TEST
Kombi in enoprostorec v enem
Opel zafira life 2.0 je vsestransko uporabna in primerna tudi za večje družine; sedeži v obeh vrstah so vzdolžno pomični in odstranljivi, s čimer se ponuja kopica kombinacij.
Odpri galerijo
Najprej pojasnimo zmedo okrog imena. Od leta 1999 do 2019 je bila zafira Oplov kompaktni enoprostorec. Od letos, ko le sem in tja še najdemo kakšnega enoprostorca, pa pod tem imenom nastopa kompaktni kombi, ki je v resnici zadnjerojeni četverček. Na skupni platformi PSA so namreč izdelani še peugeot traveller, citroën spacetourer in toyota proace verso.
Kot vso četverico tudi zafiro life izdelujejo v treh dolžinah: najmanjša meri zgolj 4,6 metra, najdaljša kar 5,3 in srednja 4,95 metra. Zadnjo smo tudi preizkusili. Če neko vozilo, pa čeprav kombi, izdelujejo kar štirje resni proizvajalci, ne more biti slabo. In zafira life to nedvomno potrjuje, saj se ob nesporni prostornosti in vsestranski uporabnosti izkaže tudi s solidno voznostjo.
Se pravi, da je bolj enoprostorec kot kombi. Pri tem imam v mislih predvsem podvozje in vzmetenje. Zafira life ponuja vozniku odlično preglednost, dovolj natančno vodljivost in predvsem neutrujajočo vožnjo, ki lahko traja kilometre.
Testni primerek, kot rečeno srednji po velikosti in z najdražjim paketom opreme, je imel marsikaj, tudi usnjeno oblazinjenje in električno vodljiva stranska drsna vrata na obeh straneh. To je prijetna potuha, ki se je voznik in potniki hitro privadijo. Poleg udobnega voznikovega in sovoznikovega sedeža – oba sta električno nastavljiva, ogrevana in z masažno funkcijo – ima testna zafira še konfiguracijo po tri sedeže v drugi in tretji vrsti, s tem da je v vsaki vrsti en sedež samostojen, pri vseh pa se ločeno nagiba oziroma zlaga hrbtni del.
Ker so poleg tega sedeži v obeh vrstah vzdolžno pomični, se uporabnikom ponuja kopica kombinacij; tako se spreminja tudi prostor za prtljago, ki je, če je zasedenih vseh osem sedežev, precej skromen, saj med zadnjima sedežema in prtljažnimi vrati ni več kot dobrega pol metra širine. Lahko pa ta razmeroma ozki, a visoki prostor dodobra izkoristite, saj je na prtljažnih vratih mogoče odpreti zgolj steklo in od tam nalagati manjše kose prtljage.
V testnem vozilu je prijetno brnel 2,0-litrski turbodizel z največjo močjo 110 kW (150 KM). Zafira v običajnem prometu nikakor ni med počasneti in pri tem sploh ni požrešna; moje testno povprečje se je ustavilo pri 8,5 l na 100 prevoženih kilometrov; je pa res, da sem večino voženj opravil sam oziroma s sopotnikom, največ dvema.
Poleg tega da ima zafira life povsem dostojen paket varnostnih asistenčnih sistemov – med drugim radarski tempomat, ki pa ob šeststopenjskem ročnem menjalniku ni najbolj smiseln –, me je razveselila z nekaterimi »zastarelimi« rešitvami, ki jih v vedno bolj digitalnih kokpitih navadno pogrešam.
Zelo uporabni so vrtljivi gumb za izbiro voznega načina, nekaj priročnih gumbov za dvig in nastavitev prosojnega zaslona, dva gumbka za osvetlitev oziroma zatemnitev zaslona s števci in ne nazadnje dobri stari gumbek za nastavitev dnevnega števca kilometrov. Kako preprosto, samo pritisneš in že deluje – ne da bi bilo treba šariti po različnih menijih in podmenijih …
Tri izvedbe
Kot vso četverico tudi zafiro life izdelujejo v treh dolžinah: najmanjša meri zgolj 4,6 metra, najdaljša kar 5,3 in srednja 4,95 metra. Zadnjo smo tudi preizkusili. Če neko vozilo, pa čeprav kombi, izdelujejo kar štirje resni proizvajalci, ne more biti slabo. In zafira life to nedvomno potrjuje, saj se ob nesporni prostornosti in vsestranski uporabnosti izkaže tudi s solidno voznostjo.
Se pravi, da je bolj enoprostorec kot kombi. Pri tem imam v mislih predvsem podvozje in vzmetenje. Zafira life ponuja vozniku odlično preglednost, dovolj natančno vodljivost in predvsem neutrujajočo vožnjo, ki lahko traja kilometre.
Velika prilagodljivost
Testni primerek, kot rečeno srednji po velikosti in z najdražjim paketom opreme, je imel marsikaj, tudi usnjeno oblazinjenje in električno vodljiva stranska drsna vrata na obeh straneh. To je prijetna potuha, ki se je voznik in potniki hitro privadijo. Poleg udobnega voznikovega in sovoznikovega sedeža – oba sta električno nastavljiva, ogrevana in z masažno funkcijo – ima testna zafira še konfiguracijo po tri sedeže v drugi in tretji vrsti, s tem da je v vsaki vrsti en sedež samostojen, pri vseh pa se ločeno nagiba oziroma zlaga hrbtni del.
Človek se hitro navadi na električno vodljiva stranska drsna vrata na obeh straneh vozila.
Ker so poleg tega sedeži v obeh vrstah vzdolžno pomični, se uporabnikom ponuja kopica kombinacij; tako se spreminja tudi prostor za prtljago, ki je, če je zasedenih vseh osem sedežev, precej skromen, saj med zadnjima sedežema in prtljažnimi vrati ni več kot dobrega pol metra širine. Lahko pa ta razmeroma ozki, a visoki prostor dodobra izkoristite, saj je na prtljažnih vratih mogoče odpreti zgolj steklo in od tam nalagati manjše kose prtljage.
Dober dizel
V testnem vozilu je prijetno brnel 2,0-litrski turbodizel z največjo močjo 110 kW (150 KM). Zafira v običajnem prometu nikakor ni med počasneti in pri tem sploh ni požrešna; moje testno povprečje se je ustavilo pri 8,5 l na 100 prevoženih kilometrov; je pa res, da sem večino voženj opravil sam oziroma s sopotnikom, največ dvema.
Gumbi ostajajo
Poleg tega da ima zafira life povsem dostojen paket varnostnih asistenčnih sistemov – med drugim radarski tempomat, ki pa ob šeststopenjskem ročnem menjalniku ni najbolj smiseln –, me je razveselila z nekaterimi »zastarelimi« rešitvami, ki jih v vedno bolj digitalnih kokpitih navadno pogrešam.
Opel zafira life 2.0 D innovationOpel zafira life 2.0 D innovation
Motor: štirivaljni dizelski
Gibna prostornina: 1956 cm3
Največja moč: 110 kW (150 KM) pri 4000 vrt./min.
Največji navor: 370 Nm pri 2000 vrt./min.
Pogon: na sprednji kolesi, 6-stopenjski ročni menjalnik
Masa praznega vozila: 1801 kg
Mere (D/Š/V): 4956/2010/1890 mm
Medosna razdalja: 3275 mm
Prostornina prtljažnika: 603–4200 l
Posoda za gorivo: 70 l
Najvišja hitrost: 184 km/h
Pospešek od 0 do 100 km/h: 12 s
Poraba goriva: 5,8 l/100 km
Izpust CO2: 152 g/km
Uradni zastopnik: Opel Southeast Europe
Maloprodajna cena: 30.460 evrov (testno vozilo 39.710 evrov)
Euro NCAP: ***** (2015; preizkus opravljen za modele peugeot traveller, citroën spacetourer in toyoto proace verso)
Motor: štirivaljni dizelski
Gibna prostornina: 1956 cm3
Največja moč: 110 kW (150 KM) pri 4000 vrt./min.
Največji navor: 370 Nm pri 2000 vrt./min.
Pogon: na sprednji kolesi, 6-stopenjski ročni menjalnik
Masa praznega vozila: 1801 kg
Mere (D/Š/V): 4956/2010/1890 mm
Medosna razdalja: 3275 mm
Prostornina prtljažnika: 603–4200 l
Posoda za gorivo: 70 l
Najvišja hitrost: 184 km/h
Pospešek od 0 do 100 km/h: 12 s
Poraba goriva: 5,8 l/100 km
Izpust CO2: 152 g/km
Uradni zastopnik: Opel Southeast Europe
Maloprodajna cena: 30.460 evrov (testno vozilo 39.710 evrov)
Euro NCAP: ***** (2015; preizkus opravljen za modele peugeot traveller, citroën spacetourer in toyoto proace verso)
Zelo uporabni so vrtljivi gumb za izbiro voznega načina, nekaj priročnih gumbov za dvig in nastavitev prosojnega zaslona, dva gumbka za osvetlitev oziroma zatemnitev zaslona s števci in ne nazadnje dobri stari gumbek za nastavitev dnevnega števca kilometrov. Kako preprosto, samo pritisneš in že deluje – ne da bi bilo treba šariti po različnih menijih in podmenijih …