AVTOMOTO TEST
Hej, kje je sklopka?
Referenčni Hondin terenski motocikel africa twin 1000 L DCT se ponaša s samodejnim menjalnikom z dvojno sklopko, kakršnega poznamo iz osebnih avtomobilov.
Odpri galerijo
Za manjše dvokolesnike, predvsem skuterje, je kar samoumevno, da nimajo klasičnega menjalnika, temveč avtomatiko. Sedeš nanj, zaženeš agregat, ožameš ročico za plin in spelješ. Ko želiš dvokolesnik ustaviti, stisneš zavoro in motocikel se ustavi. Dodajanje plina brez prestavljanja in uporabe sklopke, nato zaviranje – vse naredi mehanika agregata. Enostavno. Takšen sistem je na voljo tudi pri »pravem« motociklu, hondi africi twin.
Tradicionalisti, torej vsi tisti, ki prisegajo na klasično prestavljanje in stiskanje sklopke, pa takšnemu načinu vožnje in avtomatičnemu prenosu verjetno (še) ne bodo naklonjeni. Fantje in dekleta, ovire so samo v glavi, spomnite se samo, kako s(m)o pred leti vihali nos nad samodejnimi menjalniki v avtomobilih, zdaj pa tisti, ki ga izkusijo, ne želijo več nazaj h klasičnemu.
Klasični terenski stroj
Honda africa twin je referenčni terenski model, ki že trideset let navdušuje z uporabnostjo, trpežnostjo in odličnimi voznimi lastnostmi. Dvovaljni agregat litrske prostornine je odziven in poskočen. In zdaj pozor: na voljo je tudi brez sklopke. Res? Da! Sistem brez sklopke se pri Hondi imenuje dual clutch transmission (krajše DCT), deluje pa podobno kot pri avtomobilih s samodejnim menjalnikom. Sklopka je sestavljena iz dveh različnih sklopk, prva skrbi za prestavljanje za lihe prestave, v prvo, tretjo in peto, druga za sodo število, drugo, četrto in šesto. Sklopka s pomočjo elektronike zazna, kdaj mora vklopiti določeno prestavo, to pa je odvisno od izbranega programa vožnje, senzorji pa elektroniki sporočajo tudi, kje se motocikel vozi – je ta na klancu navkreber, navzdol ali na ravnini. Morda se sliši zapleteno, a v praksi deluje.Vožnja s samodejnim menjalnikom zahteva nekaj vaje in privajanja, a na koncu navdušuje.
Ko leva roka počiva
Precej nenavadno je, ko na levi strani krmila ni ročice sklopke – no, ročica na levi strani sicer je, a to je ročna zavora, s katero zasidramo motocikel. Stvar je zelo podobna avtomatskemu menjalniku pri avtomobilih, ko leva noga tako rekoč počiva. Je pa na krmilu grozd različnih stikal. Od voznika to zahteva nekaj vaje in privajanja, poleg tega je leva noga brez dela, saj tam, kjer je po navadi stopalka za prestave, ni ničesar. Ko človek sede na tak motocikel, je sprva malce zbegan, a se privadi. Tudi občutki so ob obilici gumbov na krmilu sprva nenavadni, a ko se jih človek navadi, je zadeva povsem sprejemljiva – še več, celo navduši.Tradicionalisti, torej vsi tisti, ki prisegajo na klasično prestavljanje in stiskanje sklopke, pa takšnemu načinu vožnje in avtomatičnemu prenosu verjetno (še) ne bodo naklonjeni. Fantje in dekleta, ovire so samo v glavi, spomnite se samo, kako s(m)o pred leti vihali nos nad samodejnimi menjalniki v avtomobilih, zdaj pa tisti, ki ga izkusijo, ne želijo več nazaj h klasičnemu.
Honda africa twin 1000 L DCTHonda africa twin 1000 L DCT
Motor: štiritaktni, vrstni dvovaljni, tekočinsko hlajeni, 998 cm3
Moč: 70 kW (95 KM) pri 7500 vrt./min
Navor: 99 Nm pri 6000 vrt./min
Prenos moči: šeststopenjski menjalnik, veriga
Okvir: jekleni cevni
Zavore: spredaj 2-krat kolut 310 mm, zadaj kolut 256 mm, izklopljiv ABS serijsko
Vzmetenje: spredaj nastavljive obrnjene teleskopske vilice, zadaj nastavljiv enojni blažilnik
Gume: spredaj 90/90 R21, zadaj 150/70 R18
Medosna razdalja: 1575 mm
Višina: 870/850 mm
Posoda za gorivo: 18,8 l
Masa: 222 kg
Prodaja: Motocenter AS Domžale, d. o. o.
Motor: štiritaktni, vrstni dvovaljni, tekočinsko hlajeni, 998 cm3
Moč: 70 kW (95 KM) pri 7500 vrt./min
Navor: 99 Nm pri 6000 vrt./min
Prenos moči: šeststopenjski menjalnik, veriga
Okvir: jekleni cevni
Zavore: spredaj 2-krat kolut 310 mm, zadaj kolut 256 mm, izklopljiv ABS serijsko
Vzmetenje: spredaj nastavljive obrnjene teleskopske vilice, zadaj nastavljiv enojni blažilnik
Gume: spredaj 90/90 R21, zadaj 150/70 R18
Medosna razdalja: 1575 mm
Višina: 870/850 mm
Posoda za gorivo: 18,8 l
Masa: 222 kg
Prodaja: Motocenter AS Domžale, d. o. o.