Francoz z nahrbtnikom (FOTO)

Testna karavanska različica Renaultovega megana je bila opremljena z novim turbodizelskim štirivaljnikom, ki navduši z živahnostjo.
Fotografija: Renault megane grandtour je zanimiv nakup za družine in aktivne posameznike. FOTOgrafije: Blaž Kondža
Odpri galerijo
Renault megane grandtour je zanimiv nakup za družine in aktivne posameznike. FOTOgrafije: Blaž Kondža

Renaultov megane bo v kratkem doživel manjšo prenovo, ki bo prinesla nekaj svežine predvsem v notranjost ter pod motorni pokrov. A kljub napovedani prenovi je aktualni model še vedno zanimiv nakup. Prav takšnega v karavanski različici z najbogatejšo opremsko ravnjo bose in novim turbodizelskim štirivaljnikom smo preizkusili.
Voznikov delovni prostor še vedno deluje sodobno.
Voznikov delovni prostor še vedno deluje sodobno.

Karavanska različica, ki nosi ime grandtour, je skoraj 27 centimetrov daljša in 1000 evrov dražja od petvratne kombilimuzine. Všeč nam je, da dnevne luči svetijo tako spredaj kot zadaj, kar je dobrodošlo za večjo prometno varnost. Prav tako lahko pohvalim žaromete v LED-tehniki, ki so del serijske opreme bose in dobro osvetlijo cesto pred nami. Zapišimo še, da kljub karavanskemu zadku megane deluje dinamično in športno. Se pa njegov zadek tudi hitro umaže, ko se vozimo po mokri, umazani cesti.
 

Več prostora za potnike in prtljago


Večja dolžina pomeni tudi več prostora – tako za prtljago kot za potnike. V primerjavi s kombilimuzino sedijo potniki na zadnjih sedežih udobneje z bistveno več prostora za noge. Vožnja je udobna, ergonomija solidna. Celo luknje na slovenskih cestah je lepo požiral. Smo pa recimo pogrešili masažno funkcijo za voznikov sedež – z njo je bil serijsko opremljen testni megane iste opremske ravni, ki smo ga preizkušali poleti 2017. Očitno proizvajalci prilagajajo opremo (in ceno) razmeram na trgu.
Naslone zadnje klopi lahko podremo tudi iz prtljažnika.
Naslone zadnje klopi lahko podremo tudi iz prtljažnika.

Karavansko prostoren je tudi prtljažni prostor, ki v osnovi ponudi 521 litrov, kar bo za običajne družinske potrebe dovolj. V prtljažniku najdemo še praktični kljukici za obešanje nakupovalnih vrečk. Uporabna se mi je zdela tudi posebna dvižna pregrada, ki jo enostavno dvignemo iz sicer dvojnega dna. V primeru, da potrebujemo še več prostora, lahko kar iz prtljažnega prostora podremo naslone zadnjih sedežev in dobimo vsega skupaj 1504 litrov prostora in praktično ravno dno.
 

Voznikov delovni prostor


Instrumentna plošča, ki združuje sredinski zaslon in dva analogna merilnika, morda res ni po zadnjih modnih smernicah, a če smo pošteni, ji nič ne manjka. Povejmo še, da lahko izbiramo med štirimi različnimi prikazi na zaslonu. Videz tega je odvisen od izbranega voznega programa.
Na sredinski konzoli kraljuje 8,7-palčni osrednji zaslon, občutljiv za dotik, na katerem upravljamo tako multimedijsko napravo R-Link 2 (350 evrov doplačila) kot tudi večino preostalih funkcij vozila. Vsekakor pa smo pogrešali vrtljivi upravljalnik na sredinski konzoli, kakršnega ima talisman, saj je upravljanje zgolj prek zaslona na trenutke nerodno in preusmerja pozornost voznika.


Še dobro, da lahko nekatere osnovne nastavitve klimatske naprave še vedno opravimo s klasičnimi gumbi. Za kaj več je potrebno sprehajanje po menijih. Vgrajena multimedijska naprava R-Link 2 je imela tudi digitalni radijski sprejem DAB, navigacijo, možnost zrcaljenja pametnega telefona in ažurne prometne informacije.
 

Živahnost štirih valjev


Pod motornim pokrovom je imel testni avtomobil novi turbodizelski štirivaljnik s 1749 kubiki, ki razvije največjo moč 110 kilovatov. Avtomobil je sploh v športnem programu zelo živahen in odziven. Za čistejši izpuh poskrbi aditiv AdBlue. K udobnemu upravljanju vozila svoje prispeva še 6-stopenjski samodejni menjalnik EDC z dvema sklopkama. Motor in menjalnik se načeloma dobro razumeta, le pri polžjih premikih bi bil lahko odziv na pritiskanje stopalke za plin bolj zvezen. Tako pa se avtomobil najprej komajda premika, nato pa kar naenkrat poskoči. Povprečna poraba, ki jo je računalnik zabeležil na testu, je znašala 6,7 litra na 100 kilometrov.


Zaradi zajetnega D-stebrička in posledično slabšega pregleda pri vzvratni vožnji so parkirna kamera in senzorji zelo dobrodošel kos doplačljive opreme. Testni avto je znal tudi sam parkirati. Ko že govorimo o opremi za pomoč vozniku, omenimo še radarski tempomat, ki pa ima kar precej omejitev – od razpona delovanja med 50 in 140 km/h do nezmožnosti samodejne ustavitve. Zato upam, da bodo prenovljenemu meganu namenili rešitev iz novega clia. 

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije