Karavan na bencin in elektriko: praktičen in zabaven, a precej drag (FOTO)
Karavani v industriji niso več v ospredju, raje pripravijo kakšnega manj in namesto tega kakega športnega terenca več. A ponekod, zlasti v spodnjem srednjem razredu, jih je še nekaj. Takšen je novi peugeot 308 SW, ki je tudi kot karavan elegantno oblikovan avtomobil.
Udobno in logično
Dolžina 4,63 metra je ravno tista, ko avtomobil ni majhen, a še ni (pre)velik. Sedi se spredaj dobro, skoraj malce športno. Materiali so kakovostni, dobro delujejo tudi vstavki iz blaga. Sredinski prikazovalnik je rahlo obrnjen proti vozniku, upravljanje je logično, zaslon odziven, meniji v slovenščini.
V drugi vrsti je prostor odmerjen kvečjemu korektno, vse skupaj je odvisno od velikosti potnika pred vami. Prtljažnik je kar zajeten, mu pa baterija priključnega hibrida vzame 60 litrov in tudi posoda za gorivo je manjša – 40 litrov namesto 52. Pod dvojnim dnom prtljažnika je prostor za enega od dveh kablov; drugi, ki je sicer pospravljen v lepi torbi, je v prtljažnem prostoru. Drugo vrsto je mogoče podreti v razmerju 40/20/40, v avtomobilu pa je bila še pregradna mreža, ki je koristna, če boste vozilo natovorili do vrha.
Uživaška vožnja
Peugeot 308 me je v novi izdaji najbolj prijetno presenetil s podvozjem. Medtem ko je prejšnji model zlasti v zadnjem delu vzmetenja pri vožnji čez luknje rad glasno, neprijetno udaril, je bilo tokrat veliko bolje, vse skupaj skoraj neslišno. Avtomobil se dobro drži ceste, vozniku je precej v užitek. Tokratni primerek je bil priključni hibrid, ki združuje 1,6-litrski turbobencinski štirivaljnik in manjši električni motor s skupno močjo 132 kW (180 KM).
Baterija ima 12 kWh, polnimo jo lahko na različne načine, na šuko vtičnici se napolni čez noč. V temperaturno ugodnem delu leta sem samo na elektriko ob uporabi močnejše rekuperacije prevozil 45 kilometrov, kar je malce manj od uradne vrednosti.
Peugeot 308 SW hybrid 180 EAT8 allure pack
Izpust CO2: 22 g/km
Zastopnik: P Automobil Import, Ljubljana
Maloprodajna cena: 40.820 evrov
Euro NCAP: **** (2022)
Ko energije samo za vožnjo na elektriko v bateriji ni več dovolj, pogon naprej deluje v hibridnem načinu, da električni motor pomaga bencinskemu. Če merimo le ta del, torej če ni samo električne vožnje, je vsaj po računalniku mogoče z umirjeno vožnjo doseči porabo dobrih 5 litrov bencina na 100 kilometrov.
5 litrov bencina porabi z umirjeno hibridno vožnjo.
Priključni hibrid je še naprej precej draga izbira, ki je daleč od vstopne vrednosti bencinskega pogona, poleg tega pa ni upravičen do subvencij.