STARODOBNA VOZILA
Kljub letom urno navkreber
V Trbovljah je potekalo že tradicionalno tekmovanje starodobnikov; Magnet, društvo ljubiteljev starodobnih vozil Zasavja Trbovlje, je izdalo tudi katalog vozil svojih članov.
Odpri galerijo
Najmlajši štejejo že častitljivih 30 let, drugi še precej več, a si še vedno pretegnejo kolesa. Dvoje, troje ali četvero, tudi v hrib in po vročini, kakršna pripeka te dni. V Trbovljah je tudi letos potekalo tradicionalno tekmovanje starodobnikov in športnih vozil na Katarino. Parkirišče pri občini in ploščad med občino ter parkom sta bila zapolnjena s starodobnimi avtomobili in motorji kot vsako leto, ko v povezavi z občinskim praznikom poteka merjenje moči bencinskih veteranov in sodobnih vozil. Letos že štirinajstič in tudi tokrat je bila udeležba zanimiva.
»Med tradicionalnimi vsakoletnimi prireditvami je tudi tekmovanje na Katarino. Predlani smo uvedli novost, tekmo športnih avtomobilov po sistemu primerjalne točnostne vožnje. Dirke na Katarino se udeležujejo tudi tekmovalci iz tujine in ima status mednarodne dirke,« pravi predsednik društva Samo Guzej. Letos se je je udeležila tudi trboveljska županja Jasna Gabrič, ki se je po ulicah v predstavitveni uvodni vožnji zapeljala kot sovoznica.
92 starodobnikov imajo člani Magneta.
Dirka na Katarino ni naključna proga, ampak je povezana z zgodovino Trbovelj. Na njej so bila tovrstna tekmovanja že davnega leta 1948 in še danes se peljejo po delu proge, kjer so potekala državna prvenstva. Organizator je Magnet, društvo ljubiteljev starodobnih vozil Zasavja Trbovlje, ustanovljeno leta 2004.
Katarina postala mednarodna
Društvo je včlanjeno v slovensko krovno organizacijo Starodobna vozila Slovenije, ki je del mednarodne organizacije Fiva. Organizira srečanja starodobnih vozil po Sloveniji in sodeluje na njih, vsako leto pa pripravi vsaj dve krožni vožnji po Zasavju ali okolici, pripravlja vodene razstave starodobnih motornih koles in avtomobilov ter strokovne izobraževalne ekskurzije. Namen društva je tudi skrb za ohranjanje tehnične kulturne dediščine.»Med tradicionalnimi vsakoletnimi prireditvami je tudi tekmovanje na Katarino. Predlani smo uvedli novost, tekmo športnih avtomobilov po sistemu primerjalne točnostne vožnje. Dirke na Katarino se udeležujejo tudi tekmovalci iz tujine in ima status mednarodne dirke,« pravi predsednik društva Samo Guzej. Letos se je je udeležila tudi trboveljska županja Jasna Gabrič, ki se je po ulicah v predstavitveni uvodni vožnji zapeljala kot sovoznica.
Lani je društvo izdalo katalog starodobnih vozil svojih članov. Avtor brošure Ivan Novak je zbral fotografije vseh starodobnikov in pripise za vsakega posebej z natančnimi podatki o lastniku, vrsti in znamki, letu izdelave, tipu in modelu, moči motorja in prostornini, dimenzijah, stanju vozila, certifikatu starodobnega vozila, registriranosti in kataloški številki. Člani imajo kar 92 starodobnikov!
Skoraj stoletnik
Vozila so različnih oblik, barv, znamk in starosti. Vsako je po svoje zanimivo za obiskovalce, saj priča o nekdanjih časih, razvoju tehnologije, spremembah okusov in podobnem. Nekateri se jih spominjajo iz drugih časov in si jih lahko ogledajo na takšnih dirkah ali razstavah. Poleg osebnih avtomobilov in motornih koles so med njimi terenska vozila, gasilski avto, šolski avtobus … Mnogi so že v častitljivih letih, veteran in starosta pa je motorno kolo FN350, katerega lastnik je zbiratelj in dolgoletni predsednik društva Franc Malgaj, ki ima s sinom eno od največjih slovenskih zbirk starodobnikov. Omenjeno motorno kolo je bilo izdelano davnega leta 1926, je obnovljeno in s certifikatom, ni pa registrirano, a kljub temu še vedno zaprede.Kaj je oldtajmer?Starodobno vozilo je mehanično gnano vozilo, izdelano pred najmanj 30 leti, ohranjeno in tehnično vzdrževano v zgodovinsko pravilnem stanju, ni pa uporabljano za siceršnji vsakodnevni prevoz, ampak v ljubiteljske namene.