Električna športna škoda enyaq
Škoda enyaq RS je drugi povsem električni model na Škodinem športnem oddelku RS, potem ko so enako že storili z modelom enyaq coupe. Razlike niso velike, zato enyaq RS prav tako omogoča precej dinamično vožnjo na električni pogon. Premore dva elektromotorja, enega na prednji osi in drugega na zadnji, s čimer ima avtomobil štirikolesni pogon. Skupna moč znaša zajetnih 295 konjskih moči (220 kW), največji navor je 460 Nm, z mesta do stotice se požene v 6,5 sekunde, največjo hitrost pa doseže pri 180 kilometrih na uro, s čimer je za dvajset kilometrov hitrejši od »civilnega« enyaqa.
Voznik ima na voljo štiri vozne programe, eco, comfort, normal in sport. Tu je še dodaten profil traction za zagotavljanje štirikolesnega pogona do 20 kilometrov na uro na neasfaltiranih cestah ali spolzkih površinah. Kljub zajetni moči električni avtomobil RS vseeno ne ponuja toliko voznih užitkov kot različice RS z motorji na notranje zgorevanje.
Omogoča dinamično vožnjo na električni pogon.
Spodoben doseg
Baterija premore 82 kilovatnih ur. V tovarni obljubljajo 500 kilometrov dosega, toda prve testne vožnje v okolici Malage so pokazale manj ugodno realnost, pa čeprav so v teh krajih tudi decembra prijetne temperature okoli 15 stopinj, kar je precej blagodejno za porabo električnih avtomobilov. Poraba je pri zmerni vožnji okoli 20 kilovatnih ur na sto prevoženih kilometrov, a nekateri kolegi so poročali o porabi vse tja do 28 kilovatnih ur. Realen doseg je tako okoli 400 kilometrov ali manj.
Največja moč polnjenja je pri 135 kilovatih, kar pomeni, da je baterijo od 10 do 80 odstotkov na hitrih polnilnicah mogoče napolniti v 36 minutah. Na polnilnicah z močjo 11 kilovatov bo čas polnjenja pričakovano daljši – sedem ur in pol.
Vrhunska oprema
Pri tej izvedenki enyaqa so standardne dvajsetpalčne pnevmatike, za doplačilo 21-palčne. Različica RS je od klasičnega enyaqa za 15 milimetrov nižja spredaj in za 10 milimetrov zadaj. V dolžino enyaq RS sicer meri 4,65 metra, širok je 1,88 in visok 1,6 metra. Del standardne opreme je še akustična zasteklitev, saj ima avtomobil posebno folijo na sprednjih stranskih oknih za zmanjšanje hrupa v notranjosti.
Ker je različica RS vrh ponudbe, so v kabini uporabili vrhunske materiale. Potniki se res dobro počutijo, notranjost pa je nedvomno lepše oblikovana kot pri nekaterih drugih električnih avtomobilih. Le navigacija bi lahko imela sodobnejši prikaz smeri vožnje, a zato precej dobro smer vožnje kaže sprednji prikazovalnik informacij na vetrobranskem steklu, saj smer prikazuje virtualno na cesto (za to je treba doplačati).
Realen doseg je 400 kilometrov ali manj.
Enyaq je prostoren avto. Brez težav lahko v njem sedi pet odraslih potnikov, na zadnji klopi je dovolj prostora tudi, če imata voznik in sovoznik sedež pomaknjen povsem nazaj. Enako velja za prtljažnik s 585 litri prostornine, s podrtimi zadnjimi sedeži je na voljo 1710 litrov.
Enyaq RS pride k nam prihodnje leto, a glede na ceno enyaqa coupeja RS ne bo prav poceni.