TEST
Avtomobil s 15-letno zgodbo
Dacia sandero ni šminka, v notranjosti ne skriva pločevine, a pod črto tudi po 15 letih ostaja korektna; duster stepway je mojster makadama, ki ga v notranjosti skoraj ni čutiti.
Odpri galerijo
Pred 15 leti je romunska Dacia (tokrat pod okriljem Renaulta) ponovno prišla v Slovenijo. Ne s socialistično pokveko, pač pa resnim, a poceni avtomobilom. Tudi pri nas se je sandero lepo prijel med racionalnimi kupci, ki zdaj lahko izberejo tudi posebno jubilejno različico. Testni avtomobil je bil povrhu »terenski« stepway.
Ja, lahko zavijate z očmi in iščete drobne pomanjkljivosti, tudi sam jih bom kar nekaj nanizal, a dejstvo pač je, da dacia sandero pravzaprav nikoli ni imela ambicij siliti med kupce, ki se lepijo na znamke in (rečem potiho) nemško mašinerijo. Avtomobilu, ki sem ga preizkušal, težko sicer rečem siva miška, saj je bil odet v dobro vidno modro barvo z nekaj modnimi dodatki in napisi, še streha je bila pobarvana drugače.
Poseben pečat so mu dali vzdolžni strešni nosilci – takšnih ne srečamo pogosto pri tovrstnih avtomobilih. Med fotografiranjem je starejši par sumljivo natančno opazoval moje početje, a se nista zgražala nad nepravilno ustavitvijo avtomobila sredi ceste, pač pa sta, pozneje tudi glasno, občudovala avtomobil in spraševala, ali je rabljen in za koliko ga prodajam.
No, tisto prvo niti ni za zameriti, sandero se je evolucijsko spreminjal vseh teh petnajst let in v resnici ni videti hudo futurističen. Konservativen pač. Za posel se nismo zmenili, sem raje, po svoji stari navadi, malce pošimfal, a jima vseeno dal vedeti, da avtomobil sploh ni slab.
Pa poglejmo. Plastika v notranjosti je z leti postajala vse boljša, a ne tako dobra kot v cliu (no, saj tega tudi ne pričakujete, mar ne?). Zaslon infozabavnega sistema je umeščen na sredino konzole, zato je slabše viden z voznikovega zornega kota. Zna pa slovensko in ima za doplačilo lahko vzhodnoevropski (khm) zemljevid navigacijske naprave. Med koronačasom je tudi to lahko dovolj …
Kabina je prostorna, tudi na zadnji klopi (ki je res le to) odrasli ne bodo imeli težav, kam z nogami ali glavo. Električno pomoč pri upravljanju stekel zadaj je treba tudi pri tej opremi doplačati. Ni pa doplačila za kakšno bolj kakovostno oblogo prtljažnika, ki je najbolj neugleden del avtomobila. Tam boste nehote ugledali tudi tisto, kar je pri preostalih (vsaj 15 let) dodobra skrito, za kakšen pločevinasti del se lahko tudi kaj zatakne. Sicer pa je luknja velika 320 litrov, a precej globoka, rob pa zoprno visok. Odpiranje vam bo večinoma umazalo roke.
Dacia sandero stepway ni športni avtomobil, je pač prijazno mehko majav, med priganjanjem postane tudi glasen (ne toliko zaradi dizelskega motorja s porabo okoli 5 litrov na 100 km kot zaradi piša vetra), zato kakšnega potovalnega užitka ne ponuja. Vsekakor pa konkurenca za njim zaostane, ko se z avtoceste popeljete na podeželje, morda še po makadamu v kakšen hrib – skratka tja, kjer blesteči športni terenci na nizkopresečnih pnevmatikah vzbujajo skrb za hrbtenico potnikov (in za zaprašeno in umazano pločevino, odeto v biserno barvo).
Duster stepway je kralj takšnih cest, njihovega reliefa v notranjosti skoraj ni čutiti, ne glede na to, kako je naložen. In to, se mi zdi, je tudi njegova misija. Pika.
Nepretenciozni avto
Ja, lahko zavijate z očmi in iščete drobne pomanjkljivosti, tudi sam jih bom kar nekaj nanizal, a dejstvo pač je, da dacia sandero pravzaprav nikoli ni imela ambicij siliti med kupce, ki se lepijo na znamke in (rečem potiho) nemško mašinerijo. Avtomobilu, ki sem ga preizkušal, težko sicer rečem siva miška, saj je bil odet v dobro vidno modro barvo z nekaj modnimi dodatki in napisi, še streha je bila pobarvana drugače.
Poseben pečat so mu dali vzdolžni strešni nosilci – takšnih ne srečamo pogosto pri tovrstnih avtomobilih. Med fotografiranjem je starejši par sumljivo natančno opazoval moje početje, a se nista zgražala nad nepravilno ustavitvijo avtomobila sredi ceste, pač pa sta, pozneje tudi glasno, občudovala avtomobil in spraševala, ali je rabljen in za koliko ga prodajam.
No, tisto prvo niti ni za zameriti, sandero se je evolucijsko spreminjal vseh teh petnajst let in v resnici ni videti hudo futurističen. Konservativen pač. Za posel se nismo zmenili, sem raje, po svoji stari navadi, malce pošimfal, a jima vseeno dal vedeti, da avtomobil sploh ni slab.
Vedno boljša notranjost
Pa poglejmo. Plastika v notranjosti je z leti postajala vse boljša, a ne tako dobra kot v cliu (no, saj tega tudi ne pričakujete, mar ne?). Zaslon infozabavnega sistema je umeščen na sredino konzole, zato je slabše viden z voznikovega zornega kota. Zna pa slovensko in ima za doplačilo lahko vzhodnoevropski (khm) zemljevid navigacijske naprave. Med koronačasom je tudi to lahko dovolj …
Infozabavni sistem zna tudi slovensko.
Kabina je prostorna, tudi na zadnji klopi (ki je res le to) odrasli ne bodo imeli težav, kam z nogami ali glavo. Električno pomoč pri upravljanju stekel zadaj je treba tudi pri tej opremi doplačati. Ni pa doplačila za kakšno bolj kakovostno oblogo prtljažnika, ki je najbolj neugleden del avtomobila. Tam boste nehote ugledali tudi tisto, kar je pri preostalih (vsaj 15 let) dodobra skrito, za kakšen pločevinasti del se lahko tudi kaj zatakne. Sicer pa je luknja velika 320 litrov, a precej globoka, rob pa zoprno visok. Odpiranje vam bo večinoma umazalo roke.
Odličen na makadamu
Dacia sandero stepway ni športni avtomobil, je pač prijazno mehko majav, med priganjanjem postane tudi glasen (ne toliko zaradi dizelskega motorja s porabo okoli 5 litrov na 100 km kot zaradi piša vetra), zato kakšnega potovalnega užitka ne ponuja. Vsekakor pa konkurenca za njim zaostane, ko se z avtoceste popeljete na podeželje, morda še po makadamu v kakšen hrib – skratka tja, kjer blesteči športni terenci na nizkopresečnih pnevmatikah vzbujajo skrb za hrbtenico potnikov (in za zaprašeno in umazano pločevino, odeto v biserno barvo).
Dacia sandero stepway 1.5 dCi proudDacia sandero stepway 1.5 dCi proud
Motor: štirivaljni turbodizelski
Gibna prostornina: 1461 cm3
Največja moč: 70 kW (95 KM) pri 4000 vrt./min.
Največji navor: 220 Nm pri 1750 vrt./min.
Pogon: na sprednji kolesi, 5-stopenjski ročni menjalnik
Masa praznega vozila: 1090 kg
Mere (D/Š/V): 4089/1761/1615 mm
Medosna razdalja: 2589 mm
Prostornina prtljažnika: 320–1200 l
Posoda za gorivo: 50 l
Najvišja hitrost: 167 km/h
Pospešek do 100 km/h: 11,8 s
Poraba goriva: 3,9 l/100 km
Izpust CO2: 102 g/km
Uradni zastopnik: Renault Nissan Slovenija
Maloprodajna cena: 14.300 evrov (testni 15.025 evrov)
Euro NCAP (2013): ****
Motor: štirivaljni turbodizelski
Gibna prostornina: 1461 cm3
Največja moč: 70 kW (95 KM) pri 4000 vrt./min.
Največji navor: 220 Nm pri 1750 vrt./min.
Pogon: na sprednji kolesi, 5-stopenjski ročni menjalnik
Masa praznega vozila: 1090 kg
Mere (D/Š/V): 4089/1761/1615 mm
Medosna razdalja: 2589 mm
Prostornina prtljažnika: 320–1200 l
Posoda za gorivo: 50 l
Najvišja hitrost: 167 km/h
Pospešek do 100 km/h: 11,8 s
Poraba goriva: 3,9 l/100 km
Izpust CO2: 102 g/km
Uradni zastopnik: Renault Nissan Slovenija
Maloprodajna cena: 14.300 evrov (testni 15.025 evrov)
Euro NCAP (2013): ****
Duster stepway je kralj takšnih cest, njihovega reliefa v notranjosti skoraj ni čutiti, ne glede na to, kako je naložen. In to, se mi zdi, je tudi njegova misija. Pika.