OBRATI
E-križanec iz Zuffenhausna
Cross turismo kot prostornejša izvedba Porschejevega taycana: na voljo so štiri različice motorjev z močjo 350, 420, 500 ali 560 kW.
Odpri galerijo
Kot pravijo pri Porscheju, avtomobilski družbi iz Zuffenhausna, je cross turismo njihov prvi križanec oziroma cuv (angl. cross utility vehicle), ki je povrhu še električen. Podobno kot v njegovem limuzinskem bratu taycanu se tudi v cross turismu skriva oblikovalski DNK legendarnega 911.
Višje nad tlemi
Novinčeve zunanje mere so identične športni limuzini, prav tako tehnologija in zmogljivosti. Le odmik od tal, prtljažni prostor in prostor nad glavami zadaj sedečih potnikov so pri cross turismu večji. Prtljažni prostor meri 446 litrov in ga je mogoče z zlaganjem zadnjih sedežev povečati do 1221 litrov. Armaturna plošča je v celoti digitalna, njena posebnost pa je zaslon pred sovoznikovim sedežem. Med uporabne poslastice, ki jih bodo cenili ljubitelji kolesarstva, sodita še posebna nosilca, ki se skrivata tam, kjer so običajno nameščene izpušne cevi. Nanju lahko enostavno namestimo nosilec za tri (električna) kolesa. Če si omislimo poseben paket za brezpotja, ima cross turismo 30 milimetrov dodatnega odmika od tal (brez paketa le 20 milimetrov). Ker pa je vzmetenje zračno, avtomobil med vožnjo prilagaja višino vozila z namenom, da je poraba elektrike čim bolj optimalna.Moči ne manjka
Koliko moči razvije novinec, je odvisno od izvedenke – na voljo so štiri različice z največjimi močmi 350, 420, 500 ali 560 kilovatov. Omenimo, da sta pri zmogljivejših različicah turbo in turbo S vgrajena dva elektromotorja, oba sinhrona s stalnim magnetom, vsak od njiju pa žene svojo os, s čimer imamo štirikolesni pogon. V takšnem primeru ima avtomobil vgrajena tudi dva menjalnika, enostopenjskega za sprednji elektromotor in dvostopenjskega, katerega krajša prestava poskrbi za pospeške, daljša pa za boljšo gospodarnost, za zadnji elektromotor. Posebnost taycanov je tudi ta, da se rekuperacija aktivira šele ob pritisku na zavorni pedal.Zmogljiva baterija
Tovarniške obljube o dosegu govorijo o dobrih 400 kilometrih. Jasno, če bomo vozili ekonomično v posebnem voznem programu, kjer je hitrost omejena na 120 km/h, pogon pa je le na en kolesni par. Vožnja z močnejšimi pospeševanji bo brez dvoma zelo zahtevna do pogonskega akumulatorja. Njegova zmogljivost je 93 kWh, celice pa so lepo razporejene po dnu vozila. Visokonapetostna napeljava v vozilu je 800-voltna, s čimer so dosegli manjši premer žic in s tem prihranili pri teži. Seveda je 800-voltna napeljava prihodnost električne mobilnosti. Največja zmogljivost polnjenja v enosmernem toku je 270 kW – na tako zmogljivi 800-voltni polnilnici taycana napolnimo do 80 odstotkov v 22,5 minute. Dodajmo, da bo lastnikom taycana na voljo več kot 200.000 polnilnih mest po svetu v sklopu storitve Porsche Charging Service, za aktivacijo polnjenja pa bo zadoščala Porschejeva pametna kartica oziroma aplikacija.