LJUBETILJI MOTOCIKLIZMA

Končno konkreten motosalon (FOTO)

Motociklistični sejem EICMA 2024 je znova gostil vse ključne znamke, na milansko razstavo sta se vrnila tudi BMW in Harley Davidson.
Fotografija: Razstava moticklov v Milanu ima izjemno tradicijo: letos je praznovala 110 let, znova so bili tu vsi, ki kaj veljajo. FOTO: IPA/SIPA/Reuters
Odpri galerijo
Razstava moticklov v Milanu ima izjemno tradicijo: letos je praznovala 110 let, znova so bili tu vsi, ki kaj veljajo. FOTO: IPA/SIPA/Reuters

Ljubitelji motociklizma so si lahko na milanskem razstavišču Rho od blizu ogledali in občutili skorajda vse novosti, ki so jih proizvajalci pripravili za prihodnjo sezono. Poleg motociklov in skuterjev sta bili na ogled tudi motoristična konfekcija in dodatna oprema, izpuhi, kovčki in podobno. Če smo lani v Milanu zaman iskali razstavne prostore nekaterih najpomembnejših igralcev na trgu, kot sta BMW in Harley Davidson, so bili letos na razstavišču skorajda vsi, ki kaj pomenijo.

Sejmišče je gostilo več kot 770 razstavljavcev iz 45 držav, ki so zastopali 2163 blagovnih znamk, med njimi je bila dobra četrtina podjetij, ki so v Milanu razstavljala prvič, kar je dober znak za organizatorje. Ti pravijo, da so znamke, ki so se po krajši odsotnosti vrnile v Milano, očitno spregledale, da hočejo kupci motocikle pred nakupom videti in otipati v živo, ne le na daljavo. Dogodki, kakršen je EICMA, omogočajo prav to: da si na enem kraju ogledamo vse modele, ki bi nas utegnili zanimati.

Hondin atraktivni retro motocikel GB350S FOTO: Honda
Hondin atraktivni retro motocikel GB350S FOTO: Honda

Veliko novosti

Novosti je bilo tokrat ogromno in pokazali so jih tako rekoč vsi, tako tradicionalne japonske in evropske kot kitajske znamke, ki so začele mešati karte tudi v motorizmu. Ponujajo namreč solidno opremljene motocikle za zelo konkurenčno ceno v primerjavi z evropskimi izdelki. Nekateri kitajski igralci so v Evropi relativni novinci, drugi pa so k življenju obudili nekoč priznane (pretežno italijanske) motoristične znamke. Lep primer sta Benelli in Moto Morini. Zanimivo je še, da številni kitajci že vrsto let tesno sodelujejo z evropskimi in japonskimi znamkami pri proizvodnji komponent in razvoju. Tako kitajski CF Moto sodeluje z avstrijskim KTM, Loncin pa s podjetjem BMW. Številni znani proizvajalci so pripeljali tudi vrsto povsem električnih enoslednih vozil.

Nekaj izpostavljenih

Prostor nam ne dopušča, da bi predstavili prav vse, kar je novega na dveh kolesih, zato smo izbrali nekaj modelov, za katere menimo, da bodo pustili pečat na sceni. Italijanska Aprilia je pokazala novega športnega slečenca tuono 457, s katerim meri predvsem na mlade motoriste, saj ga lahko vozimo tudi z izpitom kategorije A2. Nemški BMW je navdušil s konceptom lahkega enduro motocikla F450GS z dvovaljnim bencinskim agregatom.

Lahki enduro BMW F 450GS je še koncept. FOTO: EICMA
Lahki enduro BMW F 450GS je še koncept. FOTO: EICMA

Benelli je pokazal štiri novitete, slečenca BKX 125 in BKX 300, 400-kubični leoncino v izvedbi bobber in enduro motocikel TRK 902 xplorer z novim 904-kubičnim dvovaljnikom. Pri Ducatiju je glavna novost gotovo močnejši dvovaljnik V2, ki so ga premierno vgradili v superšportna modela panigale V2 in streetfighter V2. Ducatijevi tradicionalisti se bodo verjetno zgražali nad tem, da krmiljenje ventilov ni več desmodromično, ampak običajno, zaradi česar odpade pregovorno dragi »desmo servis«.

Honda je sejem izkoristila za predstavitev celotne palete motociklov in skuterjev za naslednjo sezono. Med njimi velja omeniti konceptna električna motocikla EV fun concept in EV urban concept pa koncept novega trivaljnega agregata V3 z vgrajenim električnim kompresorjem za še več navora in atraktivni retro motocikel GB350S. Kawasaki je nove modele versys 1100, ninja 1100 SX in Z900 pokazal že pred sejmom EICMA, v Milanu pa je buril domišljijo z delno zakritim naslednikom legendarnega enduro motocikla KLE 500.

Flying flea, električni izdelek indijske družbe Royal Enfield FOTO: EICMA
Flying flea, električni izdelek indijske družbe Royal Enfield FOTO: EICMA

Indijski Royal Enfield je predstavil novo blagovno znamko električnih motociklov Flying flea, ki se imenuje po modelu iz leta 1940, in odkril novi classic 650. Yamaha je na razstavo pripeljala novo tenere 700, pri kateri so inženirji izboljšali tako agregat kot vzmetenje ter instrumentno ploščo. Pokazali so tudi prenovljeni tracer 9 GT in novo superšportno R9. Glavna novost legendarne znamke skuterjev Vespa je brez dvoma vespa GTS 310 z novim, najzmogljivejšim agregatom v 80-letni zgodovini, ki razvije 18,4 kW (25 KM). 

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije