Da ne bomo končali na servisu: ko zapiska ali zasveti nas mora skrbeti
Nenavadni zvoki in opozorilne lučke na armaturni plošči naznanjajo, da se z avtom dogaja nekaj, kar bi znalo zahtevati drastične in po navadi precej drage ukrepe.
Odpri galerijo
Sodobni avtomobili prenesejo marsikaj. Če jih redno oskrbujemo z gorivom in občasno zamenjamo kakšno olje in filtre, kar delajo in delajo. Seveda pa niso večni. Nenavadni zvoki in opozorilne lučke na armaturni plošči naznanjajo, da se dogaja nekaj, kar bi znalo zahtevati precej drastične in po navadi drage ukrepe.
Tlak v pnevmatikah mora biti prilagojen specifikacijam vozila, ki jih po navadi najdemo na nalepki nahaja na voznikovi strani ali pa pod pokrovčkom rezervoarja za gorivo. Če imamo premalo napolnjene pnevmatike, se zmanjša stabilnost vozila, ki bo tudi slabše vodljivo, med zaviranjem pa bo imelo manj oprijema. Redno preverjanje tlaka je zato ključen element zagotavljanja prometne varnosti. Vožnja s premalo napolnjenimi pnevmatikami vodi tudi do njihove hitrejše obrabe. Nekateri zato prisegajo na višji tlak od priporočenega, a tudi previsok tlak ni v redu, saj se močneje obrablja predvsem srednji del tekalne površine, pnevmatika pa je zaradi previsokega tlaka bolj občutljiva za ovire na cesti in se hitreje predre ali prereže.
Lučka check engine
Številni avtomobili namesto precej koristnih števcev za opozarjanje na resnejše napake uporabljajo lučko check engine (podobica bloka motorja, ki se vedno prižge ob zagonu in nato ugasne). Težava je le, da voznik v tem primeru ne ve, kaj je narobe z avtomobilom. Ta lučka check signalizira okvare v delovanju motorja ali sorodnih sistemih, pri čemer gre lahko za celo vrsto napak, od uporabe goriva nizke kakovosti, razpada sistema za dovod goriva, znižanje ravni olja, okvaro črpalke za gorivo ali zamašitev filtra za gorivo prek kontaminacije elementov sistema za vbrizgavanje goriva, neuspelega vžiga v enem od valjev in okvare vžigalnih svečk do okvare senzorja za kisik in okvare katalizatorja. Če lučka check engine zasveti v rumeni barvi, lahko načeloma še nadaljujemo vožnjo, če se vozilo sicer ne obnaša nenavadno, a se čim prej spravimo na pregled k svojemu serviserju, če pa zasveti rdeče, moramo vozilo takoj ustaviti in poklicati vlečno službo.Prenizek tlak v pnevmatikah
V skladu z uredbo Evropske komisije morajo biti vsa nova vozila, ki se prodajajo v državah EU, od 1. novembra 2014 tovarniško opremljena s sistemom za nadzor tlaka v pnevmatikah TPMS, pri čemer obstajata posredni in neposredni TPMS. Prvi je le enaod funkcij sistemov ABS in ESP, ki meritve izračunava na podlagi impulzov, prejetih od ESP in ABS. Ta tip je cenejši, a manj natančen. Neposredni sistem TPMS pa zagotavlja natančnejše meritve tlaka in temperature v pnevmatikah, ki prek senzorjev v kolesu brezžično pošilja podatke do računalnika avtomobila in jih prikaže na zaslonu.
Tlak v pnevmatikah mora biti prilagojen specifikacijam vozila, ki jih po navadi najdemo na nalepki nahaja na voznikovi strani ali pa pod pokrovčkom rezervoarja za gorivo. Če imamo premalo napolnjene pnevmatike, se zmanjša stabilnost vozila, ki bo tudi slabše vodljivo, med zaviranjem pa bo imelo manj oprijema. Redno preverjanje tlaka je zato ključen element zagotavljanja prometne varnosti. Vožnja s premalo napolnjenimi pnevmatikami vodi tudi do njihove hitrejše obrabe. Nekateri zato prisegajo na višji tlak od priporočenega, a tudi previsok tlak ni v redu, saj se močneje obrablja predvsem srednji del tekalne površine, pnevmatika pa je zaradi previsokega tlaka bolj občutljiva za ovire na cesti in se hitreje predre ali prereže.
Izrabljene zavore
Tudi najboljši in najvarnejši avto z izrabljenimi zavorami postane krsta na kolesih. Samo cviljenje zavor je lahko opozorilo, da se nekaj dogaja, resen problem pa nastane, ko slišimo grob praskajoč kovinski zvok – pa ne tistega, ki ga slišimo, ko se odpeljemo in prvič zaviramo z avtomobilom, ki je nekaj časa stal v (vlažni) garaži in se je na kolutih nabralo malce rje. Kovinski zvok lahko spremlja tudi lučka za nivo zavorne tekočine, ki opozarja, da so se zaradi izrabljenih oblog povečali hodi zavornih batov v čeljustih in je za učinkovito delovanje zavor potrebne več tekočine. Poveča se lahko hod zavornega pedala, zaradi manjše učinkovitosti zavor pa se lahko podaljša zavorna razdalja avtomobila, avto pa lahko vleče v stran. Če začne resno škrtati in praskati, je treba takoj zamenjati zavorne obloge, sicer se lahko poškodujejo koluti.Pregrevanje
Pri avtomobilih se je marsikaj spremenilo, nekaj pa je ostalo isto: vročina ubija. Zaradi pregrevanja se lahko resno poškoduje celoten motor ali se celo vname požar. Zato je treba redno preverjati raven hladilne tekočine, ki skrbi za prenos toplote. V prvivrsti preprečuje pregrevanje motorja, pozimi pa hladilni sistem ščiti pred zmrzovanjem. Toda o hladilni tekočini marsikdaj začnemo razmišljati šele tedaj, ko je prepozno: ko se motor začne pregrevati in se začne kaditi izpod pokrova, na armaturki pa posveti rdeča luč za temperaturo hladilne tekočine. Čeprav je zima, se avto lahko hitro pregreje, če je kaj narobe s hladilnim sistemom.