JAGUAR

Divja mačka nabira moči za novi start

Jaguar je legendarna znamka, ki ji v sodobnem času nikakor ne gre; prihodnje leto načrtujejo nov začetek – električni in superluksuzni.
Fotografija: Pred dnevi so predstavili novo konceptno vozilo. FOTO: Jaguar Land Rover/Reuters
Odpri galerijo
Pred dnevi so predstavili novo konceptno vozilo. FOTO: Jaguar Land Rover/Reuters

So avtomobilske znamke, ki imajo bogato zgodovino, nepozabne avtomobile, pa jim v sodobnem času ne gre. Ena takšnih, ki ji res nikakor ne gre, je Jaguar. Prišli so do točke, da doma v Veliki Britaniji kmalu ne bodo prodajali nobenega modela, pripravljajo se na (še en) nov začetek, pri javnosti pa poskušajo ohranjati zanimanje s predstavitvijo novega logotipa in napovedjo konceptnega avtomobila.

Slaba prodaja

Jaguar se s prodajo res ne more pohvaliti. Čeprav so bili nekoč po svoje pred tekmeci, ko so predstavili električnega športnega terenca jaguar I-pace, tega čaka konec, enako velja za kompaktnega klasičnega športnega terenca E-pace. Že prej so opustili limuzini XE in XF, prav tako športni F-type. Ostal je le še večji suv F-pace. Kakor napovedujejo, se bo v Britaniji prodaja novih vozil povsem končala, nakar pripravljajo nov začetek.

Nova logotipa FOTO: Jaguar
Nova logotipa FOTO: Jaguar
Nova logotipa FOTO: Jaguar
Nova logotipa FOTO: Jaguar

Jaguar je imel svoje zvezdne trenutke v 60. letih 20. stoletja, predvsem z modelom E-type, ki še danes velja za nepozabno klasiko. To so bili časi, ko je britanska avtomobilska industrija še cvetela. Jaguar se je leta 1990 znašel pod okriljem ameriškega Forda, ki je imel močno postojanko tudi na Otoku. A v nasprotju s pričakovanji ni dosegel pravega uspeha; še se spomnimo na primer spodletelega poskusa z baby jaguarjem, kot so rekli modelu X-type. Potem je Ford med eno svojih kriz Jaguar in Land Rover, ki ga je prevzel od BMW, prodal: novi lastnik je postala indijska Tata.

Tati kar dobro uspeva z Land Roverjem, veliko manj pa z Jaguarjem. Ta je lani po vsem svetu prodal 66.000 avtomobilov – toliko je Land Rover prodal samo range roverjev. V Evropi je bilo lani prodanih komaj 25.000 jaguarjev, letos v devetih mesecih pa 18.000. Ne gre sicer za padce, raven je tako nizka že nekaj časa. Ni pomembno za skupen rezultat, a le omenimo, da v Sloveniji uradna statistika letos ne beleži nobenega prodanega jaguarja, lani par primerkov.

Nova usmeritev

Če imajo na portalu Car & Driver prav, si pri Jaguarju želijo bolj ekskluziven značaj znamke. Sicer naj bi bili ponosni na svoje izdelke zadnjih nekaj desetletij, vendar je odločitev o premijski strategiji za množični trg, da bi tekmovali z BMW in Mercedesom, vodila do avtomobilov, ki se niso dovolj razlikovali od tekmecev. V prihodnje nameravajo izdelovati razburljiva vozila, ki ne bodo pritegnila kupcev samo zato, ker bodo električna, temveč zato, ker bodo nekaj posebnega.

Strategijo so doslej napovedali z novim logotipom in sporočilom, polnim barvnih slik, ki so marsikoga spominjale na modne znamke. Pri Automobilwoche so zapisali, da bi radi bili »Louis Vuitton avtomobilske panoge«. Jaguar naj bi odprl nekaj trgovin v luksuznih okrožjih v največjih svetovnih mestih, najprej v Parizu, v bližini prestižnih butikov. A na koncu bo res štel le avto.

Jaguar je že leta 2021 v kratkem času, ko ga je vodil Francoz Thierry Bolloré, napovedal, da bo po letu 2025 prodajal le še električne avtomobile. Podobno so tedaj govorili številni tekmeci, a so se v zadnjem obdobju večinoma potegnili nazaj. Jaguar pač ne, tudi zdaj, ko ga vsaj začasno vodi Adrian Mardell, vztraja pri tej odločitvi. Prihodnje leto bodo predstavili veliki električni gran turismo, ki so ga ravno pred dnevi nakazali s konceptom.

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije