VIGOBOX
Kje je moj motocikel?
Motocikli so v primerjavi z avtomobili lažji plen nepridipravov; vigobox, ki zna locirati motor in vključuje zavarovanje proti kraji, je dober odgovor na stalno skrb motoristov.
Odpri galerijo
Par krepkih fantov in tovorni kombi z ukradenimi tablicami pogosto zadoščajo, da naš motocikel izgine v noč. Nekaj takega se je zgodilo fantom in dekletom iz ljubljanskega zagonskega podjetja Movalyse, ki ga motoristi poznamo po njihovem sistemu za pametni izklop smernikov STS. Rok Upelj, operativni direktor podjetja, nam pojasni, da so jim pred dobrimi tremi leti ukradli motocikel iz garaže blizu podjetja.
Približno dve leti je ekipa Movalyse potrebovala za razvoj viga, prvi prototip črne skrinjice so razvili že v nekaj mesecih. »Ker gre za tehnološko napreden izdelek, v katerega smo vključili najnovejšo tehnologijo in dali veliko poudarka razvoju, je do končnega izdelka trajalo dlje,« pravi Upelj in doda, da je to zdaj škatlica, ki jo pritrdimo na motor, povežemo z aplikacijo in omogočimo 24-urni nadzor.
Vigo ni le napravica, ampak vključuje tudi zavarovanje proti kraji, ki ga omogoča partnerska Zavarovalnica Sava. Kot pravi Upelj, začetek njihovega sodelovanja sega v november 2017, ko so se spoznali na dogodku Insuretech hackaton, ki sta ga organizirala Zavarovalnica Sava in Tovarna podjemov. Sogovornik poudari, da so imeli veliko srečo s Savo, saj zavarovalnice običajno veljajo za bolj konservativna podjetja. »Zavarovalnica Sava je tudi sama tehnološko napredna in v koraku s časom in je v našem izdelku prepoznala potencial za svoje stranke.
Zavedajo se, da so stranke vedno zahtevnejše in da je pomembno, da se tudi velika podjetja digitalizirajo in jim ponudijo najboljše,« meni Upelj.
Član Savine uprave Miha Pahulje pravi, da se z razvojem novih rešitev in z optimizacijo obstoječih zavarovanj prilagajajo spremembam, ki jih narekujejo drugačni načini odločanja za zavarovalniške produkte.
Vigo je na voljo od 20. aprila, za njegovo pridobitev pa mora motorist pri Savi najprej skleniti vigo zavarovanje proti kraji. Nato po pošti prejme vigobox, ki je sestavni del zavarovanja. »Ko si naloži aplikacijo Vigo zavarovanje, ga ta vodi do namestitve vigoboxa na motor, ki je res preprosta, saj smo se potrudili, da izdelek ni tehnično zahteven za uporabo.«
»Ko uporabnik namesti vigobox in ga prek bluetootha poveže s pametnim telefonom, mora pred vožnjo le še aktivirati prenos podatkov v mobilnem omrežju. Prek bluetootha vigobox zazna lastnika in ta se lahko poda na pot. Tudi ko končamo vožnjo, napravica to sama zazna,« razlaga sogovornik in nadaljuje: »Vigobox na podlagi sil in gibanja sam zazna nesrečo in pokliče pomoč. Referenčni center najprej pokliče motorista in preveri, ali je z njim vse v redu, in če se ne odzove oziroma ne prekliče SOS-klica v aplikaciji, klicni center avtomatsko pošlje pomoč na zaznano lokacijo.«
Dejstvo je, da kasko zavarovanje za motocikle v primerjavi z avtomobilskim ni poceni. Letna premija, ki vključuje rizik kraje, hitro nanese približno 30 odstotkov vrednosti motocikla. »Mi smo našli rešitev, ki je v nekaterih primerih tudi za 90 odstotkov ugodnejša od kaska. Vigo zavarovanje se lahko dobi že za devet evrov na mesec, odvisno od vrednosti in starosti motorja,« pravi Upelj.
