s popustom 20.129 evrov)
Euro NCAP: *****
Motor: trivaljni turbobencinski
Gibna prostornina: 1199 cm3
Največja moč: 96 kW (130 KM) pri 5500 vrt./min.
Največji navor: 230 Nm pri 1750 vrt./min.
Pogon: na sprednji kolesi, 6-stopenjski ročni menjalnik
Masa praznega vozila: 1368 kg
Mere (D/Š/V): 4355/1800/1520 mm
Medosna razdalja: 2670 mm
Prostornina prtljažnika: 380–1250 l
Posoda za gorivo: 50 l
Najvišja hitrost: 200 km/h
Pospešek do 100 km/h: 8,9 s
Poraba goriva (po WLTP): 5,1–5,9 l/100 km
Izpust CO2 (po WLTP): 116–134 g/km
Uradni zastopnik: C Automobil Import
Maloprodajna cena: 22.050 evrov (s popustom 20.129 evrov)
Euro NCAP: *****
V bistvu je manjkal le aktivni tempomat, ki je na voljo le s samodejnim menjalnikom. Parkirnim senzorjem spredaj in zadaj dela družbo še zadnja parkirna kamera. Človek bi za tako dobro opremljeni avtomobil pričakoval že kar visoko ceno, a pri Citroënu za testnega C4 zahtevajo dobrih 20 tisočakov (s popustom), kar je zelo konkurenčna vsota za družinski avto.