OBRATI
Elegantni korejski karavan
Živahen motor, prefinjena zunanja oblika in karavanski prtljažni prostor so aduti. Kijinega proceeda; avto se dobro drži ceste, navduši pa tudi 1,4-litrski turbobencinski agregat.
Odpri galerijo
Družina Kijinih ceedov ima štiri člane, med katerimi ima najbolj elegantno in prefinjeno obliko brez dvoma model proceed, športni karavan oziroma shooting brake, kot pravijo njegovi obliki v mednarodnih krogih. Na uredništvu smo preizkusili različico z zmogljivejšim motorjem, 1,4-litrskim štirivaljnim turbobencinarjem, ki razvije največjo moč 103 kW (140 KM). Močnejši je samo še 1,6-litrski bencinar, ki je rezerviran za najbogateje opremljeno izvedenko GT. Naš testni pa je bil opremljen z vstopno opremo GT-line.
Notranjost in voznikov delovni prostor sta takšna kot pri drugih bolje opremljenih ceedih. Oprema GT-line namreč prinaša kar nekaj udobja: od samodejne dvopodročne klimatske naprave do infozabavnega sistema z navigacijo. Pozimi bo prav prišlo ogrevanje volanskega obroča in sprednjih sedežev. Tudi v usnje odeti športni volan D-oblike je del opreme GT-line. Bi si pa želel, da bi bila tkanina sedežnih prevlek prijetnejša na otip; tisti odeti zgolj v usnje so rezervirani za najzmogljivejšo različico GT. Se pa v njih vseeno dobro sedi, saj dajejo telesu ustrezno oporo tudi med živahno vožnjo skozi ovinke. Udobja je dovolj tudi za potnike na zadnji klopi, res pa je, da oblika shooting brake prinaša relativno nizek strop.
Vožnja s proceedom se je izkazala za svojevrsten užitek, saj se avtomobil dobro drži ceste in je vozniško orientiran. K dobri legi tako med ležernim križarjenjem po obalni cesti kot pri dinamični vožnji po ovinkasti podeželski cesti prispevata tudi za 5 mm nižje podvozje, kot ga imajo običajni ceedi, in sistem za stabilizacijo VSM. Ta vključuje tudi zaviranje z vektorskim navorom, elektronsko podporo, ki inteligentno zavira z notranjim kolesom in zmanjša podkrmarjenje v ovinkih.
Moderna oblika žal prinaša tudi katero zoprnijo. Pregled nazaj pri vzvratni vožnji je slab, zato je manevriranje brez vzvratne kamere težavno. K sreči je del serijske opreme. Tudi pogled v notranje vzvratno ogledalo je bolj okrnjen zaradi naklona zadnje šipe. Prtljažni prostor tudi ne prinaša toliko praktičnosti, kot jo ponudijo klasični karavani. Obstaja moteči nakladalni rob, strop pa je nižji kot pri običajnem karavanskem ceedu. Vseeno se nasloni zadnje klopi zložijo čisto po karavansko – v ravno dno. V dvojnem dnu prtljažnega prostora je tudi nekaj praktičnih predalov za drobnarije.
Med vožnjo v nočnih urah smo pogrešali sodobnejše žaromete – ti so bili namreč halogenski. Tako zadnje luči kot sprednje dnevne luči so v led-tehniki. Branje cenika opreme razjasni, da so tudi sodobni sprednji led-žarometi rezervirani za zmogljivejšo različico GT. Škoda. Pohvalno (in bolj varno) pa je, da dnevne luči svetijo tudi zadaj.
Razvajanje voznika in potnikov
Shooting brake je oblika avtomobila, za katero se odločajo predvsem prestižne avtomobilske znamke, in temu primerne so tudi cene takšnih elegantnih karavanov. Kljub prijaznejši ceni dobrih 26 tisočakov so zunanje poteze proceeda podobno navdušujoče kot tiste pri dražjih modelih. Da imaš opraviti s kio, ugotoviš šele, ko si čisto pri avtomobilu. Brez dvoma so me proceedove linije navdušile.Notranjost in voznikov delovni prostor sta takšna kot pri drugih bolje opremljenih ceedih. Oprema GT-line namreč prinaša kar nekaj udobja: od samodejne dvopodročne klimatske naprave do infozabavnega sistema z navigacijo. Pozimi bo prav prišlo ogrevanje volanskega obroča in sprednjih sedežev. Tudi v usnje odeti športni volan D-oblike je del opreme GT-line. Bi si pa želel, da bi bila tkanina sedežnih prevlek prijetnejša na otip; tisti odeti zgolj v usnje so rezervirani za najzmogljivejšo različico GT. Se pa v njih vseeno dobro sedi, saj dajejo telesu ustrezno oporo tudi med živahno vožnjo skozi ovinke. Udobja je dovolj tudi za potnike na zadnji klopi, res pa je, da oblika shooting brake prinaša relativno nizek strop.