Če vzamemo priljubljena modela motociklov BMW R 1250 GS in yamaha MT-07, bi premija, ki vključuje napravo, zavarovanje in prenos podatkov v mobilnem omrežju, za BMW znašala 29 evrov na mesec, za yamaho pa 19,50 evra. S starostjo motorja pada tudi premija. Doda še, da vigoboxa brez zavarovanja ne moremo kupiti. Vsaj za zdaj ne.
Seveda se pri uporabi vigoboxa ustvari ogromno podatkov, zato smo Uplja vprašali, komu so dostopni. Sogovornik pojasni, da njihov izdelek omogoča popolno varovanje podatkov in lahko do njih dostopa le uporabnik. Zavarovalnica pa lahko do njih dostopa le posredno ob morebitni nesreči, ko asistenčni center pokliče pomoč, ali ob morebitni kraji motorja, ko dobi podatke o lokaciji motorja do 24 ur pred krajo, zato da lahko pomaga pri iskanju in ste upravičeni do odškodnine.
»Takrat smo začeli poizvedovati in iskati rešitev, kako lahko najbolje zavarujemo svoje motorje, in nismo našli ničesar, kar bi bilo zares učinkovito. Nato pa smo nehali iskati in se pred približno dvema letoma odločili, da bomo sami razvili rešitev za varovanje motorja. Tako je nastal vigo,« nam Upelj razloži ozadje razvoja črne skrinjice za motocikel, ki so jo poimenovali vigobox. Ta vključuje še zavarovanje proti kraji motocikla, ki ga omogoča Zavarovalnica Sava.
Hiter razvoj
Približno dve leti je ekipa Movalyse potrebovala za razvoj viga, prvi prototip črne skrinjice so razvili že v nekaj mesecih. »Ker gre za tehnološko napreden izdelek, v katerega smo vključili najnovejšo tehnologijo in dali veliko poudarka razvoju, je do končnega izdelka trajalo dlje,« pravi Upelj in doda, da je to zdaj škatlica, ki jo pritrdimo na motor, povežemo z aplikacijo in omogočimo 24-urni nadzor.
Vigo ni le napravica, ampak vključuje tudi zavarovanje proti kraji, ki ga omogoča partnerska Zavarovalnica Sava. Kot pravi Upelj, začetek njihovega sodelovanja sega v november 2017, ko so se spoznali na dogodku Insuretech hackaton, ki sta ga organizirala Zavarovalnica Sava in Tovarna podjemov. Sogovornik poudari, da so imeli veliko srečo s Savo, saj zavarovalnice običajno veljajo za bolj konservativna podjetja. »Zavarovalnica Sava je tudi sama tehnološko napredna in v koraku s časom in je v našem izdelku prepoznala potencial za svoje stranke.
Zavedajo se, da so stranke vedno zahtevnejše in da je pomembno, da se tudi velika podjetja digitalizirajo in jim ponudijo najboljše,« meni Upelj.
Član Savine uprave Miha Pahulje pravi, da se z razvojem novih rešitev in z optimizacijo obstoječih zavarovanj prilagajajo spremembam, ki jih narekujejo drugačni načini odločanja za zavarovalniške produkte.
»Strokovnost in znanje s področja zavarovalništva združujemo s prednostmi, ki jih prinaša sodelovanje s start upi za še večje zadovoljstvo zavarovancev. Sodelovanje z Movalyse je močno pospešilo spremembo naše korporativne kulture inoviranja. Veseli nas, da lahko svojim zavarovancem in tudi zavarovancem drugih zavarovalnic v Sloveniji ponudimo najnaprednejše zavarovanje motorjev proti kraji, ki vključuje tudi samodejni SOS-klic v primeru najhujšega,« je poudaril Pahulje.
