OBRATI
Česa res ne smemo početi? Ko vozim, ne vlogam
Voznik, ki med vožnjo uporablja telefon, ima krajši reakcijski čas, počasneje zaznava in se odziva na prometno signalizacijo, opozarjajo pri AMZS, policiji in agenciji za varnost prometa.
Odpri galerijo
Avto-moto zveza Slovenije (AMZS) je ob koncu leta, ko je mobilni telefon tudi orodje za pošiljanje prazničnih želja in vtisov s praznovanj ter počitnic, z akcijo Ko vozim, ne vlogam (#KoVozimNeVlogam) opozarjala na pasti uporabe telefona v prometu z željo, da bi si čim več ljudi med novoletnimi zaobljubami in cilji za leto 2020 zadalo tudi neuporabo ali vsaj varno uporabo mobilnega telefona med vožnjo.
Po raziskavah ljudje mobilnim telefonom povprečno namenimo štiri ure na dan, vse pogosteje pa je mobilnik ali katera od drugih elektronskih naprav naš »sopotnik« v prometu – v vozilih, na kolesu in tudi med hojo. AMZS je že leta 2012 predstavil rezultate raziskave, izvedene v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem, v kateri so bili ocenjeni reakcijski časi voznikov med telefoniranjem in v vožnji brez telefoniranja.
Reakcijski čas je med telefoniranjem občutno daljši, približno dvakrat daljši kot v običajni vozni situaciji. Nevarno je tudi pisanje sporočil – britanski Transport Research Laboratory je ugotovil, da je reakcijski čas voznikov, ki med vožnjo pošiljajo sporočila, dvakrat daljši, kot je reakcijski čas voznikov, ki vozijo pod vplivom alkohola.
Poleg pogovora in pisanja sporočil pa mnogi mobilni telefon med vožnjo oziroma v prometu uporabljajo za brskanje po spletu in družabnih omrežjih, fotografiranje in celo snemanje. K temu trendu prispevajo vplivneži na družabnih omrežjih, ki kar med vožnjo objavljajo, kaj se jim dogaja. Njihovi sledilci jim vse prevečkrat nekritično sledijo in jih posnemajo.
Da bi opozorili na pasti tovrstnega početja, je AMZS v sodelovanju s policijo in Javno agencijo RS za varnost prometa sprožila kampanjo Ko vozim, ne vlogam. Nosilca kampanje sta novinar AMZS Motorevije Jure Gregorčič in avtor vloga Komotar Minuta Ciril Komotar, ki sta zaradi narave svojega dela, avtomobilskih novinarjev, pogosto v situaciji, ko je treba za pripravo vsebin mobilni telefon uporabiti v avtomobilu.
Kakor je dejal Gregorčič, želi marsikateri ljubiteljski snemalec skozi vetrobransko steklo zajeti dinamične posnetke svoje poti in vožnje. »A vsako snemanje ni varno: edini varen način snemanja vožnje je s pomočjo sopotnika ali držala za mobilnik, ki mora biti vpeto tako, da ne ovira vidnega polja voznika. Ključno varnostno pravilo takega početja je: namestite kamero, ko je avto parkiran, jo vklopite in šele nato odpeljite. Med vožnjo voznik vozi, kamera pa snema – sama! Kamera v avtu ne sme služiti za dokumentiranje prehitre, agresivne in objestne vožnje. To se nikoli ne konča dobro.«
Ciril Komotar se mu pridružuje: »Nemogoče je voziti varno s telefonom v rokah in enim očesom na zaslonu telefona – to smo dokazali tudi udeležencem videodelavnice v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem. Med nepravilnim snemanjem namreč ni mogoče ustrezno in predvsem varno obvoziti ovire na cesti. Kako moteče in nevarno je, če voznik pogleda nima usmerjenega le na cesto in nima obeh rok na volanu, smo pokazali v avtomobilskem slalomu med stožci. Pravila glede telefona so precej preprosta in popolnoma jasna: ne pogovarjaj se s telefonom v roki, ko voziš! Še huje: nikakor med vožnjo ne piši SMS-sporočil, ne pregleduj elektronske pošte ali družabnih omrežij. Če torej želiš posneti svojo vožnjo, telefon vselej varno vpni na držalo. Pomembno pa je tudi, da med vožnjo ne nastavljaš nastavitev kamere – to naredi, ko avto stoji.«
Policisti so lani izdali več kot 29.000 nalogov za plačilo glob v povezavi s kršitvijo prepovedi uporabe naprav in opreme med vožnjo. »Zavedamo se, da se uporabi teh naprav danes ni več mogoče izogniti. A njihova uporaba med vožnjo je prepovedana z razlogom, ker voznik ob sočasni uporabi teh naprav ni dovolj osredotočen na vožnjo, kar lahko privede do hude nesreče. Naš poziv voznikom je, da med vožnjo ne uporabljajo naprav in opreme, ki zmanjšujejo vidno in slušno zmožnost voznika. Če že uporabljate telefon, ga morate za klic ali za snemanje uporabljati prostoročno. Policisti veliko nepravilnosti ugotavljamo tudi pri uporabi navigacijskih naprav, ko vozniki kar med vožnjo iščejo naslove. Življenje je vredno več kot dve minuti klica ali posnetka,« je opozoril Matjaž Leskovar iz sektorja prometne policije.
Nevarni »sopotnik«
Po raziskavah ljudje mobilnim telefonom povprečno namenimo štiri ure na dan, vse pogosteje pa je mobilnik ali katera od drugih elektronskih naprav naš »sopotnik« v prometu – v vozilih, na kolesu in tudi med hojo. AMZS je že leta 2012 predstavil rezultate raziskave, izvedene v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem, v kateri so bili ocenjeni reakcijski časi voznikov med telefoniranjem in v vožnji brez telefoniranja.
Reakcijski čas je med telefoniranjem občutno daljši, približno dvakrat daljši kot v običajni vozni situaciji. Nevarno je tudi pisanje sporočil – britanski Transport Research Laboratory je ugotovil, da je reakcijski čas voznikov, ki med vožnjo pošiljajo sporočila, dvakrat daljši, kot je reakcijski čas voznikov, ki vozijo pod vplivom alkohola.
Agencija za varnost prometa je predlagala spremembo zakona o pravilih cestnega prometa, da se uporaba telefona med vožnjo opredeli kot hujši prekršek, za katerega bi bile poleg globe v višini 250 evrov predvidene 3 kazenske točke.
Poleg pogovora in pisanja sporočil pa mnogi mobilni telefon med vožnjo oziroma v prometu uporabljajo za brskanje po spletu in družabnih omrežjih, fotografiranje in celo snemanje. K temu trendu prispevajo vplivneži na družabnih omrežjih, ki kar med vožnjo objavljajo, kaj se jim dogaja. Njihovi sledilci jim vse prevečkrat nekritično sledijo in jih posnemajo.
Nasveti vlogerjev
Da bi opozorili na pasti tovrstnega početja, je AMZS v sodelovanju s policijo in Javno agencijo RS za varnost prometa sprožila kampanjo Ko vozim, ne vlogam. Nosilca kampanje sta novinar AMZS Motorevije Jure Gregorčič in avtor vloga Komotar Minuta Ciril Komotar, ki sta zaradi narave svojega dela, avtomobilskih novinarjev, pogosto v situaciji, ko je treba za pripravo vsebin mobilni telefon uporabiti v avtomobilu.
Kakor je dejal Gregorčič, želi marsikateri ljubiteljski snemalec skozi vetrobransko steklo zajeti dinamične posnetke svoje poti in vožnje. »A vsako snemanje ni varno: edini varen način snemanja vožnje je s pomočjo sopotnika ali držala za mobilnik, ki mora biti vpeto tako, da ne ovira vidnega polja voznika. Ključno varnostno pravilo takega početja je: namestite kamero, ko je avto parkiran, jo vklopite in šele nato odpeljite. Med vožnjo voznik vozi, kamera pa snema – sama! Kamera v avtu ne sme služiti za dokumentiranje prehitre, agresivne in objestne vožnje. To se nikoli ne konča dobro.«
75 % voznikov med vožnjo uporablja mobilne telefone.
Ciril Komotar se mu pridružuje: »Nemogoče je voziti varno s telefonom v rokah in enim očesom na zaslonu telefona – to smo dokazali tudi udeležencem videodelavnice v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem. Med nepravilnim snemanjem namreč ni mogoče ustrezno in predvsem varno obvoziti ovire na cesti. Kako moteče in nevarno je, če voznik pogleda nima usmerjenega le na cesto in nima obeh rok na volanu, smo pokazali v avtomobilskem slalomu med stožci. Pravila glede telefona so precej preprosta in popolnoma jasna: ne pogovarjaj se s telefonom v roki, ko voziš! Še huje: nikakor med vožnjo ne piši SMS-sporočil, ne pregleduj elektronske pošte ali družabnih omrežij. Če torej želiš posneti svojo vožnjo, telefon vselej varno vpni na držalo. Pomembno pa je tudi, da med vožnjo ne nastavljaš nastavitev kamere – to naredi, ko avto stoji.«
Policija opozarja
Policisti so lani izdali več kot 29.000 nalogov za plačilo glob v povezavi s kršitvijo prepovedi uporabe naprav in opreme med vožnjo. »Zavedamo se, da se uporabi teh naprav danes ni več mogoče izogniti. A njihova uporaba med vožnjo je prepovedana z razlogom, ker voznik ob sočasni uporabi teh naprav ni dovolj osredotočen na vožnjo, kar lahko privede do hude nesreče. Naš poziv voznikom je, da med vožnjo ne uporabljajo naprav in opreme, ki zmanjšujejo vidno in slušno zmožnost voznika. Če že uporabljate telefon, ga morate za klic ali za snemanje uporabljati prostoročno. Policisti veliko nepravilnosti ugotavljamo tudi pri uporabi navigacijskih naprav, ko vozniki kar med vožnjo iščejo naslove. Življenje je vredno več kot dve minuti klica ali posnetka,« je opozoril Matjaž Leskovar iz sektorja prometne policije.
Predstavitvene informacije
Komentarji:
13:00
Pomagamo si s paro