Živahna duša
Turbobencinski štirivaljnik v proceedu me je prav tako navdušil, predvsem njegova živahnost in odzivnost na voznikove ukaze. Lepo vleče tudi v višjih prestavah. Vsekakor bi ta agregat priporočil, če ste se odločili za nakup (pro)ceeda – šibkejši trivaljnik mu preprosto ne pristoji. Šeststopenjski ročni menjalnik je presenetil z natančnim in hitrim prestavljanjem. Tudi z vidika gospodarnosti je agregat dobra izbira.Vožnja s proceedom se je izkazala za svojevrsten užitek, saj se avtomobil dobro drži ceste in je vozniško orientiran. K dobri legi tako med ležernim križarjenjem po obalni cesti kot pri dinamični vožnji po ovinkasti podeželski cesti prispevata tudi za 5 mm nižje podvozje, kot ga imajo običajni ceedi, in sistem za stabilizacijo VSM. Ta vključuje tudi zaviranje z vektorskim navorom, elektronsko podporo, ki inteligentno zavira z notranjim kolesom in zmanjša podkrmarjenje v ovinkih.
Sodobne asistence
Proceedu so serijsko namenili vse sodobne vozniške pripomočke vključno s sistemom za preprečevanje naleta, sistemom za aktivno ohranjanje voznega pasu, nadzora mrtvega kota ob vozilu in še bi lahko naštevali. Radarski tempomat pa je rezerviran za vozila s samodejnim menjalnikom, pri katerih se ta funkcija najbolje izrazi.Moderna oblika žal prinaša tudi katero zoprnijo. Pregled nazaj pri vzvratni vožnji je slab, zato je manevriranje brez vzvratne kamere težavno. K sreči je del serijske opreme. Tudi pogled v notranje vzvratno ogledalo je bolj okrnjen zaradi naklona zadnje šipe. Prtljažni prostor tudi ne prinaša toliko praktičnosti, kot jo ponudijo klasični karavani. Obstaja moteči nakladalni rob, strop pa je nižji kot pri običajnem karavanskem ceedu. Vseeno se nasloni zadnje klopi zložijo čisto po karavansko – v ravno dno. V dvojnem dnu prtljažnega prostora je tudi nekaj praktičnih predalov za drobnarije.
Med vožnjo v nočnih urah smo pogrešali sodobnejše žaromete – ti so bili namreč halogenski. Tako zadnje luči kot sprednje dnevne luči so v led-tehniki. Branje cenika opreme razjasni, da so tudi sodobni sprednji led-žarometi rezervirani za zmogljivejšo različico GT. Škoda. Pohvalno (in bolj varno) pa je, da dnevne luči svetijo tudi zadaj.
Kia proceed 1.4 T-GDI GT-lineKia proceed 1.4 T-GDI GT-line
Motor: štirivaljni turbobencinski motor
Gibna prostornina: 1353 cm3
Največja moč: 103 kW (140 KM) pri 6000 vrt./min
Največji navor: 242 Nm med 1500–3200 vrt./min
Pogon: na sprednji kolesi, 6-stopenjski ročni menjalnik
Masa praznega vozila: 1303 kg
Mere (D/Š/V): 4605/1800/1422 mm
Medosna razdalja: 2650 mm
Prostornina prtljažnika: 594 l
Posoda za gorivo: 50 l
Najvišja hitrost: 210 km/h
Pospešek do 100 km/h: 9,1 s
Poraba goriva: 5,9 l/100 km
Izpust CO2: 135 g/km
Uradni zastopnik: KMAG, Ljubljana
Maloprodajna cena: 26.190 evrov
Euro NCAP: preizkus še ni bil opravljen
Motor: štirivaljni turbobencinski motor
Gibna prostornina: 1353 cm3
Največja moč: 103 kW (140 KM) pri 6000 vrt./min
Največji navor: 242 Nm med 1500–3200 vrt./min
Pogon: na sprednji kolesi, 6-stopenjski ročni menjalnik
Masa praznega vozila: 1303 kg
Mere (D/Š/V): 4605/1800/1422 mm
Medosna razdalja: 2650 mm
Prostornina prtljažnika: 594 l
Posoda za gorivo: 50 l
Najvišja hitrost: 210 km/h
Pospešek do 100 km/h: 9,1 s
Poraba goriva: 5,9 l/100 km
Izpust CO2: 135 g/km
Uradni zastopnik: KMAG, Ljubljana
Maloprodajna cena: 26.190 evrov
Euro NCAP: preizkus še ni bil opravljen