Kako deluje
Vigo je na voljo od 20. aprila, za njegovo pridobitev pa mora motorist pri Savi najprej skleniti vigo zavarovanje proti kraji. Nato po pošti prejme vigobox, ki je sestavni del zavarovanja. »Ko si naloži aplikacijo Vigo zavarovanje, ga ta vodi do namestitve vigoboxa na motor, ki je res preprosta, saj smo se potrudili, da izdelek ni tehnično zahteven za uporabo.«
»Ko uporabnik namesti vigobox in ga prek bluetootha poveže s pametnim telefonom, mora pred vožnjo le še aktivirati prenos podatkov v mobilnem omrežju. Prek bluetootha vigobox zazna lastnika in ta se lahko poda na pot. Tudi ko končamo vožnjo, napravica to sama zazna,« razlaga sogovornik in nadaljuje: »Vigobox na podlagi sil in gibanja sam zazna nesrečo in pokliče pomoč. Referenčni center najprej pokliče motorista in preveri, ali je z njim vse v redu, in če se ne odzove oziroma ne prekliče SOS-klica v aplikaciji, klicni center avtomatsko pošlje pomoč na zaznano lokacijo.«
Kot poudari Upelj, je glavna prednost vigoboxa ta, da uporabnika obvesti v trenutku, ko se njegov motocikel začne premikati. Tako lahko policiji takoj sporoči, kje je njegov motor, in si poveča možnost, da ga dobi nazaj. Z vigom pa se da tudi pregledovati vožnjo. To vključuje spremljanje trase, povprečno hitrost in pospeške, hkrati pa se na podlagi lepo izpeljanih manevrov pokaže ocena vožnje, ki jo motorist lahko izboljšuje.
Ugodnejše zavarovanje proti kraji
Dejstvo je, da kasko zavarovanje za motocikle v primerjavi z avtomobilskim ni poceni. Letna premija, ki vključuje rizik kraje, hitro nanese približno 30 odstotkov vrednosti motocikla. »Mi smo našli rešitev, ki je v nekaterih primerih tudi za 90 odstotkov ugodnejša od kaska. Vigo zavarovanje se lahko dobi že za devet evrov na mesec, odvisno od vrednosti in starosti motorja,« pravi Upelj.
Preizkusili smo prototip
Motociklistični del uredništva je imel lansko poletje in jesen priložnost sodelovati v preizkusu delovanja prototipa vigoboxa. V primerjavi s končnim izdelkom je bil okorno velik in smo imeli nekaj težav pri iskanju primernega (skritega) mesta za namestitev. Napravo smo upravljali s pomočjo SMS-sporočil, kar je bilo sila nepraktično. Če smo pozabili napravi javiti, da se bomo vozili z motociklom, je ta pošiljala SMS-obvestila o kraji in lokaciji. Končni izdelek je po besedah ekipe Movalyse neprimerno manjši in povezan s pametno aplikacijo.
Motociklistični del uredništva je imel lansko poletje in jesen priložnost sodelovati v preizkusu delovanja prototipa vigoboxa. V primerjavi s končnim izdelkom je bil okorno velik in smo imeli nekaj težav pri iskanju primernega (skritega) mesta za namestitev. Napravo smo upravljali s pomočjo SMS-sporočil, kar je bilo sila nepraktično. Če smo pozabili napravi javiti, da se bomo vozili z motociklom, je ta pošiljala SMS-obvestila o kraji in lokaciji. Končni izdelek je po besedah ekipe Movalyse neprimerno manjši in povezan s pametno aplikacijo.
Če vzamemo priljubljena modela motociklov BMW R 1250 GS in yamaha MT-07, bi premija, ki vključuje napravo, zavarovanje in prenos podatkov v mobilnem omrežju, za BMW znašala 29 evrov na mesec, za yamaho pa 19,50 evra. S starostjo motorja pada tudi premija. Doda še, da vigoboxa brez zavarovanja ne moremo kupiti. Vsaj za zdaj ne.
Podatki ostanejo motoristu
Seveda se pri uporabi vigoboxa ustvari ogromno podatkov, zato smo Uplja vprašali, komu so dostopni. Sogovornik pojasni, da njihov izdelek omogoča popolno varovanje podatkov in lahko do njih dostopa le uporabnik. Zavarovalnica pa lahko do njih dostopa le posredno ob morebitni nesreči, ko asistenčni center pokliče pomoč, ali ob morebitni kraji motorja, ko dobi podatke o lokaciji motorja do 24 ur pred krajo, zato da lahko pomaga pri iskanju in ste upravičeni do odškodnine.
Predstavitvene informacije
Komentarji:
22:45
Profesionalec