OBRATI

Gospodarna španka

Ateca ni le kraj v Španiji, ampak je tudi srednje veliki športni terenec v Seatovi ponudbi; preizkusili smo dobro opremljenega vstopnega dizla xcellence 1.6 TDI.
Fotografija: Voznik bo navdušen nad ergonomijo in udobjem.
Odpri galerijo
Voznik bo navdušen nad ergonomijo in udobjem.

Ateca ni majhna in brez težav pokrije družinske potrebe. O tem smo se prepričali med preizkusom atece xcellence z vstopnim 1,6-litrskim turbodizelskim motorjem, ki žene le sprednji kolesni par. Brez zadržkov bi rekel, da je ateca ravno prav odmerjen športni terenec, da brez zadrege pospravi vase prtljago za družinski oddih na morju in se še vedno dobro znajde v urbanem okolju, kjer od viška centimetrov rado boli. Tudi cena 30.432 evrov, kolikor bi odšteli za bogato opremljeno testno različico, je več kot konkurenčna. Seveda imajo v ponudbi tudi cenejše atece – vstopni model s turbobencinskim pogonskim agregatom in sprednjim pogonom stane od 21.062 evrov.

Sodobna notranjost

Notranjost je moderno zasnovana – v testni izvedenki so nas razvajali v alkantaro odeti sedeži – in v njej se človek prijetno počuti. Ergonomijo voznikovega delovnega prostora lahko le pohvalim. Vse je na svojem mestu, upravljanje multimedijske naprave poteka prek osempalčnega za dotik občutljivega zaslona. Izbira voznih programov je sila priročna, z vrtljivim gumbom na sredinski konzoli – na izbiro so ekonomični, običajni, individualni in dinamični. Izbira programa vpliva na delovanje klimatske naprave, radarskega tempomata, odzivnost krmiljenja in motorja. Ročni menjalnik s šestimi stopnjami prestavlja gladko in natančno. Seveda je udobja dovolj tudi za potnike na zadnjih sedežih.
Prtljažni prostor v osnovi meri 510 litrov, kar pa je moč povečati z zlaganjem zadnje klopi, pri čemer nastane stopnička.
Prtljažni prostor v osnovi meri 510 litrov, kar pa je moč povečati z zlaganjem zadnje klopi, pri čemer nastane stopnička.

Predvsem gospodarna

Če sem za najzmogljivejšo ateco zapisal, da je zelo živahna, tega za testno izvedenko z vstopnim 1,6-litrskim turbodizelskim štirivaljnikom ne morem reči. Največja moč 85 kilovatov oziroma 115 konjev zadošča za umirjeno družinsko vožnjo, za kaj bolj dinamičnega bi vsekakor potrebovali več moči. Zato pa je agregat prijaznejši do naše denarnice – med testom nam je potovalni računalnik pokazal povprečno porabo 5,8 litra na 100 prevoženih kilometrov. Za suva je to dober rezultat.

Asistenčni sistemi

Testna ateca je bila opremljena tudi z asistenčnimi sistemi, ki v marsičem olajšajo vožnjo. Vozniku bo med vožnjo na avtocestah še najbolj prav prišel radarski tempomat, ki prilagaja hitrost glede na promet pred nami. Zaradi ročnega menjalnika seveda ni
Prostora na zadnjih sedežih je dovolj tudi za dolgonoge in dolga potovanja.
Prostora na zadnjih sedežih je dovolj tudi za dolgonoge in dolga potovanja.
možna popolna ustavitev. Sistem reagira tudi, če se avtomobil pojavi pred nami, a zaviranje vseeno ni tako mehko, kot bi to naredil človek. Uporaben je sistem za ohranjanje vožnje po voznem pasu, ki po potrebi poseže tudi v krmiljenje. Tu je še vedno dobrodošel sistem nadzora mrtvega kota.

Na žalost so vsi našteti dobavljivi za doplačilo. Serijsko pa so vgrajeni sistem front assist, ki opozarja na varnostno razdaljo, funkcija zaviranja v sili v mestnem prometu, ki prepozna tudi pešce. Žarometi v led-tehniki so dobro opravljali svojo nalogo, njihova pamet je celo prepoznala deževne razmere in vklopila luči. Solidno je deloval tudi samodejni vklop dolgih luči. Pri hitrosti nad 110 km/h so se žarometi malenkost dvignili, kar se je skrivalo za avtocestno funkcijo žarometov.
Tokrat nas je ateca prepričala z udobjem in gospodarnostjo. Fotografije: Blaž Kondža
Tokrat nas je ateca prepričala z udobjem in gospodarnostjo. Fotografije: Blaž Kondža

Če takole potegnem pod črto, je ateca avtomobil, ki ga velja dati v ožji izbor ob nakupu (srednje) velikega mestnega terenca. Tudi njena cena je prijaznejša od nemških sorodnikov iz koncerna. 

Več iz te teme:

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije