BMW M5

Bavarski dirkalnik težke kategorije

Najnovejšo generacijo najhitrejše bavarske limuzine poganja osemvaljni stroj, čeprav so sprva M5 gnali vrstni šestvaljniki in določeno obdobje celo desetvaljni stroji.
Fotografija: Diskreten, ampak hiter. FOTO: Bruno Kuzmin
Odpri galerijo
Diskreten, ampak hiter. FOTO: Bruno Kuzmin

M5 najnovejše, po vrsti šeste generacije, ki jo označuje tovarniška oznaka F90, nastopa v slogu predhodnikov. Še vedno gre za diskretno, čeprav s športno opaznimi dodatki oplemeniteno limuzino. V oči padeta agresivno preoblikovana odbijača, prednji z večjimi odprtinami za dovod svežega zraka in zadnji s štirimi zajetnimi izpuhi.

Na račun nižje skupne mase se nadaljuje adrenalinsko ogrevanje z motornim pokrovom iz aluminija in streho iz plastične mase s kompozitnim dodatkom ogljikovih vlaken, čemur gre zahvala, da je novinec kljub štirikolesnemu pogonu lažji od predhodnika. Seveda je tu še poplava s črko M povezanih dodatkov, a kot rečeno: z M5 lahko ostanete v domači soseski precej neopazni.

Notranjost dopolnjuje volanski obroč z dodatnima stikaloma z oznakama M1 in M2 za takojšnji vklop shranjenih nastavitev za delovanje motorja, menjalnika, podvozja in recimo pogona. FOTO: Bruno Kuzmin
Notranjost dopolnjuje volanski obroč z dodatnima stikaloma z oznakama M1 in M2 za takojšnji vklop shranjenih nastavitev za delovanje motorja, menjalnika, podvozja in recimo pogona. FOTO: Bruno Kuzmin

Visokoleteče številke

Bolj dramatičen zna biti zvok 4,4-litrskega bencinskega motorja z osmimi valji, dvema turbopolnilnikoma, najvišjo močjo 441 kW (600 KM) in med 1800 ter 5600 vrtljaji s 750 Nm navora. Nič manj divjaški niso preostali podatki, s pospeškom do 100 km/h v 3,4 sekunde in do 200 km/h v 11,1 sekunde na čelu, kar dopolnjuje zmožnost doseganja najvišje hitrosti 305 km/h. Slednje velja za M5 s performance paketom, del katerega je odprava elektronsko omejene najvišje hitrosti 250 km/h.

Dihanje 4,4-litrskega bencinskega osemvaljnika s 600 KM in izpušnim sistemom z možnostjo uravnavanja glasnosti podpirata dva turbopolnilnika. FOTO: Bruno Kuzmin
Dihanje 4,4-litrskega bencinskega osemvaljnika s 600 KM in izpušnim sistemom z možnostjo uravnavanja glasnosti podpirata dva turbopolnilnika. FOTO: Bruno Kuzmin

Da poteka vse gladko, skrbi osemstopenjski menjalnik s samodejnim ali ročnim prestavljanjem ter možnostjo prilagajanja prestavne hitrosti. Pogon je v osnovi štirikolesni, z možnostjo vklopa zgolj zadnjega, ki ga podpira aktivni diferencial z zapornim učinkom od 0 do 100 odstotkov. S podobno prilagodljivostjo se bahata podvozje in motor z izbiro med različnimi vrstami blaženja oziroma odzivnosti. Med dodatno opremo pa si lahko omisliš keramične zavorne diske z zlato obarvanimi čeljustmi in v primerjavi z običajnim zavornim sistemom za 23 kilogramov nižjo maso.

Avtocestni bombnik

Za bavarski izstrelek težkega kalibra, za katerega velja dodati, da je predvsem izjemno hiter avtocestni dirkalnik in zaradi visoke mase manj igriv, kot so njegovi manjši bratje v znaku črke M, je treba imeti pri nas zaradi visokih davščin vsaj 157.500 evrov oziroma precej več, kot plačajo tisti, ki se nato pri nas vozijo s tovrstnimi avtomobili s tujimi registrskimi tablicami. Zdi se, da jih ni malo.

Več iz te teme:

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije