ŽIVALI V STISKI

Dežurni veterinar

Dobro je vedeti, v katerih primerih in kam se lahko obrnejo lastniki živali zunaj običajnega delovnega časa veterin.
Fotografija: Če se počuti slabo, je pomoč potrebna čim prej. Foto: Guliver/Getty Images
Odpri galerijo
Če se počuti slabo, je pomoč potrebna čim prej. Foto: Guliver/Getty Images

Lastniki in njihovi ljubljenčki se pogosto znajdejo v situaciji, ko potrebujejo veterinarsko obravnavo zunaj uradnih delovnih ur, tudi ponoči. Takrat je za živali na voljo dežurni veterinar.

Samo, če je nujno

Pomoč dežurnega veterinarja je potrebna, če je žival zaradi poškodbe ali bolezni v kritičnem stanju in je potrebno takojšnje zdravljenje. Primeri takih stanj so: hude poškodbe (globoke rane, zlomi in močne krvavitve), zaužitje tujka in zastrupitve, zasuk želodca, toplotni udar, obstrukcija sečnice in težave pri porodu.

Prepoznate znake bolezni?

Pomembno je prepoznati znake bolezni in biti pozoren na osnovne življenjske funkcije. Če pri svojem ljubljenčku opazimo onemogočeno ali oteženo dihanje, pomodrele dlesni ali jezik, hude epileptične napade in motnje v zavesti, zelo močno bruhanje ali drisko, krvave primesi v blatu, urinu in bruhanju, oteženo gibanje, nenadno ohromelost in motnje v koordinaciji ali iz obnašanja razberemo, da ima hude bolečine, je stanje resno.

Obstrukcija sečnice, zasuk želodca

Eden od pogostih zdravstvenih zapletov, še posebno pri pasjih in mačjih samcih, je tudi obstrukcija sečnice, zaradi katere se žival napenja, počepa, ne more urinirati ali pa urin, ki je lahko krvav, izloča le po kapljicah. Če ima žival velik in napet trebuh, hkrati pa težko diha, se slini, napenja, vendar ne more bruhati ali bruha le manjše količine pene, gre lahko za zasuk želodca; nujno je takojšnje ukrepanje.

Najprej pokličite

Včasih nam lahko že nekatera osnovna znanja pregleda živali doma, kot sta merjenje telesne temperature in pregled barve sluznic, pomagajo, da veterinarju po telefonu sporočimo ključne informacije o stanju. Veterinar tako lahko oceni resnost stanja, nam da napotke o ravnanju do prihoda v ambulanto in se hkrati ustrezno pripravi na pacienta. Če oceni, da je nujna operacija ali drug zapleten poseg, lahko pokliče okrepitve ali vas napoti v drugo veterinarsko ustanovo, kjer imajo v pripravljenosti ustrezno usposobljeno ekipo. Pomembno je, da med telefonskim klicem ostanemo zbrani in natančno razložimo nastalo situacijo.

Tudi posvet

Dežurni veterinar je po telefonu na voljo tudi v primerih, ko lastnik ni povsem prepričan, kako resno je stanje, in se želi o tem posvetovati. Telefonski pogovor ali obisk dežurnega veterinarja pa ni namenjen dajanju splošnih informacij ali izvajanju rutinskih storitev in posegov (kot so na primer cepljenje in striženje krempljev), ki lahko počakajo do naslednjega dne.

Kam po pomoč?

Dežurstvo je lahko organizirano na več načinov. Nekatere ambulante ne opravljajo dežurnih storitev, zato je v takih primerih treba svojo žival peljati v naslednjo najbližjo veterinarsko ustanovo, ki to omogoča.
Veterinar je vedno prisoten le v nekaterih večjih klinikah, mnogo ambulant pa ima vedno na voljo enega od svojih veterinarjev, ki je v času dežurstva dosegljiv po telefonu in pripravljen, da v primeru urgence v kar najhitrejšem času pride v ambulanto. V določenih regijah se je že uveljavila praksa, da so posamezne ambulante povezane in se pri dežuranju tedensko menjujejo. Prav zaradi vseh teh razlik je zelo pomembno, da se lastnik že ob rednem obisku svoje izbrane veterinarske ambulante pozanima, kam in na koga se lahko obrne, če bo njegova žival potrebovala nujno pomoč.

Več iz te teme:

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije