SUPER VLAK
Ko bi imeli takšnega v Sloveniji, vlak, ki gre 600 km/h
Kitajci razvijajo superhitri zemeljski transport; alternativa za prevoz z letalom.
Odpri galerijo
Kitajska je objavila podatke in podobo superhitrega vlaka, ki naj bi dosegel hitrost kar 600 km/h. Kot zatrjujejo, je to že dokončana proizvodna različica študije, ki so jo prvič predstavili leta 2019.
Zahodne agencije prenašajo kitajske navedbe, da gre za povsem na Kitajskem razviti izdelek, proizvajalec je državno podjetje China Railway Rolling Stock Corporation (CRRC), izdelovali pa ga bodo v provinci Čingdao.
To naj bi bil doslej najhitrejši vlak vrste maglev (angleška kratica za magnetic levitation), ki s pomočjo elektromagnetne sile »lebdi« nad progo. Magnetne vlake poganja močno elektromagnetno polje, in ker ni trenja med kolesi in tračnicami, lahko dosegajo veliko višje hitrosti. CNN navaja še trditev Liang Jianyinaga, vodilnega inženirja pri CRRC, da se vlak poleg izjemne hitrosti odlikuje še z zelo majhnim hrupom in da potrebuje manj vzdrževanja kot druge vrste superhitrih vlakov.
Kitajska takšno tehnologijo uporablja že skoraj dve desetletji, a po navedbah Reutersa v zelo omejenem obsegu. Tovrstna linija povezuje središče Šanghaja z letališčem Pudong, gre pa za razmeroma kratko, 30-kilometrsko »progo«. Prvi magnetni vlak na Kitajskem sta zgradili nemški podjetji Siemens in ThyssenKrupp, njegova najvišja hitrost je 430 kilometrov na uro.
Novi vlak pa je v celoti plod kitajskega znanja. Da bi tako hiter vlak povezoval mesta, kot sta Šanghaj in Čengdu, torej na daljših razdaljah, pa je za zdaj šele stvar načrtov. Prvi tovrstni magnetni vlaki bi menda lahko začeli voziti čez pet do deset let.
Načeloma naj bi bil cilj pripraviti »transportne kroge«, v okviru katerih bi ti vlaki med velemesti vozili približno tri ure. Tovrstni sistemi superhitrih vlakov so poleg Kitajske danes najbolj uveljavljeni v azijskih velesilah. Kot je pred časom poročala agencija Bloomberg, sta v tem pogledu na svetu glavni tekmici Kitajska in Japonska.
Slednja se je nekoč s tem začela ukvarjati prva in bila v prednosti, zdaj pa naj bi bili Kitajci vse boljši. Japonci imajo vseeno še velike načrte: njihovo železniško podjetje JR Central ima jugozahodno od Tokia testno progo, kjer naj bi vlaki poskusno že vozili s hitrostjo več kot 500 kilometrov na uro, znan pa je tudi načrt, da bi do leta 2037 s takšno superhitro železniško linijo povezali Tokio in Osako.
Zahodne agencije prenašajo kitajske navedbe, da gre za povsem na Kitajskem razviti izdelek, proizvajalec je državno podjetje China Railway Rolling Stock Corporation (CRRC), izdelovali pa ga bodo v provinci Čingdao.
Magnetna levitacija
To naj bi bil doslej najhitrejši vlak vrste maglev (angleška kratica za magnetic levitation), ki s pomočjo elektromagnetne sile »lebdi« nad progo. Magnetne vlake poganja močno elektromagnetno polje, in ker ni trenja med kolesi in tračnicami, lahko dosegajo veliko višje hitrosti. CNN navaja še trditev Liang Jianyinaga, vodilnega inženirja pri CRRC, da se vlak poleg izjemne hitrosti odlikuje še z zelo majhnim hrupom in da potrebuje manj vzdrževanja kot druge vrste superhitrih vlakov.
Od nemškega do domačega vlaka
Kitajska takšno tehnologijo uporablja že skoraj dve desetletji, a po navedbah Reutersa v zelo omejenem obsegu. Tovrstna linija povezuje središče Šanghaja z letališčem Pudong, gre pa za razmeroma kratko, 30-kilometrsko »progo«. Prvi magnetni vlak na Kitajskem sta zgradili nemški podjetji Siemens in ThyssenKrupp, njegova najvišja hitrost je 430 kilometrov na uro.
430 km/h
doseže vlak maglev med Šanghajem in letališčem Pudong.
doseže vlak maglev med Šanghajem in letališčem Pudong.
Novi vlak pa je v celoti plod kitajskega znanja. Da bi tako hiter vlak povezoval mesta, kot sta Šanghaj in Čengdu, torej na daljših razdaljah, pa je za zdaj šele stvar načrtov. Prvi tovrstni magnetni vlaki bi menda lahko začeli voziti čez pet do deset let.
Krožne vožnje med velemesti
Načeloma naj bi bil cilj pripraviti »transportne kroge«, v okviru katerih bi ti vlaki med velemesti vozili približno tri ure. Tovrstni sistemi superhitrih vlakov so poleg Kitajske danes najbolj uveljavljeni v azijskih velesilah. Kot je pred časom poročala agencija Bloomberg, sta v tem pogledu na svetu glavni tekmici Kitajska in Japonska.
Visoke hitrosti, manj hrupa in lažje vzdrževanje
Slednja se je nekoč s tem začela ukvarjati prva in bila v prednosti, zdaj pa naj bi bili Kitajci vse boljši. Japonci imajo vseeno še velike načrte: njihovo železniško podjetje JR Central ima jugozahodno od Tokia testno progo, kjer naj bi vlaki poskusno že vozili s hitrostjo več kot 500 kilometrov na uro, znan pa je tudi načrt, da bi do leta 2037 s takšno superhitro železniško linijo povezali Tokio in Osako.