INOVATIVNI TRIKOLESNIK
Ko gre varno tudi do tačke
Yamaha je lani predstavila rezultat večletnega dela inženirjev – trikolesni motocikel niken, ki odpira novo dimenzijo.
Odpri galerijo
Posebna in tehnično ter vozniško nadvse inovativna yamaha niken je ime dobila po japonski zloženki, ki pomeni dva meča – četudi so motociklu namenili tri kolesa, dve spredaj in eno zadaj. Ker ima tri kolesa, smo se z njim zapeljali trije člani motorističnega uredništva Obratov – seveda ne vsi naenkrat. Na motociklu je še vedno prostor le za dva.
»Že narediti ga je bilo težko, dokazati tradicionalnim motoristom, da je moč z enim kolesom več še bolj uživati, pa je drugi veliki izziv. Ko tako do onemoglosti testiraš različne nastavitve, proporce koles in vsega drugega, kot smo mi, ugotoviš, da je to preprosto treba narediti. Ker verjemi, čez deset ali največ dvajset let bo tudi svet motociklov precej drugačen, kot je danes,« je dejal Eric.
Naš novopečeni član motoristične redakcije Jan Jolič Lieven je bil ob prevzemu nikena popolnoma ravnodušen – dokler se ni z njim zapeljal. »To so novi, drugačni občutki. Odličen koncept, odličen stroj, odličen položaj za krmilom. Vožnja je užitek. Nagnil se bo tudi tisti voznik, ki si še ne zaupa dovolj. Ob nakupu kovčka in višjega vizirja gre tudi na daljše potovanje. Motocikel, ki sem ga s težkim srcem vrnil,« je sklenil.
Pa še to, vsak, ki reče, da to ni motor, nima pojma. Če ne verjamete na besedo, ga preskusite.
Vsak, ki reče, da to ni motor, nima pojma.
Prvo dejanje
Novinarski kolega Andrej Brglez je imel priložnost, da je nikena zapeljal že lani, ko ga je Yamaha sredi avstrijskih Alp predstavila mednarodni novinarski srenji. Prav dobro mu je ostal v spominu dogodek na ledeniku nad Kaprunom. Na sedežnici je sedel z Ericom de Seyesom, predsednikom Yamaha Europe in najvišje postavljenim nejaponskim članom podjetja. Možakar pri šestdesetih je sila zanimiv in tako sta med testiranjem novih smuči za zarezno tehniko predelala vse: od politike, športa, medkulturnih razlik do spremenjenih medčloveških odnosov v poslovnem svetu. In seveda je tu niken. Eric, ki med drugim že dolgo testira tudi smuči, je odličen motorist in prav on je videl povezavo med zarezno tehniko in rezanjem cestnih ovinkov, ki jo zdaj uteleša niken. Nekako takole je povedal našemu kolegu Andreju: »To se bo slišalo oguljeno, ampak v ta projekt nismo ugriznili zato, ker bi bil enostaven, ampak zato, ker je bil težek.«
»Že narediti ga je bilo težko, dokazati tradicionalnim motoristom, da je moč z enim kolesom več še bolj uživati, pa je drugi veliki izziv. Ko tako do onemoglosti testiraš različne nastavitve, proporce koles in vsega drugega, kot smo mi, ugotoviš, da je to preprosto treba narediti. Ker verjemi, čez deset ali največ dvajset let bo tudi svet motociklov precej drugačen, kot je danes,« je dejal Eric.
Drugo dejanje
Veliki Klek oziroma alpska cesta Großglockner Hochalpenstraße. Suh asfalt, ob robu zaplate snega, na sredini ovinka pa niken. Družbo mu dela Yamahin tovarniški testni voznik z epskim občutkom za zdrs motorja in z nič občutka za angleščino. Prvo Andrej ve, ker je že eno uro vozil za njim, drugo zato, ker sta se med postankom za kavo ob gledanju slik otrok na telefonu in ugotavljanju njihove starosti med kriljenjem z rokami skoraj poškodovala. Čakata, da pride snemalni avto, ki bo posnel Andrejeve nagibe v seriji ovinkov na za to zaprti gorski cesti. Preden mu da znak, da lahko požene, skoči pred njega in ga večkrat nežno udari po čeladi in hkrati krepko stisne za roko. »Glede na to, kaj vse sva si z rokami v tem dnevu že povedala, in na to, da mi je nekaj podobnega nekoč že rekel inštruktor dinamične vožnje v nemškem centru ADAC, sem si Japončev ples prevedel takole; v rokah imaš trden občutek za motor, tvoja težava je v blokadi, ki jo nosi glava. Pa naj ti bo, boš videl, kdo je dal piko na i zarezni tehniki, Slovenec! In je šlo. Prav je imel, do konca,« se naš Andrej spominja prvih kilometrov z nikenom.
