OBRATI
Konkretna prenova tucsona (FOTO)
Hyundai tucson je bil finalist slovenskega izbora avta leta, tokrat smo vozili hibridno različico; mrtvi kot prikazuje kar na zaslonu za volanom.
Odpri galerijo
Med pomembnejše avtomobilske novosti nedvomno spada hyundai tucson. Zdaj ko vsi proizvajalci ponujajo vse več športnih terencev, so pri Hyundaiu dodobra prenovili tucsona, mu nadeli drznejšo podobo in osvežili pogonske sklope. Drugačnost je opazna že pri zunanji podobi.
Veliko je ostrih in ravnih linij, poseben poudarek so dali svetlobnim elementom. Drugo vprašanje je, kako dolgo bo tak drznejši videz dovolj svež, saj poznamo več primerov drznih avtomobilov, ki so bili privlačni samo kratek čas, nato pa je šlo avtomobilsko oblikovanje v drugo smer.
V notranjosti so spremembe predvsem tehnološke, ostalo je zelo malo fizičnih stikal, pa še ta so večinoma za menjalnik, saj za prestavljanje voznik uporablja štiri tipke. Sredinski zaslon deluje le na dotik. Info-zabavni sistem je sicer razumljiv, toda različnih funkcij je precej, zato bi bilo morda v prihodnje bolje, da bi jih poenotili.
Navigacija deluje brez težav, povezljivost z mobilno napravo je brezhibna, sistem pa bi se lahko hitreje odzival, prav tako smo pogrešali meni v slovenskem jeziku. Med brskanjem po meniju smo resda kakšen dan pozneje našli posebno in priročno rešitev – izklop zadnjih zvočnikov, kar pride prav, če si potniki zadaj želijo več miru ali če otrok zaspi.
Digitalni so tudi merilniki za volanom, ki vozniku ponujajo pregledne informacije. Celoten vozniški prostor je jasen za uporabo, zato si razvojniki za notranjost zaslužijo dobro oceno. Prav tako so se potrudili pri izbiri materialov in obliki. Dobro deluje vzvratna kamera, ki je pri najbogatejšem paketu opreme serijska, pri drugem najboljšem jo je mogoče dobiti za doplačilo 450 evrov, pri preostalih paketih opreme pa ni na voljo.
Velika posebnost tucsona je, da prikazuje dogajanje v mrtvem kotu na zaslonu za volanom. Ko vklopite desni smernik, se vam na desni strani zaslona pokaže dogajanje v desnem mrtvem kotu, ko vklopite levega, pa se vam na levi strani prikazuje dogajanje v levem mrtvem kotu. Nedvomno zelo pohvalna in priročna rešitev.
Prostora je dovolj tako spredaj kot zadaj, na kar med drugim vplivajo povečane mere vozila, te so zdaj 4,5, 1,86 in 1,65 metra. Prtljažnik ima 616 litrov prostora, ob podrti drugi klopi pa 1795 litrov. Odpira se avtomatično, zadnja klop se podre v pohvalnem razmerju 40 : 20 : 40.
Tucson je drugačen tudi zaradi hibridnega pogona z 1,6-litrskim bencinskim štirivaljnikom in elektromotorjem. Moč bencinarja je 132 kW, elektromotorja 44 kW, sistemska moč pa je 169 kW. Razporeja jo samodejni šeststopenjski menjalnik, pogon je na prednji kolesi, najhitreje se pelje pri 193 kilometrih na uro, do stotice pospeši v osmih sekundah. Akumulator shrani le 1,49 kWh, a ima tucson dobro rekuperacijo energije med vožnjo, vseeno pa smo pričakovali boljšo porabo od okoli sedem litrov na sto prevoženih kilometrov.
Takšen tucson nikakor ni več poceni, saj stane skoraj 40.000 evrov. Jasno, znesek odraža kakovost, a se s tem verjetno spreminja tudi ciljna skupina kupcev. Prinaša dodatke, ki so všečni (denimo panoramska pomična streha v paketu opreme za 2970 evrov), a nikakor niso nujni.
Veliko je ostrih in ravnih linij, poseben poudarek so dali svetlobnim elementom. Drugo vprašanje je, kako dolgo bo tak drznejši videz dovolj svež, saj poznamo več primerov drznih avtomobilov, ki so bili privlačni samo kratek čas, nato pa je šlo avtomobilsko oblikovanje v drugo smer.
Tehnološke novosti
V notranjosti so spremembe predvsem tehnološke, ostalo je zelo malo fizičnih stikal, pa še ta so večinoma za menjalnik, saj za prestavljanje voznik uporablja štiri tipke. Sredinski zaslon deluje le na dotik. Info-zabavni sistem je sicer razumljiv, toda različnih funkcij je precej, zato bi bilo morda v prihodnje bolje, da bi jih poenotili.
