PREVERILI SMO
FOTO: Test SYM joymax 300 Z: pravi multipraktik
Športni mestni skuter, ki se odlikuje s svojo uporabnostjo.
Odpri galerijo
Zakaj takšen vzdevek? Ker je to zelo zanimiv skuter z vsemi mogočimi lastnostmi naprave, ki ji pravimo multipraktik. Je zanimivo oblikovan, ozek in malo višji, kar je odlično za mestne ulice in zgoščen promet, ker gre zaradi tega lažje v ozke prostore, hkrati pa zaradi višjega sedenja dobite boljši pregled nad dogajanjem v prometu.
Pod krmilom sta dva res miniaturna predalčka, a zelo praktična, saj sta opremljena z dvema usb-vtičnicama, da boste lahko z njima zasilno polnili še kaj poleg mobilnika. Ogledala so dobro razporejena, pogled nazaj kraljevski. Plošča z instrumenti je klasična, ampak zelo informativna in nezahtevna za uporabo. Stikala so dobra in funkcionalno postavljena, zelo hitro se navadimo na njihov razpored. Luči so všečno oblikovane, tudi ponoči svetijo korektno za ta razred skuterja.
Kdor je kdaj vozil ali imel skuter, ve, da je njihovo bistvo v njihovi uporabnosti. In ta uporabnost se največkrat pokaže s tem, kam lahko spravimo prtljago, nakupovalno vrečko, nahrbtnik ali kaj podobnega. Pri joymaxu 300 Z s tem ni težav; podsedežni prostor je velik, pravilne oblike in za dve čeladi, dokumente in mogoče še za dežni plašč. Kdor si bo omislil še zadnji kovček, bo lahko že razmišljal o večdnevnem potovanju v solo izvedbi.
Voznik se bo najbolje počutil na primestnih vožnjah, čeprav je mestna gneča najverjetnejši razlog za njegov nakup. Motor vžiga in dela z veseljem, se rad zavrti in lepo pospešuje, ni trzanj ali nerodnih prehodov med pospeševanjem. Ker ima dovolj moči, niti v dvoje ne boste ovira v prometu, celo na avtocesti ne. Končna hitrost je nad najvišjo dovoljeno, skuter jo z lahkoto doseže.
Pohvaliti moram zavore, ki so opremljene s sistemom ABS proizvajalca Bosch, in to na obeh kolesih, in res dobro ustavljajo sicer ne težak motor. Poraba je nizka, še nižja od hišnih primerljivih modelov, verjetno tudi zaradi boljše aerodinamike. Znaša okoli 2,8 litra na 100 kilometrov.
Kot ima vsak multipraktik katero težavo, bi morda lahko tudi pri joymaxu 300 Z izpostavil eno samcato – zadnje vzmetenje. Je trdo, udarce s ceste prenaša neposredno na voznika. Nekaj krivde je v zasnovi skuterja, nekaj pa verjetno tudi v vzmetenju, ki bi bilo lahko zadaj boljše. A potem bi verjetno imeli skoraj popoln izdelek.
Sklepna misel je, da gre za zelo dober skuter, odličen za vse priložnosti, tudi za dva potnika. Močan motor, dobra zaščita, nizka poraba in veliko uporabnega prostora ter zelo mamljiva cena so res močni aduti tega azijskega multipraktika.
Ima zelo dobro zaščito za voznika, poleg vetra (nastavljiva vetrna zaščita) vam bodo tudi drugi vremenski vplivi malce težje prišli do živega. Srednjerasli voznik z jet čelado denimo ne bo imel posebnih težav s turbulencami do nekje 100, 110 km/h, kar je zelo pohvalno. Zaprte čelade zato ne priporočam, saj boste potrebovali nekaj več zraka, sploh poleti. Zanimivo je, da ima skuter dodatno površino za noge in jih lahko pomakne precej naprej, to pa na daljših vožnjah precej pomaga pri udobju.
Praktični usb-vtičnici
Pod krmilom sta dva res miniaturna predalčka, a zelo praktična, saj sta opremljena z dvema usb-vtičnicama, da boste lahko z njima zasilno polnili še kaj poleg mobilnika. Ogledala so dobro razporejena, pogled nazaj kraljevski. Plošča z instrumenti je klasična, ampak zelo informativna in nezahtevna za uporabo. Stikala so dobra in funkcionalno postavljena, zelo hitro se navadimo na njihov razpored. Luči so všečno oblikovane, tudi ponoči svetijo korektno za ta razred skuterja.
Joymax 300 Z ima sredinski greben, na katerem so vratca rezervoarja, ki se zelo enostavno odpirajo. Sedež je velik, širok, oblikovan v dveh ravneh, udoben tudi za dolgotrajno vožnjo, tudi če bi bil na njem sopotnik. Opora na voznikovem je ravno prav velika, da še podpira hrbet pri kakem udarcu izpod kolesja na slovenskih bolj slabih cestah. V karoserijo sta lepo umeščeni opornici za sovoznikovi stopali. Ob sedežu je lepo oblikovano držalo za sopotnika, pohvaliti je treba končno obdelavo tega skuterja.
Okreten in uporaben
Kdor je kdaj vozil ali imel skuter, ve, da je njihovo bistvo v njihovi uporabnosti. In ta uporabnost se največkrat pokaže s tem, kam lahko spravimo prtljago, nakupovalno vrečko, nahrbtnik ali kaj podobnega. Pri joymaxu 300 Z s tem ni težav; podsedežni prostor je velik, pravilne oblike in za dve čeladi, dokumente in mogoče še za dežni plašč. Kdor si bo omislil še zadnji kovček, bo lahko že razmišljal o večdnevnem potovanju v solo izvedbi.
Vožnja je neproblematična, skuter se zelo lepo drži ceste (serijsko je obut v pnevmatike maxxis, spredaj velikosti 14 in zadaj 13 palcev), ciklistika je na res visoki ravni, tovarna celo navaja, da je največji kot nagiba 37 stopinj! Skuter uboga vsak gib roke, vseeno je, ali so pred njim kratki in zaprti ali dolgi in odprti ovinki.
Voznik se bo najbolje počutil na primestnih vožnjah, čeprav je mestna gneča najverjetnejši razlog za njegov nakup. Motor vžiga in dela z veseljem, se rad zavrti in lepo pospešuje, ni trzanj ali nerodnih prehodov med pospeševanjem. Ker ima dovolj moči, niti v dvoje ne boste ovira v prometu, celo na avtocesti ne. Končna hitrost je nad najvišjo dovoljeno, skuter jo z lahkoto doseže.
Pohvaliti moram zavore, ki so opremljene s sistemom ABS proizvajalca Bosch, in to na obeh kolesih, in res dobro ustavljajo sicer ne težak motor. Poraba je nizka, še nižja od hišnih primerljivih modelov, verjetno tudi zaradi boljše aerodinamike. Znaša okoli 2,8 litra na 100 kilometrov.
Joymaxova ciklistika je na res visoki ravni.
Za vse priložnosti
Kot ima vsak multipraktik katero težavo, bi morda lahko tudi pri joymaxu 300 Z izpostavil eno samcato – zadnje vzmetenje. Je trdo, udarce s ceste prenaša neposredno na voznika. Nekaj krivde je v zasnovi skuterja, nekaj pa verjetno tudi v vzmetenju, ki bi bilo lahko zadaj boljše. A potem bi verjetno imeli skoraj popoln izdelek.
Sklepna misel je, da gre za zelo dober skuter, odličen za vse priložnosti, tudi za dva potnika. Močan motor, dobra zaščita, nizka poraba in veliko uporabnega prostora ter zelo mamljiva cena so res močni aduti tega azijskega multipraktika.
SYM joymax 300 Z
Vrsta agregata: 1-valjni, 4-taktni
Prostornina: 278 cm3
Moč: 20 kW (27 KM) pri 7750 vrt./min
Navor: 27 Nm pri 6750 vrt./min
Priprava zmesi: elektronski vbrizg
Vžig: električni
Menjalnik: avtomatski CVT
Sekundarni prenos: jermen
Hlajenje: tekočinsko
Vzmetenje spredaj: teleskopske vilice
Vzmetenje zadaj: hidravlični amortizer z regulacijo
Pnevmatike spredaj: 120/70-14
Pnevmatike zadaj: 140/60-13
Mere DxŠxV (v mm): 2195 x 769 x 1420
Medosna razdalja: 1550 mm
Teža: 197 kg
Posoda za gorivo: 12 litrov
Zastopnik: Špan, d. o. o., Brezovica pri Ljubljani
Cena: 4599 evrov
Vrsta agregata: 1-valjni, 4-taktni
Prostornina: 278 cm3
Moč: 20 kW (27 KM) pri 7750 vrt./min
Navor: 27 Nm pri 6750 vrt./min
Priprava zmesi: elektronski vbrizg
Vžig: električni
Menjalnik: avtomatski CVT
Sekundarni prenos: jermen
Hlajenje: tekočinsko
Vzmetenje spredaj: teleskopske vilice
Vzmetenje zadaj: hidravlični amortizer z regulacijo
Pnevmatike spredaj: 120/70-14
Pnevmatike zadaj: 140/60-13
Mere DxŠxV (v mm): 2195 x 769 x 1420
Medosna razdalja: 1550 mm
Teža: 197 kg
Posoda za gorivo: 12 litrov
Zastopnik: Špan, d. o. o., Brezovica pri Ljubljani
Cena: 4599 evrov
Predstavitvene informacije
Komentarji:
15:15
Sedem zakonov obilja