Kia v Sloveniji ponuja veliki suv EV9; ponaša se tudi z velikim dosegom
Nova kia EV9 je odslej na voljo tudi slovenskim kupcem. Premijski električar naj bi po besedah zastopnika znamke, družbe KMAG, letos prepričal peščico slovenskih voznic in voznikov. Ali se bodo ti odločili za cenejšo izvedenko z dvokolesnim pogonom, ki stane vsaj 88.000 evrov, ali za 6000 evrov dražjo različico s štirikolesnim pogonom, težko napovedo. Vsekakor pa kupce, ki bodo EV9 kupili z gotovino, čaka 4000 evrov popusta.
Novi mestni terenec EV9 je velik, saj njegova dolžina preseže pet metrov. To prinaša tudi prostorno notranjost s sedmimi sedeži, kar je na trgu električnih avtomobilov redkost. Za doplačilo se lahko odločimo tudi za šestsedežno konfiguracijo notranjosti, ki v dražji različici ponuja sprostitvena sedeža v drugi vrsti.
Konkretna baterija
Kia EV9 ima baterijo z zmogljivostjo 99,8 kWh, ki zadošča za do 563 kilometrov dosega po metodologiji WLTP pri izvedbi s pogonom na zadnji kolesi; štirikolesno gnana različica ima slabih 50 kilometrov manj dosega. Izvedenko z zadnjim pogonom žene elektromotor z močjo 149,5 kW, kar zadošča za največjo hitrost 185 km/h. Štirikolesno gnano različico pa poganjata dva elektromotorja s po 141 kW. Ker kia EV9 omogoča 800-voltno ultra hitro polnjenje, naj bi 15-minutno polnjenje zadoščalo za 249 oziroma 226 kilometrov vožnje.
563 km dosega po WLTP naj bi imela izvedba s pogonom na zadnji kolesi.
Dvosmerno polnjenje
Kot zanimivost omenimo, da novinka omogoča dvosmerno polnjenje, kar pomeni pripravljenost na tehnologije prihodnosti, kot so vozilo – električna naprava (angl. Vehicle-to-Load – V2L), vozilo – stavba/vozilo – dom (angl. Vehicle-to-Building/Vehicle-to-Home – V2B/V2H) in vozilo – omrežje (angl. Vehicle-to-Grid – V2G).
Funkcija V2L, ki je bila prvič predstavljena z modelom kia EV6 in je serijsko na voljo v EV9, nam omogoča napajanje električnih naprav za baterijo vozila. V2B in V2H pa se nanašata na zmožnost vozila, da napaja stavbo ali dom stranke. V2G pomeni, da lahko vozilo prenaša energijo neposredno nazaj v omrežje, tako da shranjuje poceni električno energijo v času zunaj konic in jo prenaša nazaj v času največjega povpraševanja. Sistemi V2B, V2H in V2G se bodo postopoma uvajali po vsej Evropi.
Pripravljena je na tehnologije prihodnosti.