Ko vožnja v hrib postane zabavna
Giant trance E+ 2 pro kar prosi, da ga zapelješ v klanec, kjer bo zlahka premagal vsako oviro, geometrija okvirja in dovolj hoda pa mu omogočata gladke in hitre spuste.
Odpri galerijo
Zadnje čase na ulicah poleg električnih skirojev in skuterjev videvamo vedno več električnih koles, in le vprašanje časa je bilo, kdaj si bodo e-kolesa začela utirati pot tudi na makadamske in gozdne steze. Saj veste, ko po razriti gozdni cesti na klasičnem gorskem biciklu v potu svojega obraza sopihaš v klanec, nenadoma pa mimo tebe švigne gospod poznejših srednjih let in še lepo pozdravi zraven. Ah, električar, si rečeš in nadaljuješ svoj križevi pot.
Toda električna gorska kolesa so vendarle malce drugačna od tistih mestnih upokojenskih. Tukaj ne gre za to, da elektromotor poganja kolo namesto tebe, ampak da ti pomaga v težkih razmerah, in sicer največ do 25 km/h. In, hudirja, kako ti pomaga!
Od podjetja Freesytle, ki pri nas zastopa največjega proizvajalca koles na svetu Giant, svoje trgovine pa ima v treh največjih slovenskih mestih, sem v roke in noge dobil v test najnovejši model turnega e-gorskega kolesa trance E+ 2 pro. Že na prvi pogled impresivna beštija ima lahek aluminijast okvir s sistemom vzmetenja maestro, ki s Foxovim amortizerjem nudi 14 cm hoda, spredaj pa za neravnine poskrbijo Foxove vilice s 15-centimetrskim hodom.
Glavna cev kolesa je močno odebeljena, saj se v njej skriva Panasonicova baterija s kapaciteto 500 Wh, ki napaja 250-vatni elektromotor syncdrive pro. Moč se prek zadnjega menjalnika shimano xt prenaša na enega od 12 zobnikov, pri čemer je največji videti kot prava cirkularka. Ker je tale bicikel precej težak (okoli 25 kg), za zaviranje skrbijo močne štiribatne zavorne čeljusti z velikimi 203 mm rotorji.
Srce tega gianta je elektromotor, razvit v sodelovanju z Yamaho, ki ponuja do 80 Nm navora in je na voljo v različnih načinih vožnje. Tajvanci so se odločili, da bodo namesto dragega in občutljivega zaslončka namestili robusten kontroler z gumijastimi tipkami in ledicami, ki se poveže z aplikacijo na pametnem telefonu.
Na voljo imamo pet osnovnih načinov vožnje (eco, basic, active, sport in power), ki kolesarju glede na vloženo moč in kadenco (hitrost vrtenja pedalov) ponuja od 100 do 360 odstotkov pomoči, pri čemer sta najmočnejša načina (sport in power) prilagojena za večjo kadenco, se pravi za res hude klance, ko prestavimo na največje zobnike. Na voljo imamo pametni način, ki prek šestih različnih senzorjev prilagaja pomoč elektromotorja glede na naše potrebe. V avtomobilskem svetu bi bil tale trance E+ priključni hibrid.
Za preizkus kolesa sem v mejah svoje občine poskusil najti čim bolj razgiban teren: od cestne ravnine in strmega asfaltnega klanca od razritih makadamskih poti in korenin polnih gozdnih stez. Hec e-gorskega kolesa ni v tem, da vse postori namesto tebe, ampak da ti pomaga. To v praksi pomeni, da lahko pedaliraš z vso silo, medtem ko ti srce bije pretežno v aerobnem (po ravnem) in anaerobnem območju (v klancu), s čimer narediš nekaj dobrega za svoje telo.
Razlika je v tem, da klance premaguješ neprimerno hitreje kot z navadnim kolesom, s čimer za turo porabiš manj časa oziroma si lahko privoščiš daljše in zahtevnejše izlete. Seveda se da kolesariti tudi počasi in z nizkim utripom, a s tem gorsko kolesarjenje izgubi svoj smisel. In tale trance E+ je kljub precejšnji masi lepo uravnotežen, da se lahko z njim spuščaš tudi po zahtevnem terenu in zraven narediš kak skok.
Baterija naj bi v povprečju teoretično zdržala okoli 90 km normalne mešane vožnje oziroma celo do 150 km v načinu eco, seveda pa se doseg močno zmanjša ob večjih obremenitvah. Ko sem se spravil v okoliške klance, pri čemer sem prevozil dobrih 20 km, naredil slabih 600 višinskih metrov in silil elektromotor, da mi je ponudil vseh 80 Nm navora, sem izpraznil baterijo za 45 odstotkov. Pozneje sem na lokalnem hribčku med vožnjo v že naravnost smešno strme gozdne klance, čez korenine in na mehkih tleh v le osmih kilometrih porabil kar 37 odstotkov baterije, res pa je, da sem imel elektromotorno pomoč na 4. in 5. stopnji. Baterija se sicer polni precej hitro, in sicer za 80 odstotkov v dobrih dveh urah. Ima pa tudi t. i. zimski način za skladiščenje, v katerem se ne napolni čez 60 odstotkov. Giant za popotnike ponuja tudi dodatno baterijo s kapaciteto 250 Wh.
Kaj naj na koncu zapišem drugega, kot da me je giant trance E+ navdušil z zmogljivostmi, nekoliko malo manj pa s ceno. E-bicikli so še vedno dragi, in tale giant kljub znižanju za osem stotakov stane zajetnih 3800 evrov, kar je okoli jurja in pol več od neelektrificirane različice. Je pa res, da gre v klanec kot kozorog.
