OBRATI
Korejski električni suv
Hyundai kona electric je električni kompaktni suv z dostopnejšo ceno in mamljivim dosegom, edina težava pa je, da je treba nanj čakati od šest do osem mesecev.
Odpri galerijo
Kompaktni športni terenec Hyundai kona je s klasičnim pogonom na trgu kako leto, a že na začetku je proizvajalec napovedal tudi popolnoma električno izvedbo. Močnejša različica ima električni motor z močjo 150 kW (204 KM) in akumulatorje z zmogljivostjo 64 kWh, kar ji po novih merilnih standardih omogoča doseg do 480 km, šibkejša pa motor s 100 kW (140 KM) in zmogljivost akumulatorjev 39 kWh, s čimer prevozi dobrih 300 km. Povprečna poraba energije naj bi znašala okoli 14 kWh na 100 km, k čemur precej pripomore dobra rekuperacija energije.
V realnih okoliščinah z močnejšo izvedbo z enim polnjenjem ne bo težko prevoziti več kot 400 kilometrov. Akumulatorji iz litijevih polimerov so v zaprtem aluminijastem ohišju pritrjeni na spodnjo stran karoserije. Akumulatorski sklop tehta 445 oziroma 322 kilogramov in avtomobilu zagotavlja nizko težišče, skupna masa pa je seveda večja kot pri običajni izvedbi in znaša okoli 1,7 ali 1,6 tone.
Akumulatorji imajo lastno hlajenje in ogrevanje, da bi čim dlje dobro delovali. Hyundai zanje zagotavlja jamstvo osem let ali do 200.000 prevoženih kilometrov. Električna kona ima priključka za polnjenje skrita spredaj pod prepoznavno zaprto masko, mogoči so različni načini polnjenja, tako na hitrih polnilnicah kot tudi manj zmogljivih polnilnih mestih in na domači šuko vtičnici, kjer pa se čas polnjenja precej podaljša.
Avtomobil je poskočen, v močnejši izvedbi z mesta do stotice pospeši v 7,6 sekunde, v šibkejši v slabih 10 sekundah. Z največjo hitrostjo niso pretiravali (167 oziroma 155 km/h), vendar je pri takšnem avtomobilu pomembnejši doseg.
Nastavljati je mogoče različne načine rekuperacije energije, programe vožnje, od bolj športnega do najbolj varčnega, ki omeji največjo hitrost in delovanje klimatske naprave. Avtomobil je v notranjosti urejen všečno, odvisno od opreme je veliko dodatkov tako za udobje (električno nastavljanje sedežev z ogrevanjem in hlajenjem, ogrevan volan, napreden avdiosistem) kot varnost.
Asistenčnih sistemov je lahko res veliko, med njimi tudi radarski tempomat z delovanjem do ustavitve in speljevanjem. Sredinska konzola je malce samosvoja, a prijetno urejena, na sredinskem delu so gumbi za vozne programe, pod njimi pa je dokaj velik odlagalni prostor.
Električna kona je le za poldrugi centimeter daljša kot običajna (418 cm). Kabina je glede na zunanje mere solidno prostorna, zadaj za kak centimeter manj prostora kot pri klasično gnani izvedbi, tudi prtljažnik je nekoliko manjši kot v običajni različici (322 litrov), se pa s podrtjem zadnje klopi poveča na 1114 litrov.
Šibkejša različica stane od 34.800 evrov, za močnejšo, ki je že v osnovi bolje opremljena, pa je treba odšteti vsaj 41 tisočakov. Mogoče bo pridobiti 7500 evrov subvencije, ki jo država ponuja za baterijska e-vozila. A kakor so že napovedovali, so dobave počasne: po naročilu je treba na e-kono čakati od šest do osem mesecev.
Nizko težišče, a višja teža
V realnih okoliščinah z močnejšo izvedbo z enim polnjenjem ne bo težko prevoziti več kot 400 kilometrov. Akumulatorji iz litijevih polimerov so v zaprtem aluminijastem ohišju pritrjeni na spodnjo stran karoserije. Akumulatorski sklop tehta 445 oziroma 322 kilogramov in avtomobilu zagotavlja nizko težišče, skupna masa pa je seveda večja kot pri običajni izvedbi in znaša okoli 1,7 ali 1,6 tone.
Akumulatorji imajo lastno hlajenje in ogrevanje, da bi čim dlje dobro delovali. Hyundai zanje zagotavlja jamstvo osem let ali do 200.000 prevoženih kilometrov. Električna kona ima priključka za polnjenje skrita spredaj pod prepoznavno zaprto masko, mogoči so različni načini polnjenja, tako na hitrih polnilnicah kot tudi manj zmogljivih polnilnih mestih in na domači šuko vtičnici, kjer pa se čas polnjenja precej podaljša.
V močnejši izvedbi z mesta do stotice pospeši v 7,6 sekunde, v šibkejši v slabih 10 sekundah.
Avtomobil je poskočen, v močnejši izvedbi z mesta do stotice pospeši v 7,6 sekunde, v šibkejši v slabih 10 sekundah. Z največjo hitrostjo niso pretiravali (167 oziroma 155 km/h), vendar je pri takšnem avtomobilu pomembnejši doseg.
Veliko nastavitev
Nastavljati je mogoče različne načine rekuperacije energije, programe vožnje, od bolj športnega do najbolj varčnega, ki omeji največjo hitrost in delovanje klimatske naprave. Avtomobil je v notranjosti urejen všečno, odvisno od opreme je veliko dodatkov tako za udobje (električno nastavljanje sedežev z ogrevanjem in hlajenjem, ogrevan volan, napreden avdiosistem) kot varnost.
Asistenčnih sistemov je lahko res veliko, med njimi tudi radarski tempomat z delovanjem do ustavitve in speljevanjem. Sredinska konzola je malce samosvoja, a prijetno urejena, na sredinskem delu so gumbi za vozne programe, pod njimi pa je dokaj velik odlagalni prostor.
Dimenzije in cena
Električna kona je le za poldrugi centimeter daljša kot običajna (418 cm). Kabina je glede na zunanje mere solidno prostorna, zadaj za kak centimeter manj prostora kot pri klasično gnani izvedbi, tudi prtljažnik je nekoliko manjši kot v običajni različici (322 litrov), se pa s podrtjem zadnje klopi poveča na 1114 litrov.
480
kilometrov lahko prevozi zmogljivejša različica.
kilometrov lahko prevozi zmogljivejša različica.
Šibkejša različica stane od 34.800 evrov, za močnejšo, ki je že v osnovi bolje opremljena, pa je treba odšteti vsaj 41 tisočakov. Mogoče bo pridobiti 7500 evrov subvencije, ki jo država ponuja za baterijska e-vozila. A kakor so že napovedovali, so dobave počasne: po naročilu je treba na e-kono čakati od šest do osem mesecev.