Navigacija deluje brez težav, povezljivost z mobilno napravo je brezhibna, sistem pa bi se lahko hitreje odzival, prav tako smo pogrešali meni v slovenskem jeziku. Med brskanjem po meniju smo resda kakšen dan pozneje našli posebno in priročno rešitev – izklop zadnjih zvočnikov, kar pride prav, če si potniki zadaj želijo več miru ali če otrok zaspi.
Pogled v mrtvi kot
Digitalni so tudi merilniki za volanom, ki vozniku ponujajo pregledne informacije. Celoten vozniški prostor je jasen za uporabo, zato si razvojniki za notranjost zaslužijo dobro oceno. Prav tako so se potrudili pri izbiri materialov in obliki. Dobro deluje vzvratna kamera, ki je pri najbogatejšem paketu opreme serijska, pri drugem najboljšem jo je mogoče dobiti za doplačilo 450 evrov, pri preostalih paketih opreme pa ni na voljo.
Tucson ima dobro rekuperacijo energije med vožnjo.
Velika posebnost tucsona je, da prikazuje dogajanje v mrtvem kotu na zaslonu za volanom. Ko vklopite desni smernik, se vam na desni strani zaslona pokaže dogajanje v desnem mrtvem kotu, ko vklopite levega, pa se vam na levi strani prikazuje dogajanje v levem mrtvem kotu. Nedvomno zelo pohvalna in priročna rešitev.
Prostora ne manjka
Prostora je dovolj tako spredaj kot zadaj, na kar med drugim vplivajo povečane mere vozila, te so zdaj 4,5, 1,86 in 1,65 metra. Prtljažnik ima 616 litrov prostora, ob podrti drugi klopi pa 1795 litrov. Odpira se avtomatično, zadnja klop se podre v pohvalnem razmerju 40 : 20 : 40.
Hibridni pogon
Tucson je drugačen tudi zaradi hibridnega pogona z 1,6-litrskim bencinskim štirivaljnikom in elektromotorjem. Moč bencinarja je 132 kW, elektromotorja 44 kW, sistemska moč pa je 169 kW. Razporeja jo samodejni šeststopenjski menjalnik, pogon je na prednji kolesi, najhitreje se pelje pri 193 kilometrih na uro, do stotice pospeši v osmih sekundah. Akumulator shrani le 1,49 kWh, a ima tucson dobro rekuperacijo energije med vožnjo, vseeno pa smo pričakovali boljšo porabo od okoli sedem litrov na sto prevoženih kilometrov.
Hyundai tucson HEV 1,6 T-GDI impressionHyundai tucson HEV 1,6 T-GDI impression
Motor: štirivaljni turbobencinski
Gibna prostornina: 1598 cm3
Največja moč: 132 kW (180 KM) pri 6000 vrt./min.
Najvišji navor: 265 Nm pri 1500 vrt./min.
Moč elektromotorja: 44 kW (60 KM)
Navor elektromotorja: 265 Nm
Baterija: 1,49 kWh
Največja sistemska moč: 169 kW (230 KM)
Pogon: na sprednji kolesi, 6-stopenjski samodejni menjalnik
Masa praznega vozila: 1699 kg
Mere (D/Š/V): 4500/1865/1650 mm
Medosna razdalja: 2680 mm
Prostornina prtljažnika: 616–1795 l
Posoda za gorivo: 53 l
Najvišja hitrost: 193 km/h
Pospešek do 100 km/h: 8 s
Poraba goriva (EU): 5,7 l/100 km
Izpust CO2: 111 g/km
Zastopnik: Hyundai Avto Trade
Cena: 35.200 evrov (testni model 38.990 evrov)
Euro NCAP: Preizkus še ni bil opravljen.
Motor: štirivaljni turbobencinski
Gibna prostornina: 1598 cm3
Največja moč: 132 kW (180 KM) pri 6000 vrt./min.
Najvišji navor: 265 Nm pri 1500 vrt./min.
Moč elektromotorja: 44 kW (60 KM)
Navor elektromotorja: 265 Nm
Baterija: 1,49 kWh
Največja sistemska moč: 169 kW (230 KM)
Pogon: na sprednji kolesi, 6-stopenjski samodejni menjalnik
Masa praznega vozila: 1699 kg
Mere (D/Š/V): 4500/1865/1650 mm
Medosna razdalja: 2680 mm
Prostornina prtljažnika: 616–1795 l
Posoda za gorivo: 53 l
Najvišja hitrost: 193 km/h
Pospešek do 100 km/h: 8 s
Poraba goriva (EU): 5,7 l/100 km
Izpust CO2: 111 g/km
Zastopnik: Hyundai Avto Trade
Cena: 35.200 evrov (testni model 38.990 evrov)
Euro NCAP: Preizkus še ni bil opravljen.
Takšen tucson nikakor ni več poceni, saj stane skoraj 40.000 evrov. Jasno, znesek odraža kakovost, a se s tem verjetno spreminja tudi ciljna skupina kupcev. Prinaša dodatke, ki so všečni (denimo panoramska pomična streha v paketu opreme za 2970 evrov), a nikakor niso nujni.