OBRATI
Boj za e-prevlado
Potem ko je porsche taycan turbo S dosegel najhitrejši čas Nürburgringa, je šef Tesle Elon Musk napovedal prihod modela S na slovito nemško dirkališče.
Odpri galerijo
Najprej je bilo zasmehovanje. Nato se je posmeh spremenil v občudovanje. Zdaj pa se med Porschejem in Teslo razvija prava vojna. In bojišče je slovita Severna zanka (Nordschleife) na nemškem dirkališču Nürburgring, ena najzahtevnejših prog na svetu, ki slovi po 73 zavojih, vzpetinah in spustih skozi gozdičke ter brutalnih 20 kilometrih dolžine, zaradi česar si je prislužila vzdevek Zeleni pekel.
Elon Musk je lepo stopnjeval napetost. Potem ko je Porsche prejšnji teden uradno predstavil taycana turbo in turbo S, svoja prva popolnoma električna avtomobila, je Musk hudomušno tvitnil: "Um, @Porsche, tale beseda turbo ne pomeni to, kar mislite, da pomeni." Ciljal je na to, da turbinski polnilnik najdemo le pri motorjih z notranjim izgorevanjem, ne pa pri elektromotorjih. Pozneje je priznal, da je "taycan videti kot dober avto" in da je njegov čas na Nürburgringu odličen. Vloge so visoke tudi za Porsche, ki je lahko spremljal, kako Tesla postaja prava alternativa za tiste kupce, ki iščejo visoko zmogljiv avtomobil z električnim pogonom, česar nemški proizvajalec do taycana še ni ponujal.
Tekma med Teslo in Porschejem je lahko le marketinški spektakel, ki pa je kljub vsemu usmeril veliko pozornosti na električna vozila. In kakor pravijo poznavalci, je Elon Musk dovolj tekmovalen, da bi resnično poslal svoj avto na Nürburgring, še sploh če meni, da lahko zmaga.
Iz Tesle so pred dnevi tvitnili, da so na dirkališču Laguna Seca v kalifornijskem Montereyu testirali model S z novim načinom vožnje, imenovanim plaid (angl. plet oziroma karo), in prototipno šasijo – in s časom ene minute in 36 sekund za sekundo izboljšali rekord produkcijske štirivratne limuzine na progi (ki si ga je lastil maloserijski jaguar XE SV project 8). A ne Teslin ne Jaguarjev rekord po pravilih dirkališča nista uradna, saj nista bila dosežena med dirko, pa tudi testirani model S ni bil serijski, ampak prototipni. No, na Nürburgringu bo drugače. Staš Ivanc
Vojna tvitov
Na tej stezi je novi porsche taycan turbo S dosegel čas 7 minut in 42 sekund ter postavil rekord kot najhitrejši štirivratni električni avto. Dosežek ni šel mimo ustanovitelja Tesle Elona Muska na drugi strani Atlantika, ki je pobral rokavico in v Nemčijo poslal svoj najmočnejši model S, da bi si povrnil naziv najhitrejše (serijske) električne limuzine na svetu. Seveda so avtomobilistični mediji in družabna omrežja pobesneli od navdušenja nad epskim spopadom, k čemur je svoje prispeval tudi nekdanji prvak formule ena Nico Rosberg, ki se je na twitterju ponudil za voznika, kar je Musk z veseljem sprejel.Tesla in SpaceballsOznaka načina vožnje plaid je še ena referenca na parodijo Mela Brooksa Spaceballs, ki se je norčevala iz Vojne zvezd (in še kakega znanstveno-fantastičnega filma). Tam so bile omenjene tri (nadsvetlobne) hitrosti: nora (insane), absurdna (ludicrous) in plaid (karirasta), pri kateri se je pojavil karirast vzorec – še ena zafrkancija na prikaz nadsvetlobne hitrosti, pri kateri v filmih zvezde prikažejo kot črte. Vse tri oznake je v svojih avtomobilih uporabil tudi Elon Musk.
Elon Musk je lepo stopnjeval napetost. Potem ko je Porsche prejšnji teden uradno predstavil taycana turbo in turbo S, svoja prva popolnoma električna avtomobila, je Musk hudomušno tvitnil: "Um, @Porsche, tale beseda turbo ne pomeni to, kar mislite, da pomeni." Ciljal je na to, da turbinski polnilnik najdemo le pri motorjih z notranjim izgorevanjem, ne pa pri elektromotorjih. Pozneje je priznal, da je "taycan videti kot dober avto" in da je njegov čas na Nürburgringu odličen. Vloge so visoke tudi za Porsche, ki je lahko spremljal, kako Tesla postaja prava alternativa za tiste kupce, ki iščejo visoko zmogljiv avtomobil z električnim pogonom, česar nemški proizvajalec do taycana še ni ponujal.
Kdo bo koga?
Kmalu po Muskovi napovedi, da model S že prihaja na Nürburgring, so na dirkališču opazili nekoliko predelano teslo z razširjenimi blatniki, zadnjim spojlerjem, keramičnimi zavorami in večjo odprtino na maski, verjetno zaradi dodatnega hlajenja, saj je znano, da ima model S težave s hlajenjem baterij in zaviranjem pod obremenitvijo. Manj pa je znano, kdaj se bo model S res zapodil po progi in poskušal podreti taycanov rekord.Tekma med Teslo in Porschejem je lahko le marketinški spektakel, ki pa je kljub vsemu usmeril veliko pozornosti na električna vozila. In kakor pravijo poznavalci, je Elon Musk dovolj tekmovalen, da bi resnično poslal svoj avto na Nürburgring, še sploh če meni, da lahko zmaga.
Porsche in Nürburgring Severna zanka na Nürburgringu je odprta tako za profesionalne kot amaterske voznike. Najhitrejši čas med športnimi avtomobili s homologacijo za rabo v cestnem prometu si lasti porsche GT2 RS MR, in sicer 6 minut in 44 sekund.
Iz Tesle so pred dnevi tvitnili, da so na dirkališču Laguna Seca v kalifornijskem Montereyu testirali model S z novim načinom vožnje, imenovanim plaid (angl. plet oziroma karo), in prototipno šasijo – in s časom ene minute in 36 sekund za sekundo izboljšali rekord produkcijske štirivratne limuzine na progi (ki si ga je lastil maloserijski jaguar XE SV project 8). A ne Teslin ne Jaguarjev rekord po pravilih dirkališča nista uradna, saj nista bila dosežena med dirko, pa tudi testirani model S ni bil serijski, ampak prototipni. No, na Nürburgringu bo drugače. Staš Ivanc