OBRATI
BMW: odlično zapolnjena tržna niša
BMW X2 xDrive 25e je dodelan in premore prestiž oznake X; priključni hibrid je najboljši za tiste, ki na dan prevozijo okoli 40 km, avtomobil pa doma polnijo čez noč.
Odpri galerijo
Z oznako X2 bi moral biti večji od X1, a vendar je X2 od X1 za slabih devet centimetrov krajši in približno toliko tudi manjši, imata pa zato isto medosno razdaljo. X2 ima tudi bolj kupejevski videz in želi nagovarjati mlajše kupce. Tudi sicer ne spominja kaj preveč na športne terence.
Že sprednja maska je drugačna v primerjavi s terensko družino X, stranski del ima nižje steklene površine, zadnji stebriček je širši, na njem pa je znak BMW. To tržno nišo avtomobilov želijo zapolniti, recimo, tudi pri Audiju s Q2, vendar je BMW posel bolje uspel; X2 je namreč bolj dodelan avtomobil in premore prestiž oznake X.
Sedenje je v 4,36 metra dolgem avtomobilu posledično nižje, a zato preglednost ni nič slabša. Zaradi iste medosne razdalje tudi prostornost ni nič manjša kot pri X1, le zadaj bodo vseeno lažje sedeli nižjerasli. Kljub temu je v primerjavi z X1 manjši prtljažnik, v tej priključnohibridni različici pa nekaj prostora vzame tudi baterija pod zadnjimi sedeži, tako ima testni X2 v prtljažniku za 410 litrov prostora.
Potniška kabina je za poznavalce avtomobilov BMW že prepoznavna, saj ima X2 enake rešitve kot preostali avtomobili tega proizvajalca, še najbolj spet spominja na X1. Logičnost razporeditve vseh stikal je na pravi ravni, manjša pa bi lahko bila prestavna ročica šeststopenjskega samodejnega menjalnika. Ta ima pretvornik navora in omogoča prednji, zadnji ali štirikolesni pogon, odvisno od izbranega načina vožnje. Prednji kolesi sicer poganja bencinski motor, zadnji pa elektromotor.
Pogon je enak, kot smo ga že preizkusili pred kratkim v X1. Zmogljivost litij-ionske baterije je 9,7 kWh, od tega je 8,8 kWh na voljo za električno vožnjo. Če boste baterijo polnili doma, boste potrebovali približno pet ur, na hitrih polnilnicah tri ure. Električne energije je bilo dovolj za približno 37 kilometrov, a je res, da smo ga preizkušali v najbolj mrzlih dneh leta, spomladi ali jeseni bi bil izkoristek gotovo boljši.
Vsekakor je jasno, da je priključni hibrid najboljši za uporabnike, ki vsak dan opravijo okoli štirideset kilometrov vožnje, avtomobil pa lahko doma polnijo čez noč. Če prevozijo več kilometrov, pa jim ni treba iskati električne polnilnice, ker mirno porabljajo bencinsko gorivo.
Motorni sklop sestavljata 1,5-litrski bencinski motor z močjo 125 konjev (92 kW) in elektromotor z močjo 95 konjev (70 kW), kar skupno nanese zelo spodobnih (sistemskih) 220 konjev (162 kW). Do stotice sicer požene v 6,8 sekunde in doseže hitrost 195 kilometrov na uro, na elektriko pa se lahko najhitreje peljete pri 135 kilometrih na uro.
Skupna poraba v času testnih voženj je znašala nekaj manj od štirih litrov na sto prevoženih kilometrov, samo na bencinsko gorivo pa je bila poraba okoli sedmih litrov.
Že sprednja maska je drugačna v primerjavi s terensko družino X, stranski del ima nižje steklene površine, zadnji stebriček je širši, na njem pa je znak BMW. To tržno nišo avtomobilov želijo zapolniti, recimo, tudi pri Audiju s Q2, vendar je BMW posel bolje uspel; X2 je namreč bolj dodelan avtomobil in premore prestiž oznake X.
Prostornost
Sedenje je v 4,36 metra dolgem avtomobilu posledično nižje, a zato preglednost ni nič slabša. Zaradi iste medosne razdalje tudi prostornost ni nič manjša kot pri X1, le zadaj bodo vseeno lažje sedeli nižjerasli. Kljub temu je v primerjavi z X1 manjši prtljažnik, v tej priključnohibridni različici pa nekaj prostora vzame tudi baterija pod zadnjimi sedeži, tako ima testni X2 v prtljažniku za 410 litrov prostora.
Potniška kabina je za poznavalce avtomobilov BMW že prepoznavna, saj ima X2 enake rešitve kot preostali avtomobili tega proizvajalca, še najbolj spet spominja na X1. Logičnost razporeditve vseh stikal je na pravi ravni, manjša pa bi lahko bila prestavna ročica šeststopenjskega samodejnega menjalnika. Ta ima pretvornik navora in omogoča prednji, zadnji ali štirikolesni pogon, odvisno od izbranega načina vožnje. Prednji kolesi sicer poganja bencinski motor, zadnji pa elektromotor.
Do 40 km dosega
Pogon je enak, kot smo ga že preizkusili pred kratkim v X1. Zmogljivost litij-ionske baterije je 9,7 kWh, od tega je 8,8 kWh na voljo za električno vožnjo. Če boste baterijo polnili doma, boste potrebovali približno pet ur, na hitrih polnilnicah tri ure. Električne energije je bilo dovolj za približno 37 kilometrov, a je res, da smo ga preizkušali v najbolj mrzlih dneh leta, spomladi ali jeseni bi bil izkoristek gotovo boljši.
135
km/h gre lahko samo na elektriko.
km/h gre lahko samo na elektriko.
Vsekakor je jasno, da je priključni hibrid najboljši za uporabnike, ki vsak dan opravijo okoli štirideset kilometrov vožnje, avtomobil pa lahko doma polnijo čez noč. Če prevozijo več kilometrov, pa jim ni treba iskati električne polnilnice, ker mirno porabljajo bencinsko gorivo.
Živahen pogon
Motorni sklop sestavljata 1,5-litrski bencinski motor z močjo 125 konjev (92 kW) in elektromotor z močjo 95 konjev (70 kW), kar skupno nanese zelo spodobnih (sistemskih) 220 konjev (162 kW). Do stotice sicer požene v 6,8 sekunde in doseže hitrost 195 kilometrov na uro, na elektriko pa se lahko najhitreje peljete pri 135 kilometrih na uro.
BMW X2 xDrive 25e
Motor: trivaljni bencinski motor in elektromotor
Gibna prostornina: 1499 ccm3
Največja skupna moč: 162 kW (220 KM) pri 5000 vrt./min.
Največji skupni navor: 385 Nm pri 1500 vrt./min.
Pogon: štirikolesni, 6-stopenjski samodejni menjalnik
Masa praznega vozila: 1805 kg
Mere (D/Š/V): 4360/1824/1512 mm
Medosna razdalja: 2670 mm
Prostornina prtljažnika: 410–1290 l
Posoda za gorivo: 36 l
Najvišja hitrost: 195 km/h
Pospešek od 0 do 100 km/h: 6,8 s
Poraba goriva: 1,7–1,8 l/100 km
Izpust CO2: 38–41 g/km
Zastopnik: BMW Slovenija, Ljubljana
Cena: 48.150 evrov, testno vozilo 64.539 evrov
Euro NCAP (2015): *****
Motor: trivaljni bencinski motor in elektromotor
Gibna prostornina: 1499 ccm3
Največja skupna moč: 162 kW (220 KM) pri 5000 vrt./min.
Največji skupni navor: 385 Nm pri 1500 vrt./min.
Pogon: štirikolesni, 6-stopenjski samodejni menjalnik
Masa praznega vozila: 1805 kg
Mere (D/Š/V): 4360/1824/1512 mm
Medosna razdalja: 2670 mm
Prostornina prtljažnika: 410–1290 l
Posoda za gorivo: 36 l
Najvišja hitrost: 195 km/h
Pospešek od 0 do 100 km/h: 6,8 s
Poraba goriva: 1,7–1,8 l/100 km
Izpust CO2: 38–41 g/km
Zastopnik: BMW Slovenija, Ljubljana
Cena: 48.150 evrov, testno vozilo 64.539 evrov
Euro NCAP (2015): *****
Skupna poraba v času testnih voženj je znašala nekaj manj od štirih litrov na sto prevoženih kilometrov, samo na bencinsko gorivo pa je bila poraba okoli sedmih litrov.