Avtomatik mu pristoji
Audi Q3 z vstopnim bencinskim motorjem in športno opremo S line navduši z vozniško izkušnjo, udobjem in sodobnimi asistenčnimi sistemi, malo manj pa s porabo in ceno.
Odpri galerijo
Družina Audijevih športnih terencev nosi oznako Q in Q3 je med manjšimi družinskimi člani, a z dolžino 4,4 metra je še vedno dovolj velik, da lahko ponudi dokaj udobno vožnjo štirim potnikom in 530 litrom prtljage. Opremska raven S line, s katero je bil opremljen testni avtomobil, prinaša nekaj športnih elementov, kot so zelo udobni športni sedeži in športni volan, ki se je izkazal kot zelo prijeten za vožnjo.
Motor je vstopni turbobencinski štirivaljnik s 1498 kubičnimi centimetri gibne prostornine in največjo močjo 110 kilovatov – po novi Audijevi klasifikaciji tako motoriziran audi nosi številko 35, TFSI pa je oznaka bencinskega agregata. Ta je poganjal sprednji kolesni par, moč pa se je prenašala prek sedemstopenjskega samodejnega menjalnika z dvema sklopkama.
V testnem audiju je bil pred voznika namesto klasičnih merilnikov nameščen zaslon z virtualnimi merilniki, katerih videz lahko do neke mere prilagajamo lastnim željam. Infozabavno napravo lahko upravljamo le na zaslonu, občutljivem za dotik, z izjemo glasnosti, ki jo spreminjamo z vrtljivim gumbom. Pogrešal sem podporo digitalnemu radiu DAB – zanjo je treba pri Audiju doplačati 390 evrov. Pozdravljam pa to, da upravljanje samodejne dvopodročne klimatske naprave še vedno poteka z uporabo klasičnih stikal, in ne zaslonov. Menim namreč, da je novodobno upravljanje prek zaslonov preveč moteče za voznika.
Q3 ponudi tudi dovolj prostora na zadnji klopi, k čemur pripomore dejstvo, da je klop vzdolžno pomična v razmerju 40 : 60. Posledično je spremenljiv prtljažni prostor: od 530 do 657 litrov. Res pa je, da bo potnik na sredinskem mestu sedel manj udobno, tudi zaradi grbe tunela. Dva potnika pa bosta imela vsekakor dovolj prostora in udobja tudi za daljšo pot.
Čeprav je testno vozilo imelo le vstopni bencinski motor, se je ta izkazal za zelo živahnega. Le ko je bil avtomobil poln potnikov in smo se z njim vzpenjali po avtocestnem klancu, bi si želeli malce več moči. Odzivnost motorja je odvisna tudi od izbranega voznega programa – v športnem je najbolj poskočen, v ekološkem načinu najmanj. Izbrani vozni program vpliva tudi na čvrstost krmiljenja. Testni Q3 se je izkazal za zelo prijetnega za vožnjo. Krmiljenje je natančno, lega na cesti je dobra. Občasno le zmoti, da se menjalnik ob odločnem pospeševanju obotavlja pri prestavljanju navzdol.
Testno vozilo je bilo tudi opremljeno z vsemi sodobnimi asistenčnimi sistemi, med katerimi naj izpostavim odlični radarski tempomat, ki je omogočal pomoč tudi med vožnjo v zastoju. Pohvalim lahko tudi aktivne led matrične žaromete, ki so odlično osvetljevali cesto pred nami in se sproti prilagajali razmeram na cesti, tudi nasproti vozečemu prometu.
Kaj pa poraba? Kombinacija bencinskega motorja in športnega terenca se običajno ne izkaže kot najbolj gospodarna. Predvsem v mestni vožnji se je testni audi izkazal za žejnega – potovalni računalnik je pokazal povprečno porabo 9,5 litra na 100 kilometrov.
Dosti boljša slika je, ko se podamo na ležerni izlet po podeželskih cestah – tu je porabil v povprečju 6,5 litra na 100 kilometrov; testno povprečje je znašalo 7,8 litra na 100 km, kar ni ravno malo. V oči zbode tudi cena testnega vozila, ki je zaradi dolgega seznama doplačljive opreme znašala skoraj 54 tisočakov; vstopni model Q3 35 TFSI s šeststopenjskim ročnim menjalnikom stane od 34.940 evrov.
Motor je vstopni turbobencinski štirivaljnik s 1498 kubičnimi centimetri gibne prostornine in največjo močjo 110 kilovatov – po novi Audijevi klasifikaciji tako motoriziran audi nosi številko 35, TFSI pa je oznaka bencinskega agregata. Ta je poganjal sprednji kolesni par, moč pa se je prenašala prek sedemstopenjskega samodejnega menjalnika z dvema sklopkama.
