OBRATI
Kot dvignjeni polo
Volkswagnov novi križanec sledi prodajnim smernicam; sedenje je višje, zadaj pa je presenetljivo prostorno; poudarek je na bencinskem trivaljniku, pogon pa je le sprednji.
Odpri galerijo
Je križancev na trgu že preveč? Če vprašate Volkswagen, sploh ne. Ponudbo še dopolnjujejo in v kratkem jih bodo imeli po svetu že 12. Eden zadnjih, ki se vključujejo na ta menda še vedno lačni del trga, je doslej najmanjši suv, ki so mu nadeli ime T-cross. Zadnje mesece veliko pišemo o Volkswagnovih velikih električnih načrtih, a vmes tako oni kot še kdo drug prodajajo predvsem klasično gnane avtomobile, ki prinašajo denar, čeprav v njih ni revolucije. Takšen je tudi T-cross, doslej najmanjši križanec te znamke, lahko bi mu rekli tudi mestni, čeravno se bo seveda zlahka odpeljal tudi veliko dlje. V prometu je kar opazen, spredaj morda ne toliko, zato pa bolj z zadnjim delom, kjer luči s svetečimi diodami prijetno povezuje svetlobni odsevni pas.
Tudi okoli armaturne plošče je nekaj dokaj trde in ne ravno privlačne plastike, kar pa dobro rešuje možnost, da so posamezni deli v bolj živahnih barvah. Za volanom je lahko digitalni kokpit, na sredini armaturne plošče pa je ravno prav velik večfunkcijski prikazovalnik z upravljanjem na dotik.
Vzmetenje se je zdelo čvrsto, tudi primerno udobno. Da bi lahko podali pravo mnenje, pa bo treba počakati še na katero našo bolj luknjasto cesto, saj je bil asfalt na Majorki zelo gladek. T-cross bo lahko imel tudi 1,6-litrski dizelski agregat z močjo 70 kW (95 KM), ki je seveda še bolj varčen, a ni tako v modi kot nekoč, pri manjših avtomobilih še manj. Nekakšen vrh ponudbe naj bi bil 1,5-litrski turbobencinski štirivaljnik z zmožnostjo izklapljanja dveh valjev in največjo močjo 110 kW (150 KM). Drugače kot malce večji T-roc novi T-cross nima možnosti štirikolesnega pogona, tu ni niti programov za lažje speljevanje – s sprednjim pogonom je res namenjen predvsem za cesto.
Mali križanec
Novinec je še eden od avtomobilov, ki so zapeljali s Volkswagnove platforme za male modele. Zdi se kot polo suv, saj ima enako medosno razdaljo (255 cm), a je za 5 cm daljši (411 cm) in predvsem višji, potnika sta spredaj oddaljena od tal za 60 cm, tista zadaj za 65 cm. Slednja sedita glede na zunanje mere v prijetnem in skoraj nepričakovano zračnem okolju, morebitni tretji zaradi sredinskega tunela pač ne. Tu je še priročni vzdolžni pomik klopi za 14 cm, ki je deljiva v razmerju 60/40, zložiti je mogoče tudi sovoznikov sedež. Prtljažnik sprejme od 385 do 455 litrov tovora, kar je za desetino več kot v polu, ima ravno dno in tudi takšen zaključek, ki pa je plastičen.
Tudi okoli armaturne plošče je nekaj dokaj trde in ne ravno privlačne plastike, kar pa dobro rešuje možnost, da so posamezni deli v bolj živahnih barvah. Za volanom je lahko digitalni kokpit, na sredini armaturne plošče pa je ravno prav velik večfunkcijski prikazovalnik z upravljanjem na dotik.
Znana motorizacija
Pri motorjih ni nič zelo novega. T-crossa bo verjetno najpogosteje poganjal zdaj že dobro znani litrski bencinski trivaljnik v dveh izvedbah z močjo 70 kW (95 KM) ali 85 kW (115 KM), pri čemer ima lahko močnejša različica sedemstopenjski samodejni menjalnik z dvema sklopkama. Na prvih kilometrih je takšen bencinec, ki je, da bi ustrezal okoljski normi 6d, opremljen s filtrom trdnih delcev, porabil od šest do sedem litrov goriva. T-cross se dobro krmili, morda za odtenek manj agilno kot polo, a to za večino uporabnikov ne bo nič posebnega. Verjetno bo zanje pomembneje, da imajo dober pregled naprej in nekoliko navzdol, tudi vstran, malce slabša je preglednost nazaj.Vzmetenje se je zdelo čvrsto, tudi primerno udobno. Da bi lahko podali pravo mnenje, pa bo treba počakati še na katero našo bolj luknjasto cesto, saj je bil asfalt na Majorki zelo gladek. T-cross bo lahko imel tudi 1,6-litrski dizelski agregat z močjo 70 kW (95 KM), ki je seveda še bolj varčen, a ni tako v modi kot nekoč, pri manjših avtomobilih še manj. Nekakšen vrh ponudbe naj bi bil 1,5-litrski turbobencinski štirivaljnik z zmožnostjo izklapljanja dveh valjev in največjo močjo 110 kW (150 KM). Drugače kot malce večji T-roc novi T-cross nima možnosti štirikolesnega pogona, tu ni niti programov za lažje speljevanje – s sprednjim pogonom je res namenjen predvsem za cesto.