Toda električna gorska kolesa so vendarle malce drugačna od tistih mestnih upokojenskih. Tukaj ne gre za to, da elektromotor poganja kolo namesto tebe, ampak da ti pomaga v težkih razmerah, in sicer največ do 25 km/h. In, hudirja, kako ti pomaga!
Električni velikan
Od podjetja Freesytle, ki pri nas zastopa največjega proizvajalca koles na svetu Giant, svoje trgovine pa ima v treh največjih slovenskih mestih, sem v roke in noge dobil v test najnovejši model turnega e-gorskega kolesa trance E+ 2 pro. Že na prvi pogled impresivna beštija ima lahek aluminijast okvir s sistemom vzmetenja maestro, ki s Foxovim amortizerjem nudi 14 cm hoda, spredaj pa za neravnine poskrbijo Foxove vilice s 15-centimetrskim hodom.
Glavna cev kolesa je močno odebeljena, saj se v njej skriva Panasonicova baterija s kapaciteto 500 Wh, ki napaja 250-vatni elektromotor syncdrive pro. Moč se prek zadnjega menjalnika shimano xt prenaša na enega od 12 zobnikov, pri čemer je največji videti kot prava cirkularka. Ker je tale bicikel precej težak (okoli 25 kg), za zaviranje skrbijo močne štiribatne zavorne čeljusti z velikimi 203 mm rotorji.
Pametni pogon
Srce tega gianta je elektromotor, razvit v sodelovanju z Yamaho, ki ponuja do 80 Nm navora in je na voljo v različnih načinih vožnje. Tajvanci so se odločili, da bodo namesto dragega in občutljivega zaslončka namestili robusten kontroler z gumijastimi tipkami in ledicami, ki se poveže z aplikacijo na pametnem telefonu.
Na voljo imamo pet osnovnih načinov vožnje (eco, basic, active, sport in power), ki kolesarju glede na vloženo moč in kadenco (hitrost vrtenja pedalov) ponuja od 100 do 360 odstotkov pomoči, pri čemer sta najmočnejša načina (sport in power) prilagojena za večjo kadenco, se pravi za res hude klance, ko prestavimo na največje zobnike. Na voljo imamo pametni način, ki prek šestih različnih senzorjev prilagaja pomoč elektromotorja glede na naše potrebe. V avtomobilskem svetu bi bil tale trance E+ priključni hibrid.
Multipraktik
Za preizkus kolesa sem v mejah svoje občine poskusil najti čim bolj razgiban teren: od cestne ravnine in strmega asfaltnega klanca od razritih makadamskih poti in korenin polnih gozdnih stez. Hec e-gorskega kolesa ni v tem, da vse postori namesto tebe, ampak da ti pomaga. To v praksi pomeni, da lahko pedaliraš z vso silo, medtem ko ti srce bije pretežno v aerobnem (po ravnem) in anaerobnem območju (v klancu), s čimer narediš nekaj dobrega za svoje telo.
80 Nm je konkretna količina navora za gorsko kolo.
Razlika je v tem, da klance premaguješ neprimerno hitreje kot z navadnim kolesom, s čimer za turo porabiš manj časa oziroma si lahko privoščiš daljše in zahtevnejše izlete. Seveda se da kolesariti tudi počasi in z nizkim utripom, a s tem gorsko kolesarjenje izgubi svoj smisel. In tale trance E+ je kljub precejšnji masi lepo uravnotežen, da se lahko z njim spuščaš tudi po zahtevnem terenu in zraven narediš kak skok.
Solidna avtonomija
Baterija naj bi v povprečju teoretično zdržala okoli 90 km normalne mešane vožnje oziroma celo do 150 km v načinu eco, seveda pa se doseg močno zmanjša ob večjih obremenitvah. Ko sem se spravil v okoliške klance, pri čemer sem prevozil dobrih 20 km, naredil slabih 600 višinskih metrov in silil elektromotor, da mi je ponudil vseh 80 Nm navora, sem izpraznil baterijo za 45 odstotkov. Pozneje sem na lokalnem hribčku med vožnjo v že naravnost smešno strme gozdne klance, čez korenine in na mehkih tleh v le osmih kilometrih porabil kar 37 odstotkov baterije, res pa je, da sem imel elektromotorno pomoč na 4. in 5. stopnji. Baterija se sicer polni precej hitro, in sicer za 80 odstotkov v dobrih dveh urah. Ima pa tudi t. i. zimski način za skladiščenje, v katerem se ne napolni čez 60 odstotkov. Giant za popotnike ponuja tudi dodatno baterijo s kapaciteto 250 Wh.
Zveza World E-Bike Series (WES) in Mednarodna kolesarska zveza (UCI) sta sredi februarja najavili prvo polno tekmovalno sezono v krosu z e-gorskimi kolesi. Morala bi imeti pet dirk, a so jo po uvodni preizkušnji v Monaku zaradi koronavirusa odložili za nedoločen čas. Osnovno pravilo dirkanja v okviru WES in UCI je omejitev moči motorja na 250 W in njegove pomoči do hitrosti 25 km/h.
Kaj naj na koncu zapišem drugega, kot da me je giant trance E+ navdušil z zmogljivostmi, nekoliko malo manj pa s ceno. E-bicikli so še vedno dragi, in tale giant kljub znižanju za osem stotakov stane zajetnih 3800 evrov, kar je okoli jurja in pol več od neelektrificirane različice. Je pa res, da gre v klanec kot kozorog.