OBRATI
Električni žrebec
Ford je predstavil mustang lithiuma, ki ga poganja elektromotor z 900 konjskimi močmi in 1355 Nm navora; presenetljivo za e-vozilo je, da ima mustang ročni menjalnik.
Odpri galerijo
Električni ford mustang. Česa takšnega pred kakšnimi desetimi leti ni mogel nihče niti izreči, a prišli so novi časi in ameriški Ford je v Las Vegasu predstavil konceptni električni mustang, ki so mu dodali ime lithium.
Pri razvoju električnega žrebca je sodeloval z nemškim Webastom, ki je zanj pripravil 800-voltni baterijski sistem, ta poganja elektromotor, ki premore kar 900 konjskih moči in 1355 Nm navora.
A kljub vsemu je električni mustang obdržal par dobrih starih stvari. Za začetek je koncept opremljen s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, ki moč motorja prenaša na zadnji par koles. To je precej nenavadno za električno vozilo, saj ta po navadi ne potrebujejo prenosa moči z več prestavnimi razmerji.
A kakor je pojasnil direktor marketinga pri Webastu Josh Lupu, so avtu ročni menjalnik dali zato, da bi vozniku dali nekoliko več nadzora nad samim vozilom. Avto lahko preprosto ves čas pusti v tretji prestavi in se vozi naokoli kot s katerim koli drugim električnim avtomobilom ali pa menjuje sam.
Pogonski sklop je močno ojačan, da lahko prenese gromozanski navor, za učinkovit prenos moči s koles na asfalt skrbi torsenov diferencial s posebnimi športnimi polosovinami, 20-colska platišča forgeline pa so opremljena z Michelinovimi pnevmatikami pilot sport 4S.
Za ustavljanje skrbi enak komplet Brembovih zavor s šestbatnimi čeljustmi kot pri shelbyju GT350R, za lego na cesti pa Fordovo športno vzmetenje. Podrobnosti o zmogljivostih ameriškega električnega mišičnjaka niso znane, pri Fordu zgolj pravijo, da ima presunljive pospeške.
Čeprav mustang lithium na prvi pogled ni pretirano drugačen od običajnih mustangov, je opremljen z Webastovim polprosojnim pokrovom motorja, podaljške odbijača in zadnji difuzor so oblikovali pri družbi Sankuer Composite Technologies, za hitro napajanje pa skrbi kabel turboDX. Tudi notranjost je skoraj identična tisti v bencinskem mustangu, le da je električni opremljen z velikim dotikabilnim zaslonom na sredinski konzoli, na katerem bo mogoče izbirati med štirimi voznimi načini: valet, sport, track in beast (zver).
Chevrolet je s konceptom eCOPO camaro, ki razvije 700 KM, na lanskem avtosalonu SEMA morda začel električno tekmo med ameriškimi mišičnjaki, Ford pa je pošteno udaril nazaj. Ford bo v prihodnjih dneh predstavil tudi električni suv, ki ga je navdihnil mustang, razvija pa še električno različico priljubljenega poltovornjaka F-150.
Pri razvoju električnega žrebca je sodeloval z nemškim Webastom, ki je zanj pripravil 800-voltni baterijski sistem, ta poganja elektromotor, ki premore kar 900 konjskih moči in 1355 Nm navora.
Ročni menjalnik?
A kljub vsemu je električni mustang obdržal par dobrih starih stvari. Za začetek je koncept opremljen s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, ki moč motorja prenaša na zadnji par koles. To je precej nenavadno za električno vozilo, saj ta po navadi ne potrebujejo prenosa moči z več prestavnimi razmerji.
A kakor je pojasnil direktor marketinga pri Webastu Josh Lupu, so avtu ročni menjalnik dali zato, da bi vozniku dali nekoliko več nadzora nad samim vozilom. Avto lahko preprosto ves čas pusti v tretji prestavi in se vozi naokoli kot s katerim koli drugim električnim avtomobilom ali pa menjuje sam.
Pogonski sklop je močno ojačan, da lahko prenese gromozanski navor, za učinkovit prenos moči s koles na asfalt skrbi torsenov diferencial s posebnimi športnimi polosovinami, 20-colska platišča forgeline pa so opremljena z Michelinovimi pnevmatikami pilot sport 4S.
Mustang lithium ima šeststopenjski ročni menjalnik.
Za ustavljanje skrbi enak komplet Brembovih zavor s šestbatnimi čeljustmi kot pri shelbyju GT350R, za lego na cesti pa Fordovo športno vzmetenje. Podrobnosti o zmogljivostih ameriškega električnega mišičnjaka niso znane, pri Fordu zgolj pravijo, da ima presunljive pospeške.
Električna tekma
Čeprav mustang lithium na prvi pogled ni pretirano drugačen od običajnih mustangov, je opremljen z Webastovim polprosojnim pokrovom motorja, podaljške odbijača in zadnji difuzor so oblikovali pri družbi Sankuer Composite Technologies, za hitro napajanje pa skrbi kabel turboDX. Tudi notranjost je skoraj identična tisti v bencinskem mustangu, le da je električni opremljen z velikim dotikabilnim zaslonom na sredinski konzoli, na katerem bo mogoče izbirati med štirimi voznimi načini: valet, sport, track in beast (zver).
900
KM razvije električni mustang.
KM razvije električni mustang.
Chevrolet je s konceptom eCOPO camaro, ki razvije 700 KM, na lanskem avtosalonu SEMA morda začel električno tekmo med ameriškimi mišičnjaki, Ford pa je pošteno udaril nazaj. Ford bo v prihodnjih dneh predstavil tudi električni suv, ki ga je navdihnil mustang, razvija pa še električno različico priljubljenega poltovornjaka F-150.