Sodobna notranjost
V testnem audiju je bil pred voznika namesto klasičnih merilnikov nameščen zaslon z virtualnimi merilniki, katerih videz lahko do neke mere prilagajamo lastnim željam. Infozabavno napravo lahko upravljamo le na zaslonu, občutljivem za dotik, z izjemo glasnosti, ki jo spreminjamo z vrtljivim gumbom. Pogrešal sem podporo digitalnemu radiu DAB – zanjo je treba pri Audiju doplačati 390 evrov. Pozdravljam pa to, da upravljanje samodejne dvopodročne klimatske naprave še vedno poteka z uporabo klasičnih stikal, in ne zaslonov. Menim namreč, da je novodobno upravljanje prek zaslonov preveč moteče za voznika.
Q3 ponudi tudi dovolj prostora na zadnji klopi, k čemur pripomore dejstvo, da je klop vzdolžno pomična v razmerju 40 : 60. Posledično je spremenljiv prtljažni prostor: od 530 do 657 litrov. Res pa je, da bo potnik na sredinskem mestu sedel manj udobno, tudi zaradi grbe tunela. Dva potnika pa bosta imela vsekakor dovolj prostora in udobja tudi za daljšo pot.
Ravno prav živahen
Čeprav je testno vozilo imelo le vstopni bencinski motor, se je ta izkazal za zelo živahnega. Le ko je bil avtomobil poln potnikov in smo se z njim vzpenjali po avtocestnem klancu, bi si želeli malce več moči. Odzivnost motorja je odvisna tudi od izbranega voznega programa – v športnem je najbolj poskočen, v ekološkem načinu najmanj. Izbrani vozni program vpliva tudi na čvrstost krmiljenja. Testni Q3 se je izkazal za zelo prijetnega za vožnjo. Krmiljenje je natančno, lega na cesti je dobra. Občasno le zmoti, da se menjalnik ob odločnem pospeševanju obotavlja pri prestavljanju navzdol.
Kombinacija bencinskega motorja in športnega terenca se običajno ne izkaže kot najbolj gospodarna.
Testno vozilo je bilo tudi opremljeno z vsemi sodobnimi asistenčnimi sistemi, med katerimi naj izpostavim odlični radarski tempomat, ki je omogočal pomoč tudi med vožnjo v zastoju. Pohvalim lahko tudi aktivne led matrične žaromete, ki so odlično osvetljevali cesto pred nami in se sproti prilagajali razmeram na cesti, tudi nasproti vozečemu prometu.
Ko spregovorijo številke
Kaj pa poraba? Kombinacija bencinskega motorja in športnega terenca se običajno ne izkaže kot najbolj gospodarna. Predvsem v mestni vožnji se je testni audi izkazal za žejnega – potovalni računalnik je pokazal povprečno porabo 9,5 litra na 100 kilometrov.
Audi Q3 35 TFSI S line S tronic
Motor: štirivaljni bencinski motor
Gibna prostornina: 1498 ccm
Največja moč: 110 kW (150 KM) pri 5000–6000 vrt./min
Največji navor: 250 Nm pri 1500–3500 vrt./min
Pogon: na sprednji kolesi, 7-stopenjski samodejni menjalnik z dvema sklopkama
Masa praznega vozila: 1605 kg
Mere (D/Š/V): 4484/1849/1616 mm
Medosna razdalja: 2680 mm
Prostornina prtljažnika: 530–1525 l
Posoda za gorivo: 58 l
Najvišja hitrost: 205 km/h
Pospešek od 0 do 100 km/h: 9,4 s
Poraba goriva: 5,9–6,1 l/100 km
Izpust CO2: 134 - 140 g/km
Uradni zastopnik: Porsche Slovenija
Maloprodajna cena: 38.780 evrov (testni 53.718 evrov)
Euro NCAP: *****
Motor: štirivaljni bencinski motor
Gibna prostornina: 1498 ccm
Največja moč: 110 kW (150 KM) pri 5000–6000 vrt./min
Največji navor: 250 Nm pri 1500–3500 vrt./min
Pogon: na sprednji kolesi, 7-stopenjski samodejni menjalnik z dvema sklopkama
Masa praznega vozila: 1605 kg
Mere (D/Š/V): 4484/1849/1616 mm
Medosna razdalja: 2680 mm
Prostornina prtljažnika: 530–1525 l
Posoda za gorivo: 58 l
Najvišja hitrost: 205 km/h
Pospešek od 0 do 100 km/h: 9,4 s
Poraba goriva: 5,9–6,1 l/100 km
Izpust CO2: 134 - 140 g/km
Uradni zastopnik: Porsche Slovenija
Maloprodajna cena: 38.780 evrov (testni 53.718 evrov)
Euro NCAP: *****
Dosti boljša slika je, ko se podamo na ležerni izlet po podeželskih cestah – tu je porabil v povprečju 6,5 litra na 100 kilometrov; testno povprečje je znašalo 7,8 litra na 100 km, kar ni ravno malo. V oči zbode tudi cena testnega vozila, ki je zaradi dolgega seznama doplačljive opreme znašala skoraj 54 tisočakov; vstopni model Q3 35 TFSI s šeststopenjskim ročnim menjalnikom stane od 34.940 evrov.