TEST

FOTO: Slovenski prvak v gojzarjih

Ford focus, slovenski avtomobil leta 2019, je na voljo tudi v različici active, ki se spogleduje s terenskimi avtomobili, škoda le, da nima štirikolesnega pogona.
Fotografija: Ford focus active je robustnejšega videza in ima višji odmik od tal, a je na žalost brez možnosti 4x4 pogona. FOTO: Blaž Kondža
Odpri galerijo
Ford focus active je robustnejšega videza in ima višji odmik od tal, a je na žalost brez možnosti 4x4 pogona. FOTO: Blaž Kondža

Odločal je fotofiniš. Tako bi verjetno zapisali kolegi iz športne redakcije, če bi poročali z letošnjega finala izbora za Slovenski avtomobil leta, kjer je zmagal Fordov focus, drugo mesto pa je zasedla kia ceed.

Da je šla zmaga v prave roke, smo se lahko prepričali tudi med preizkusom focusove izvedenke active, ki se spogleduje s terenskim videzom. Na voljo je kot petvratna kombilimuzina in kot praktičen karavan – zadnjega z dizelskim motorjem smo imeli na testu.
 

Robustno-terenski videz


Zunanji videz družine active je robustnejši, k čemur pripomorejo masivne črne obrobe na blatnikih in pragovih, posebni active odbijači in zaščita podvozja. Brez dvoma atraktivno. V primerjavi z običajnimi focusi imajo različice active za 30 mm večji odmik vozila od tal, zaradi česar se z njimi lahko brez zadrege zapeljemo tudi po kakšnem makadamu ali snegu.


Na žalost pa jim niso namenili možnosti štirikolesnega pogona, čeprav imajo pri Fordu na voljo soliden inteligentni 4x4 pogon. Z njim bi bili avtomobili gotovo privlačnejši za nakup. Dodatna vozna programa teren in spolzko, ki sta na voljo poleg običajnega, ekološkega in športnega programa, namreč v nobenem primeru ne moreta zamenjati pravega štirikolesnega pogona.
 

Vozniški užitki


Sedeti za volanom focusa je prijetno, saj vozniški prostor sledi smernicam sodobne ergonomije. Seveda, ljudje smo si različni, a verjamem, da bo v focusu active vsakdo našel primeren položaj za volanom. Kar bo morda zmotilo, so fiksni vzglavniki, ki ne dopuščajo nastavitve nagiba; osebno imam raje sedeže, ki to omogočijo. Pohvalno se mi zdi, da pri Fordu še niso podlegli modni muhi virtualnih merilnikov in so focusu namenili analogni (mehanski) brzinomer in obratomer.


Prtljažni prostor v osnovi meri dobrih 600 litrov, testni avtomobil je imel sredinsko odprtino za enostaven prevoz smuči. FOTO: Blaž Kondža
Prtljažni prostor v osnovi meri dobrih 600 litrov, testni avtomobil je imel sredinsko odprtino za enostaven prevoz smuči. FOTO: Blaž Kondža
Pod motornim pokrovom je bil tokrat najzmogljivejši dvolitrski turbodizelski štirivaljnik z največjo močjo 110 kilovatov (150 KM). Če želimo zmogljiv in dinamičen avtomobil s povprečno porabo okoli 5,6 litra na 100 kilometrov, je takšen motor prava izbira. Njegova moč se je pri testnem avtomobilu na sprednji kolesi prenašala prek 8-stopenjskega samodejnega menjalnika, zaradi katerega je vožnja še bolj sproščeno opravilo. Res pa je, da bi si na trenutke želel, da bi se motor in menjalnik bolje sporazumevala in manj obotavljala.

Namreč, ko je voznik z odločnim pritiskom stopalke za plin do konca zahteval maksimalno zmogljivost, jo je dobil z zamikom. Ko že govorimo o samodejnem menjalniku, povejmo, da ima ta namesto izbirne ročice vrtljivi gumb. Opazil sem tudi, da se menjalnik pri hladnem motorju še bolj obotavlja.
 

Moderni pomočniki


Vozniški prostor sledi zadnjim smernicam ergonomije, doplačljivi infozabavni sistem SYNC 3 je izveden z lebdečim zaslonom. FOTO: Blaž Kondža
Vozniški prostor sledi zadnjim smernicam ergonomije, doplačljivi infozabavni sistem SYNC 3 je izveden z lebdečim zaslonom. FOTO: Blaž Kondža
Testni ford je bil opremljen z vsemi najsodobnejšimi asistenčnimi sistemi, ki brez dvoma pripomorejo k večji prometni varnosti, a na žalost je večina na seznamu doplačljive opreme. Focusovi vozniški pomočniki delujejo zelo dobro, vključno z radarskim tempomatom in samodejnim krmiljenjem, ki pomagata vozniku tako na avtocesti kot na podeželskih cestah – odvisno od kakovosti cestnih označb.

Pohvalim lahko prilagodljive žaromete v led tehnologiji, ki se obračajo v smeri vožnje in so del doplačljive opreme. Res pa je, da niso matrične izvedbe – zanje bi bilo treba še globlje seči v žep.

Samodejni 8-stopenjski menjalnik upravljamo prek vrtljivega gumba. FOTO: Blaž Kondža
Samodejni 8-stopenjski menjalnik upravljamo prek vrtljivega gumba. FOTO: Blaž Kondža
Za konec poglejmo v prtljažni prostor, ki je takšen kot pri običajnem focusu karavan: prostoren, praktičen in prilagodljiv, v njegovem drobovju se je skrivala tudi rezervna pnevmatika. V testnem vozilu je bilo na voljo še nedrseče gumijasto korito za zaščito prtljažnika.

Ni kaj, celo prtljažni prostor sporoča, da je focus active pripravljen na pustolovščino – v gojzarjih.
 

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije