OBRATI
FOTO: Na avtocesti vozi skoraj sam
Nissanov mestni križanec qashqai je bil opremljen s funkcijo propilot, ki je korak v smeri samovozečega vozila; ima tudi eno boljših izvedenk CVT-menjalnika
Odpri galerijo
Pri Nissanu so ponosni na qashqaija, ki brez dvoma spada med najbolje prodajane nissane. Tokrat smo preizkusili izvedenko z dizelskim motorjem, sprednjim pogonom in funkcijo propilot, kakor so pri Nissanu poimenovali asistenčni sistem, ki združuje radarski tempomat, aktivno ohranjanje voznega pasu in podporo za vožnjo v zastojih. Opremski paket tekna, s katerim je bil opremljen testni avtomobil, pa tako ali tako pomeni najvišjo raven opremljenosti. To skupaj s še nekaj doplačljivimi elementi pomeni, da tak qashqai ne stane več osnovnih 23.100 evrov, ampak 32.460.
Seveda za ta denar dobimo veliko koristne opreme: dvopodročno samodejno klimatsko napravo, sistem kamer za parkiranje, ki spremljajo celotno okolico avtomobila, sisteme za prepoznavanje prometnih znakov, za opozarjanje pred nenamerno menjavo voznih pasov, za preprečevanje čelnega trčenja, za nadzor prečnega prometa za avtomobilom, navigacijsko napravo in seveda že omenjeni propilot.
Zadnje sedeže lahko podremo v razmerju 40 : 60 in si povečamo prtljažni prostor, ki v osnovi meri 430 litrov. Pogrešali smo vzvod, ki bi omogočil podiranje sedežev iz prtljažnika, s čimer bi bila njegova uporaba še bolj praktična. Ob podrtih zadnjih sedežih je dno ravno, prav tako ni roba, zato je nalaganje prtljage preprosto kot pri karavanih. Dno je sicer dvojno in ponudi prostor recimo za shranitev prtljažne police.
Na testu smo ugotovili, da sistem propilot za samodejno krmiljenje zahteva kakovostne cestne označbe oziroma morajo biti te dobro vidne. Opazili smo še, da bolj nerodno zavira, saj pušča veliko varnostno razdaljo pred nami ustavljenim vozilom. Konkurenčne znamke to obvladajo bolje. Med uporabo radarskega tempomata v mestu smo še ugotovili, da se ta izključi, ko vozilo pred nami v križišču zavije. Pri konkurenci tega nismo doživeli.
Dodajmo še, da ima sistem kamer za parkiranje, pri katerem na zaslonu gledamo na svoj avtomobil iz ptičje perspektive, kamere pa prikazujejo 360-stopinjsko okolico vozila. Sistem kamer in parkirni senzorji so dobrodošli pomočniki, saj je pregled pri vzvratni vožnji zaradi zelo zajetnega D-stebrička preveč okrnjen.
Seveda za ta denar dobimo veliko koristne opreme: dvopodročno samodejno klimatsko napravo, sistem kamer za parkiranje, ki spremljajo celotno okolico avtomobila, sisteme za prepoznavanje prometnih znakov, za opozarjanje pred nenamerno menjavo voznih pasov, za preprečevanje čelnega trčenja, za nadzor prečnega prometa za avtomobilom, navigacijsko napravo in seveda že omenjeni propilot.
Lepote brezstopenjske avtomatike
Pod motorni pokrovom testnega nissana je bil 1,6-litrski turbodizelski štirivaljnik, ki razvije 96 kilovatov oziroma 130 konjev, njegova moč pa se prenaša prek brezstopenjskega samodejnega CVT-menjalnika x-tronic. No, na zaslonu se v ročnem režimu prestavljanja izpiše 7 prestav. Turbodizelski agregat mu lepo pristaja in je dovolj zmogljiv tudi za bolj dinamično vožnjo. Seveda mu športni občutek za krmilom krni brezstopenjski CVT-menjalnik. Samodejni menjalnik sicer dela zelo gladko, vseeno pa sem imel pri odločnem pospeševanju občutek, kot da bi vozil z drsečo sklopko: motor hrumi, avtomobil pa ne pridobiva hitrosti, tako kot bi pričakoval glede na hrup motorja. Vseeno je to ena boljših izvedenk CVT-menjalnika, kar sem jih imel možnost srečati.Udobje in praktičnost
Notranjost je všečna, zasnovana na novo, materiali kakovostni. Všeč mi je bila usnjena obloga dela sredinske konzole, ki jo je dopolnjevala cev ambientalne razsvetljave v nemoteči oranžni barvi. Nad ergonomijo voznikovega prostora nimamo pripomb, sedi se dobro. Drugače pa je na zadnji klopi, kjer sem imel pri vstopanju občutek, da so sedeži postavljeni nižje, kot bi pričakoval. So pa zato naredili odlično potezo z integriranjem sredinskega varnostnega pasu v sam sedež. Vsekakor boljša rešitev kot pasovi, ki jih potegneš s stropa.Zadnje sedeže lahko podremo v razmerju 40 : 60 in si povečamo prtljažni prostor, ki v osnovi meri 430 litrov. Pogrešali smo vzvod, ki bi omogočil podiranje sedežev iz prtljažnika, s čimer bi bila njegova uporaba še bolj praktična. Ob podrtih zadnjih sedežih je dno ravno, prav tako ni roba, zato je nalaganje prtljage preprosto kot pri karavanih. Dno je sicer dvojno in ponudi prostor recimo za shranitev prtljažne police.
Skorajda avtopilot
Najbolj zanimiv del opreme testnega qashqaija je gotovo funkcija propilot, ki jo aktiviramo s pritiskom na gumb na volanu in pri avtomobilih s CVT-menjalnikom pomeni 1200 evrov doplačila. Sistem nekaj sekund celo sam krmili avtomobil, ne da bi imel voznik roke na volanskem obroču. Ko sistem zazna, da smo predolgo vozili brez rok, nas na to opozori najprej na zaslonu, pozneje zvočno in na koncu, če ni odziva, se postopoma samodejno ustavi (z varnostnimi utripalkami).Na testu smo ugotovili, da sistem propilot za samodejno krmiljenje zahteva kakovostne cestne označbe oziroma morajo biti te dobro vidne. Opazili smo še, da bolj nerodno zavira, saj pušča veliko varnostno razdaljo pred nami ustavljenim vozilom. Konkurenčne znamke to obvladajo bolje. Med uporabo radarskega tempomata v mestu smo še ugotovili, da se ta izključi, ko vozilo pred nami v križišču zavije. Pri konkurenci tega nismo doživeli.
Dodajmo še, da ima sistem kamer za parkiranje, pri katerem na zaslonu gledamo na svoj avtomobil iz ptičje perspektive, kamere pa prikazujejo 360-stopinjsko okolico vozila. Sistem kamer in parkirni senzorji so dobrodošli pomočniki, saj je pregled pri vzvratni vožnji zaradi zelo zajetnega D-stebrička preveč okrnjen.
Predstavitvene informacije
Komentarji:
09:00
Jesensko branje