Fiat tipo: prostoren, uporaben in poceni (FOTO)
Fiat tipo je še eden izmed tistih modelov, ki dokazujejo, da za dostojen avtomobil ni treba odšteti celega premoženja. Tipo karavan je namreč prostoren, uporaben in poceni. Morda je še največja slabost, da ga pri Fiatu ne znajo bolje predstaviti.
Večkrat nas namreč znanci povprašajo, kateri avtomobil je uporaben in poceni, ko pa omenimo fiat tipa, niti ne vedo, kaj vse ponuja. Bistveno bolje poznajo ime tipo, toda nekoč je bil to drugačen avtomobil, sicer zelo uspešen, saj je bil leta 1989 celo evropski avto leta.
Uporabnost na prvem mestu
Tokrat smo ga preizkusili v karavanski različici, torej v najbolj uporabni. V primerjavi s kombilimuzino je karavan daljši za dvajset centimetrov, vendar ima enako medosno razdaljo.
V prtljažniku je 550 litrov prostora, kar je povsem dovolj za petčlansko družino in tudi za prevoz malo večjih (kvadratastih) kosov pohištva. Pri podrti drugi klopi gredo noter 1,8 metra dolgi predmeti, zelo koristno je še dvojno dno prtljažnika (zraven je vseeno tudi rezervna pnevmatika). Karavanski tipo je za tisoč evrov dražji od kombilimuzinskega, limuzinske izvedenke ni več.
Tradicionalna stikala
Dovolj prostora je tudi v potniški kabini, spredaj za dva odrasla in zadaj za tri otroke, a tudi zadaj se udobno vozita dva odrasla. Odlagalnih prostorov je dovolj za vse drobnarije, voznik ima pred seboj pregledno armaturno ploščo, le materiali niso ravno najmodernejši.
Odlagalnih prostorov je dovolj za vse drobnarije.
V avtomobilu ostajajo tradicionalna stikala, prav tako vrtljiva gumba za upravljanje radia. Tipo ima vzvratno kamero, kar vedno pride prav, toda za boljšo uporabniško izkušnjo bi morala biti slika ostrejša in tudi hitreje bi se lahko prikazala na zaslonu, ko voznik prestavi v vzvratno.
Spodobne vozne lastnosti
Testnega tipa je poganjal litrski trivaljni bencinski motor s sto konjskimi močmi (74 kW), kar je povsem dovolj za družinske opravke. Pri zmerni vožnji in spoštovanju cestnih pravil se vsi potniki dobro počutijo, nikakor pa ni dirkač, saj do sto kilometrov na uro pospeši v dvanajstih sekundah, najhitreje pa se pelje pri 183 kilometrih na uro.
Fiat tipo station wagon 1.0 T3 GSE
Motor: trivaljni turbobencinski motor
Gibna prostornina: 999 cm3
Največja moč: 74 kW (100 KM) pri 5000 vrt./min.
Največji navor: 190 Nm pri 1500 vrt./min.
Pogon: na sprednji kolesi, 5-stopenjski ročni menjalnik
Masa praznega vozila: 1355 kg
Mere (D/Š/V): 4386/1802/1653 mm
Medosna razdalja: 2638 mm
Prostornina prtljažnika: 440 l
Posoda za gorivo: 50 l
Najvišja hitrost: 183 km/h
Pospešek do 100 km/h: 12,2 s
Poraba goriva: 5,8 l/100 km
Izpust CO2: 137 g/km
Zastopnik: Avto Triglav Ljubljana
Maloprodajna cena: 19.990 evrov (testni model 20.580 evrov)
Euro NCAP: *** (2016)
Kljub vsemu so vozne lastnosti boljše, kot si morda kdo misli glede na tehnične podatke, zato bi lahko testnemu tipu brez težav dodali še eno prestavo, namesto da jih ima ročni menjalnik samo pet. Poraba je bila povprečna, malo nad sedmimi litri na sto kilometrov.
Do žepa prijazna cena
Največja prednost karavanskega tipa pa je njegova cena. Za dobrih dvajset tisočakov dobite precej dostojen avtomobil, ki si zagotovo zasluži več ljudske pozornosti.