Kako varno prevažati smuči
Zimska prtljaga ima povsem drugačen značaj kot poletna. Sestavljajo jo debela oblačila, s katerimi hitro napolnimo še tako velik kovček, zraven spadajo zimski čevlji, morda tudi tekaški ali smučarski, za otroke bomo zagotovo peljali s seboj nepremočljivi kombinezon, manjkati ne smejo drsalke, sanke ali smuči. Nič čudnega, da marsikdo nemočno pogleda v avtomobil, kjer prostora za vse skorajda ni. A za dobro zabavo ga bo nekako treba najti in pri tem poskrbeti, da bo pot do cilja potekala varno.
To predvsem pomeni, da ima voznik dober pregled na vse strani, tudi skozi zadnjo šipo. Poleg tega mora biti prtljaga naložena tako, da se ne premika in ne zdrsne ob vsakem zaviranju ali med vožnjo v ostrejši ovinek. Poskrbeti je treba, da predmeti v primeru nenadnega močnega zaviranja ali celo trka ne bodo leteli po avtomobilu in še koga poškodovali, potnikov pa prtljaga ne sme omejevati. Kljub mrazu je priporočljivo, da v avtomobil ne sedemo v debelih bundah ali jaknah, nastavljena temperatura pa naj ne bo previsoka, saj lahko vpliva na zbranost voznika.
V notranjost po pameti
Prtljago je tudi pozimi najbolje prevažati v notranjosti. Držimo se pravila, da najtežje kose postavimo na dno (morda jih dodatno pritrdimo) in nanje nalagamo lažje kose. Idealno je, če je vse spravljeno pod polico ali rolo prtljažnika. V prtljažnik vsekakor zložite kovčke ali torbe z oblačili in čevlje, za katere je priporočljivo, da jih spravite v namenske torbe; to še posebej velja za pancerje. Prav veliko dodatnih stvari v prtljažnik ne boste mogli zložiti, morda še kakšne otroške smuči in palice, zagotovo pa ne smuči za odrasle.
A to še ne pomeni, da morajo smuči na streho. S podrtjem vsaj dela zadnje klopi boste večino lahko spravili v avtomobil, pri čemer je zaradi ostrih robnikov priporočljivo, da jih skupaj s palicami prevažate v posebni vreči. Na prodaj so tudi vreče za več parov smuči, se pa smuči v njih rade odrgnejo, zato dodatna zaščita ni odveč. S prevozom v vreči boste tudi zmanjšali verjetnost, da bo po smučanju staljeni sneg zmočil notranjost avtomobila.
Prtljaga na strehi spremeni težišče avtomobila.
Ali je prevoz smuči v notranjosti sploh mogoč, je odvisno predvsem od števila potnikov v avtomobilu. Če sta dva, ni težav; zadnje sedeže lahko podirate in ustvarite dovolj prostora tudi za smuči. Ko so v avtomobilu trije, boste pri veliki večini modelov lahko izkoristili možnost podrtja manjšega dela klopi, kar pa ni več dovolj, če so v vozilu štirje. Tudi ko podrete manjšo tretjino zadnje klopi, zadaj ni dovolj prostora za dva. Tukaj so v prednosti avtomobili s tremi posamičnimi sedeži zadaj ali pa tisti z dovolj veliko sredinsko luknjo oziroma možnostjo podrtja klopi v razmerju 40: 20: 40.
Na streho ne preveč
Ko zmanjka prostora v vozilu, je za zimsko prtljago nekako logično, da jo pospravimo na streho. Najbolj osnovnih smučarskih prtljažnikov skorajda ne vidimo več v uporabi, zamenjali so jih bolj vsestranski strešni kovčki. Oblik in velikosti je veliko, za zimske radosti bodite pozorni predvsem na dolžino, da boste v kovček pospravili smuči, tudi tekaške, in višino, ki bo prišla prav pri prevozu nerodnih sank.
Čeprav so strešni kovčki dovolj veliki in zato vzbujajo skomine po nalaganju večje količine prtljage, pa morate biti pri tem zmerni. Zelo hitro boste namreč dosegli največjo dovoljeno obremenitev strehe oziroma strešnih nosilcev, ki je večinoma od 50 do 75 kilogramov; natančna vrednost je zapisana v navodilih.
Prtljago je tudi pozimi najbolje prevažati v notranjosti.
Pri nalaganju prtljage v strešni kovček upoštevajte enaka pravila kot sicer: težji kosi naj bodo na dnu, po možnosti dodatno pritrjeni. Na splošno velja, da prtljaga na strehi spremeni težišče avtomobila, zato morate voziti bolj zmerno in prilagoditi hitrost, denimo na ne več kot 120 km/h po avtocesti. Enako pomembno je, da se pravočasno spomnite na prtljago na strehi in ne zapeljete v nizek podvoz, garažo ali pod nadstrešek, ne da bi se prej prepričali, ali se bo izšlo. Strešni kovček pred začetkom vožnje dobro zaklenite, s čimer zmanjšate verjetnost, da bi se odprl med vožnjo, hkrati pa vsebino zaščitite pred nepridipravi.