Diskretni športnik (FOTO)
Volvo S60 T5 kot švedski pogled na klasično limuzino; močan motor z obiljem navora v širokem razponu vrtljajev vleče odlično in omogoča tako športno ostro kot umirjeno vožnjo.
Odpri galerijo
Športne limuzine. Načeloma gre za izumirajočo vrsto, ki jo neusmiljeno iztrebljajo športni terenci. A če pogledamo na naše ceste, le ni povsem tako. Poglejte samo, koliko je na njih BMW petic, da drugih niti ne omenjam. In v ta peskovnik je svoje videnje športne limuzine ponudil še Volvo s S60.
Pomembno vlogo pri tem igra 8-stopenjski samodejni menjalnik (geartronic), ki voznika razvaja v vseh ozirih, tako da je možnost ročnega prestavljanja z obvolanskima ročicama dejansko odveč. Za voznika je namreč veliko bolj preprosto, da z valjčkom, nameščenim na sredinski konzoli, izbira med različnimi voznimi režimi, od varčnega do športnega, ko sicer le na sprednji kolesi gnani testni S60 postane konkretno živahen, neposredno vodljiv in trši.
Počutje v potniški kabini nedvomno priča o premijskem vozilu, vključno z usnjem na sedežih. Ergonomija sedenja je odlična, to velja tudi za vozniški del. Armaturna plošča ima nekaj sledi skandinavskega dizajna, predvsem so opazne velike šobe za prezračevanje, kar pa je zaščitni znak vseh aktualnih volvov. V potniški kabini ni sledi o utesnjenosti, kar velja tudi za sedenje na zadnjih sedežih in ne nazadnje za prtljažni prostor s prostornino 442 litrov, ki pa ga je mogoče še povečati.
Motor: štirivaljni turbobencinski
Gibna prostornina: 1969 cm3
Največja moč: 184 kW (250 KM) pri 5500 vrt./min
Največji navor: 350 Nm pri 1800–4800 vrt./min
Pogon: sprednji, 8-stopenjski samodejni menjalnik
Masa praznega vozila: 1677 kg
Mere (D/Š/V): 4761/1850/1431 mm
Medosna razdalja: 2872 mm
Prostornina prtljažnika: 442 l
Posoda za gorivo: 60 l
Najvišja hitrost: 240 km/h
Pospešek od 0 do 100 km/h: 6,5 s
Poraba goriva: 7,1–8 l/100 km
Izpust CO2: 161–181 g/km
Uradni zastopnik: Volvo Slovenija, Ljubljana
Maloprodajna cena: 51.048 evrov (testni 63.097 evrov)
Euro NCAP (2018): *****
Švedski imidž
Testni primerek je že tretja generacija (prva leta 2000) in hkrati prvi volvo, izdelan v ZDA. Čeprav gre za športno limuzino, je S60 seveda ohranil še dovolj švedskega imidža, kar dejansko opazimo šele, ko sedimo v njem. A najprej nekaj o zunanji podobi. Čeprav se globoko zavedam reka, da imajo vsake oči svojega malarja, pristransko zapišem, da je S60, še posebno če je v nabriti izdaji R, ki sem jo preizkusil, odlična fuzija elegance in športnosti. Slednje ne kaže z velikimi spojlerji in podobnimi atributi, ampak s k tlom potisnjeno karoserijo, z dvojnim izpuhom in z 18-palčnimi platišči iz lahke litine. O športnih namenih pričajo tudi napisi R-design, ki se bolj ali manj diskretno pojavljajo na vseh koncih.Živahna konjenica
Da smo v svetu visoko zmogljivih limuzin, pove tudi to, da se motorna ponudba giblje le pri bencinskih motorjih in da ima že vstopni model 190 konjev. Testni S60 R je z 2,0-litrskim turbobencincem in 184 kW (250 KM) srednji in nad njim je še strupeni štirikolesno gnani hibridni S60 polestar s kar 233 kW (318 KM). A verjemite, tudi le 250 konjev s pomočjo 350 Nm navora v razponu od 1800 do 4800 vrt./min vleče odlično; tovarna navaja najvišjo (elektronsko omejeno) hitrost 240 km/h in pospešek 0–100 km/h v 6,5 sekunde.
V športnem načinu postane S60 konkretno živahen, neposredno vodljiv in trši.
Pomembno vlogo pri tem igra 8-stopenjski samodejni menjalnik (geartronic), ki voznika razvaja v vseh ozirih, tako da je možnost ročnega prestavljanja z obvolanskima ročicama dejansko odveč. Za voznika je namreč veliko bolj preprosto, da z valjčkom, nameščenim na sredinski konzoli, izbira med različnimi voznimi režimi, od varčnega do športnega, ko sicer le na sprednji kolesi gnani testni S60 postane konkretno živahen, neposredno vodljiv in trši.
Športno in udobno
Tako je ob odlični zvočni kulisi, ki ne kaže, da pod sprednjim pokrovom brni zgolj štirivaljnik, vožnja lahko športno ostra ali pa značilno volvovska, ko imaš občutek, da vozilo nekoliko plava, kot da bi imelo zračno vzmetenje. Poraba goriva pri tovrstnih vozilih praviloma ni v ospredju, kljub temu pa povem, da se je moje testno povprečje gibalo okrog 10 litrov na 100 kilometrov, kar me je nekoliko razočaralo, saj sem veliko kilometrov prevozil v eco voznem režimu.
Počutje v potniški kabini nedvomno priča o premijskem vozilu, vključno z usnjem na sedežih. Ergonomija sedenja je odlična, to velja tudi za vozniški del. Armaturna plošča ima nekaj sledi skandinavskega dizajna, predvsem so opazne velike šobe za prezračevanje, kar pa je zaščitni znak vseh aktualnih volvov. V potniški kabini ni sledi o utesnjenosti, kar velja tudi za sedenje na zadnjih sedežih in ne nazadnje za prtljažni prostor s prostornino 442 litrov, ki pa ga je mogoče še povečati.
Motor: štirivaljni turbobencinski
Gibna prostornina: 1969 cm3
Največja moč: 184 kW (250 KM) pri 5500 vrt./min
Največji navor: 350 Nm pri 1800–4800 vrt./min
Pogon: sprednji, 8-stopenjski samodejni menjalnik
Masa praznega vozila: 1677 kg
Mere (D/Š/V): 4761/1850/1431 mm
Medosna razdalja: 2872 mm
Prostornina prtljažnika: 442 l
Posoda za gorivo: 60 l
Najvišja hitrost: 240 km/h
Pospešek od 0 do 100 km/h: 6,5 s
Poraba goriva: 7,1–8 l/100 km
Izpust CO2: 161–181 g/km
Uradni zastopnik: Volvo Slovenija, Ljubljana
Maloprodajna cena: 51.048 evrov (testni 63.097 evrov)
Euro NCAP (2018): *****