Cene, ki se končajo s številko 9 (4,99 ali 9,99), veliko višje od 'normalnih'
Ob vsakem obisku trgovine nam v oči pade številka devet, ki se na cenah artiklov uporablja najpogosteje. Kaže, da ne obstaja cena, ki se ne bi končala s to številko. Najpogosteje je to 99. Ampak zakaj je tako, saj smo se menda že naučili, da ta en cent ne bo rešil našega družinskega proračuna? Trgovci se še vedno obnašajo, kot da kupci trika s ceno, zmanjšano za en cent, niso doumeli.
Rezultati obsežne večletne raziskave v ZDA so pokazali presenetljive podatke. Raziskovalci so ugotovili, da potrošniki pri nakupu izdelkov, katerih cene so se končale z 9, ne samo da niso privarčevali niti enega centa, celo preplačali so te produkte, in to v povprečju celo za 18 odstotkov v primerjavi z normalnimi cenami. Nekateri izračuni razlike so se v raziskavi izkazali za šokantne. Kot primer ameriški mediji navajajo ceno sokov. Tisti s ceno na 9 so od tistih z zaokroženo ceno v povprečju dražji za 43 odstotkov. Tudi pri toaletnem papirju je bilo tako, razlika v ceni je 35 odstotkov, pri bombonih je razlika 28, pri papirnatih robčkih 23, pri šamponih 22.
Nihče ne ve, zakaj je bila v trgovine uvedeno pisanje cen na 9 ali 99, ampak oglas iz leta 1880 kaže na to, da je zgodovina tovrstne prakse že dolga. Rezultati raziskave so še pokazali, da je najpogostejša cena z deveticami 9,99, za njo 9, potem pa 9,95 in 4,99 ...