Tretje dejanje
Spodobilo se je, da je prvo druženje s testnim nikenom pripadlo kolegu Andreju, ki se je na lepo gorsko cesto zapeljal v najboljši možni družbi. Po vožnji pove: »Pravljična cesta, niken in na mojo največjo srečo po dolgem času tudi Ana. Prehitro življenje, veselje z otroki in vse, kar pride po tej poti, so v zadnjih letih na minimum zmanjšali že prej preredke skupne moto vožnje. Niken pa je nekaj posebnega, in tako sva šla. Varno. Ampak po motoristično, ker niken je čistokrven motocikel, s 115 konjskimi močmi in agregatom CP3, ki vrti tudi tracer in MT-09.« Počasi in postopoma sta dvigovala ritem. In prvič naredi zzzzz. Pa drugič ... Skupaj sta brusila tačke. Bedasta igra? Seveda. In svet jutri zaradi tega ne bo lepši, a po drugi strani, takšni smo motoristi. Skupaj in tesno drug ob drugem v najbolj zanimivem delu vožnje z motorjem je presežek, ki ostane v spominu in hkrati kliče po novih doživetjih.
Naš novopečeni član motoristične redakcije Jan Jolič Lieven je bil ob prevzemu nikena popolnoma ravnodušen – dokler se ni z njim zapeljal. »To so novi, drugačni občutki. Odličen koncept, odličen stroj, odličen položaj za krmilom. Vožnja je užitek. Nagnil se bo tudi tisti voznik, ki si še ne zaupa dovolj. Ob nakupu kovčka in višjega vizirja gre tudi na daljše potovanje. Motocikel, ki sem ga s težkim srcem vrnil,« je sklenil.
Mimogrede, niken omogoča nagib vse do 45 stopinj. To je govoril Eric in o tem je krilil testni voznik. Seveda tudi pri nikenu veljajo fizikalni zakoni, ki pretiravanje kaznujejo. »Vseeno smo prepričani, da je to eden od najvarnejših motociklov za nagibe v ovinkih. Le pri izbiri pnevmatik morate biti preudarni – takšne s slabim oprijemom bodo pokvarile prednosti, ki jih v stabilnost prinašajo tri kolesa,« je nikena komentiral Blaž Kondža.
Pa še to, vsak, ki reče, da to ni motor, nima pojma. Če ne verjamete na besedo, ga preskusite.
Yamaha niken
Yamaha niken
Motor: 847 cm3, štiritaktni trivaljnik, štirje ventili na valj, tekočinsko hlajeni
Prenos moči: šeststopenjski menjalnik, veriga
Moč: 84,6 kW (115 KM) pri 10.000 vrt./min
Navor: 87,5 Nm pri 8500 vrt./min
Zavore: spredaj dvojna koluta 298 mm, zadaj kolut 282 mm, ABS
Pnevmatike: spredaj dvojne 120/70 R 15, zadaj 190/55 R 17
Okvir: diamant
Vzmetenje: spredaj dvojne obrnjene teleskopske vilice, zadaj vzmetenje veznega tipa
Teža s tekočinami: 263 kg
Medosna razdalja: 1510 mm
Višina sedeža: 820 mm
Posoda za gorivo: 18 l
Zastopnik: Delta Team Krško
Cena: 15.795 evrov
Yamaha niken
Motor: 847 cm3, štiritaktni trivaljnik, štirje ventili na valj, tekočinsko hlajeni
Prenos moči: šeststopenjski menjalnik, veriga
Moč: 84,6 kW (115 KM) pri 10.000 vrt./min
Navor: 87,5 Nm pri 8500 vrt./min
Zavore: spredaj dvojna koluta 298 mm, zadaj kolut 282 mm, ABS
Pnevmatike: spredaj dvojne 120/70 R 15, zadaj 190/55 R 17
Okvir: diamant
Vzmetenje: spredaj dvojne obrnjene teleskopske vilice, zadaj vzmetenje veznega tipa
Teža s tekočinami: 263 kg
Medosna razdalja: 1510 mm
Višina sedeža: 820 mm
Posoda za gorivo: 18 l
Zastopnik: Delta Team Krško
Cena: 15.795 evrov