OBRATI

Hyundai kona N: skorajda bolj za dirkališče kot za vsakdanje ceste

Ponuja res veliko, v zameno hoče znanje in preudarnost.
Fotografija: Pod pokrovom je dvolitrski bencinar z 280 konjskimi močmi (206 kW).
Odpri galerijo
Pod pokrovom je dvolitrski bencinar z 280 konjskimi močmi (206 kW).

Hyundai kona je v svojem bistvu umirjeni družinski avtomobil, a kadar ima zraven črko N, je pravi dirkalnik, ki bolj kot na ceste spada na dirkališče. V osnovi je lahko kona N še vedno povsem običajen avtomobil, ki ga lahko uporabljate za vsakdanje opravke in vožnjo od točke A do točke B. Resda je že zaradi videza precej poseben, toda kakšna bo resnična osebnost kone N, na koncu odloča predvsem voznik.

Športni program

Da se kona N resnično prebudi v dirkalnik, mora voznik namreč izbrati športni program vožnje. Odziv avtomobila je takojšen in silovit. Postane izrazito čvrst, neposreden in trd. Dirkaške lastnosti so izjemne, skozi ovinke gre kot Alberto Tomba v zlatih časih, kar se za takšen dirkalnik tudi spodobi, toda ravno v besedi dirkalnik je osrednja poanta – dirkalnik spada na dirkališče, ne na ljudske ceste, kjer je zraven še veliko drugih veliko počasnejših vozil.

Notranjost ni pretirano dirkaška, a je na voljo veliko podatkov o vozilu, ki pridejo prav, če se z njim zapeljete na dirkališče. FOTOGrafiji: Aljaž Vrabec
Notranjost ni pretirano dirkaška, a je na voljo veliko podatkov o vozilu, ki pridejo prav, če se z njim zapeljete na dirkališče. FOTOGrafiji: Aljaž Vrabec

Avtomobil s takšnimi pospeški in tresenjem je za vsakdanjo vožnjo preveč dirkaški in včasih postane celo neudoben. A še pomembnejša je varnost, saj kona N z vsemi svojimi zmogljivostmi od voznika zahteva veliko znanja. Kdor takšnega avtomobila ni vajen in/ali nima dovolj razsodnosti, je lahko zanj hitro prevelik izziv.

Za primernega voznika

Pod pokrovom je dvolitrski bencinar z 280 konjskimi močmi (206 kW), kar samo po sebi še ni nekaj strašljivega, a vendar so vse nastavitve izrazito športne in zahtevajo primernega voznika in okolje. Toda spet – vse to drži, če je vključen športni program. Ko ni, je kona N dovolj civilni avto, pri čemer pa je jasno, da boste prehitevanje opravili hitreje kot v katerem drugem avtomobilu.

Najhitreje se 4,21 metra dolg avtomobil sicer pelje pri 240 kilometrih na uro, do stotice poseže v 6,4 sekunde, poraba na testu je znašala okoli deset litrov na sto kilometrov. Sedenje je pokončno, saj gre za športnega terenca, prostora je dovolj, le prtljažnik (361 litrov) bi lahko imel več prostora.

Posebnost je še to, da v notranjosti ne deluje kaj pretirano športno, je pa precej dirkaški meni s številnimi podatki o motorju, zraven je celo štoparica, kar je še eno povabilo, da s tem avtomobilom zapeljete na dirkališče in pokažete svoje vozniške odlike. Do tam vas loči 38.400 evrov, kolikor stane hyundai kona N. 

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije