TEST
FOTO: Slovenski prvak v gojzarjih
Ford focus, slovenski avtomobil leta 2019, je na voljo tudi v različici active, ki se spogleduje s terenskimi avtomobili, škoda le, da nima štirikolesnega pogona.
Odpri galerijo
Odločal je fotofiniš. Tako bi verjetno zapisali kolegi iz športne redakcije, če bi poročali z letošnjega finala izbora za Slovenski avtomobil leta, kjer je zmagal Fordov focus, drugo mesto pa je zasedla kia ceed.
Da je šla zmaga v prave roke, smo se lahko prepričali tudi med preizkusom focusove izvedenke active, ki se spogleduje s terenskim videzom. Na voljo je kot petvratna kombilimuzina in kot praktičen karavan – zadnjega z dizelskim motorjem smo imeli na testu.
Zunanji videz družine active je robustnejši, k čemur pripomorejo masivne črne obrobe na blatnikih in pragovih, posebni active odbijači in zaščita podvozja. Brez dvoma atraktivno. V primerjavi z običajnimi focusi imajo različice active za 30 mm večji odmik vozila od tal, zaradi česar se z njimi lahko brez zadrege zapeljemo tudi po kakšnem makadamu ali snegu.
Na žalost pa jim niso namenili možnosti štirikolesnega pogona, čeprav imajo pri Fordu na voljo soliden inteligentni 4x4 pogon. Z njim bi bili avtomobili gotovo privlačnejši za nakup. Dodatna vozna programa teren in spolzko, ki sta na voljo poleg običajnega, ekološkega in športnega programa, namreč v nobenem primeru ne moreta zamenjati pravega štirikolesnega pogona.
Sedeti za volanom focusa je prijetno, saj vozniški prostor sledi smernicam sodobne ergonomije. Seveda, ljudje smo si različni, a verjamem, da bo v focusu active vsakdo našel primeren položaj za volanom. Kar bo morda zmotilo, so fiksni vzglavniki, ki ne dopuščajo nastavitve nagiba; osebno imam raje sedeže, ki to omogočijo. Pohvalno se mi zdi, da pri Fordu še niso podlegli modni muhi virtualnih merilnikov in so focusu namenili analogni (mehanski) brzinomer in obratomer.
Namreč, ko je voznik z odločnim pritiskom stopalke za plin do konca zahteval maksimalno zmogljivost, jo je dobil z zamikom. Ko že govorimo o samodejnem menjalniku, povejmo, da ima ta namesto izbirne ročice vrtljivi gumb. Opazil sem tudi, da se menjalnik pri hladnem motorju še bolj obotavlja.
Pohvalim lahko prilagodljive žaromete v led tehnologiji, ki se obračajo v smeri vožnje in so del doplačljive opreme. Res pa je, da niso matrične izvedbe – zanje bi bilo treba še globlje seči v žep.
Ni kaj, celo prtljažni prostor sporoča, da je focus active pripravljen na pustolovščino – v gojzarjih.
Da je šla zmaga v prave roke, smo se lahko prepričali tudi med preizkusom focusove izvedenke active, ki se spogleduje s terenskim videzom. Na voljo je kot petvratna kombilimuzina in kot praktičen karavan – zadnjega z dizelskim motorjem smo imeli na testu.
Robustno-terenski videz
Zunanji videz družine active je robustnejši, k čemur pripomorejo masivne črne obrobe na blatnikih in pragovih, posebni active odbijači in zaščita podvozja. Brez dvoma atraktivno. V primerjavi z običajnimi focusi imajo različice active za 30 mm večji odmik vozila od tal, zaradi česar se z njimi lahko brez zadrege zapeljemo tudi po kakšnem makadamu ali snegu.
Ford focus active business wagon 2.0 ecoblue
Ford focus active business wagon 2.0 ecoblue
Motor: štirivaljni turbodizelski motor
Gibna prostornina: 1996 ccm
Največja moč: 110 kW (150 KM) pri 3500 vrt./min
Največji navor: 370 Nm med 2000–2500 vrt./min
Pogon: na sprednji kolesi, 8-stopenjski samodejni menjalnik
Masa praznega vozila: 1559 kg
Mere (D/Š/V): 4693/1844/1504 mm
Medosna razdalja: 2700 mm
Prostornina prtljažnika: 608–1620 l
Posoda za gorivo: 47 l
Najvišja hitrost: 203 km/h
Pospešek od 0 do 100 km/h: 10,2 s
Poraba goriva: 6,3 l/100 km
Izpust CO2: 122 g/km
Uradni zastopnik: Summit motors Ljubljana
Maloprodajna cena: 34.920 evrov
Euro NCAP: *****
Ford focus active business wagon 2.0 ecoblue
Motor: štirivaljni turbodizelski motor
Gibna prostornina: 1996 ccm
Največja moč: 110 kW (150 KM) pri 3500 vrt./min
Največji navor: 370 Nm med 2000–2500 vrt./min
Pogon: na sprednji kolesi, 8-stopenjski samodejni menjalnik
Masa praznega vozila: 1559 kg
Mere (D/Š/V): 4693/1844/1504 mm
Medosna razdalja: 2700 mm
Prostornina prtljažnika: 608–1620 l
Posoda za gorivo: 47 l
Najvišja hitrost: 203 km/h
Pospešek od 0 do 100 km/h: 10,2 s
Poraba goriva: 6,3 l/100 km
Izpust CO2: 122 g/km
Uradni zastopnik: Summit motors Ljubljana
Maloprodajna cena: 34.920 evrov
Euro NCAP: *****
Na žalost pa jim niso namenili možnosti štirikolesnega pogona, čeprav imajo pri Fordu na voljo soliden inteligentni 4x4 pogon. Z njim bi bili avtomobili gotovo privlačnejši za nakup. Dodatna vozna programa teren in spolzko, ki sta na voljo poleg običajnega, ekološkega in športnega programa, namreč v nobenem primeru ne moreta zamenjati pravega štirikolesnega pogona.
Vozniški užitki
Sedeti za volanom focusa je prijetno, saj vozniški prostor sledi smernicam sodobne ergonomije. Seveda, ljudje smo si različni, a verjamem, da bo v focusu active vsakdo našel primeren položaj za volanom. Kar bo morda zmotilo, so fiksni vzglavniki, ki ne dopuščajo nastavitve nagiba; osebno imam raje sedeže, ki to omogočijo. Pohvalno se mi zdi, da pri Fordu še niso podlegli modni muhi virtualnih merilnikov in so focusu namenili analogni (mehanski) brzinomer in obratomer.
Pri Fordu še niso podlegli modni muhi virtualnih merilnikov.
Pod motornim pokrovom je bil tokrat najzmogljivejši dvolitrski turbodizelski štirivaljnik z največjo močjo 110 kilovatov (150 KM). Če želimo zmogljiv in dinamičen avtomobil s povprečno porabo okoli 5,6 litra na 100 kilometrov, je takšen motor prava izbira. Njegova moč se je pri testnem avtomobilu na sprednji kolesi prenašala prek 8-stopenjskega samodejnega menjalnika, zaradi katerega je vožnja še bolj sproščeno opravilo. Res pa je, da bi si na trenutke želel, da bi se motor in menjalnik bolje sporazumevala in manj obotavljala.
Namreč, ko je voznik z odločnim pritiskom stopalke za plin do konca zahteval maksimalno zmogljivost, jo je dobil z zamikom. Ko že govorimo o samodejnem menjalniku, povejmo, da ima ta namesto izbirne ročice vrtljivi gumb. Opazil sem tudi, da se menjalnik pri hladnem motorju še bolj obotavlja.
Moderni pomočniki
Testni ford je bil opremljen z vsemi najsodobnejšimi asistenčnimi sistemi, ki brez dvoma pripomorejo k večji prometni varnosti, a na žalost je večina na seznamu doplačljive opreme. Focusovi vozniški pomočniki delujejo zelo dobro, vključno z radarskim tempomatom in samodejnim krmiljenjem, ki pomagata vozniku tako na avtocesti kot na podeželskih cestah – odvisno od kakovosti cestnih označb.
Pohvalim lahko prilagodljive žaromete v led tehnologiji, ki se obračajo v smeri vožnje in so del doplačljive opreme. Res pa je, da niso matrične izvedbe – zanje bi bilo treba še globlje seči v žep.
Za konec poglejmo v prtljažni prostor, ki je takšen kot pri običajnem focusu karavan: prostoren, praktičen in prilagodljiv, v njegovem drobovju se je skrivala tudi rezervna pnevmatika. V testnem vozilu je bilo na voljo še nedrseče gumijasto korito za zaščito prtljažnika.
Ni kaj, celo prtljažni prostor sporoča, da je focus active pripravljen na pustolovščino – v gojzarjih.