Krize in rekordi
Glavna tema minulega leta v avtomobilski panogi je bilo pomanjkanje polprevodnikov – v svetovnem pogledu naj bi po oceni Alix Partners industrija zaradi tega letos izgubila 7,7 milijona avtomobilov. Polprevodnikov je začelo primanjkovati že jeseni 2020, ker so avtomobilisti zaradi zdravstvene krize ustavili naročila, ko pa so znova zagnali tekoče trakove, so padli na konec čakalne vrste, kajti proizvodnja zabavne elektronike se ni ustavljala, ravno nasprotno.
Slovenski uradni trg naj bi bil sicer konec leta blizu lanske ravni, a vendarle petino pod predkriznim letom 2019. Podobno velja za Evropo. Vsaj nekateri pa so v EU letos imeli tudi precejšnjo rast. Posamezni azijski proizvajalci, na primer Hyundai, Kia, Toyota, ki imajo očitno boljše dobave, so imeli dovolj avtomobilov, kar je tudi poduk za evropske znamke.
Elektrifikacija
Če se je elektrifikaciji nekaj časa najbolj posvečala Kitajska in ji je v zadnjih letih začela močno slediti Evropa, so zdaj na tej poti tudi ZDA. To velja tudi za ameriška velikana Ford in General Motors, ki bosta sledila Tesli. Ta ima za seboj še eno bolj ali manj zvezdniško leto. Po oceni naj bi lani po svetu prodala rekordnih 900.000 tesel (lani pol milijona) in letos, ko bo že delovala njena nova tovarna v Berlinu, že 1,5 milijona.
Potem ko je bil Volkswagnov najprestižnejši del Porsche že doslej pomemben delničar hrvaškega Rimca, so zdaj v to navezo vključili še njihovo najbolj butično znamko Bugatti, ki ji bo v prihodnje ritem dajal prav 33-letni Mate Rimac. Ta v Veliki Nedelji gradi proizvodno-raziskovalni center za kar 2500 ljudi.
Kaj pa klasika?
Če malce pustimo električne načrte, so na vrhu prodajne lestvice še klasično gnane kompaktne ali manjše kombilimuzine in športni terenci manjših mer. Po podatkih Jata Dynamics je bil lani v EU še vedno najbolje prodajan model volkswagen golf, za njim dacia sandero in renault clio. Je pa že nekje na spodnjem robu absolutne dvajseterice električni tesla 3, ki je bil septembra celo najbolje prodajan avtomobil sploh. Pri nas so bili po podatkih družbe Ardi Int. do vključno novembra na vrhu renault clio, volkswagen T-cross in renault captur, pri električnih pa volkswagen ID.4, malce pred teslo model 3 in renaultom zoe.
Dobri časi za industrijo vozil za prosti čas.
Clia so tudi letos izdelovali v novomeškem Revozu, kjer pa niso imeli dobrega leta. Sredi novembra so za nedoločen čas zmanjšali število zaposlenih z dveh na le eno izmeno in pol. Takrat so ocenili, da bodo letos izdelali le dobrih 100.000 avtomobilov, kar je daleč od nekdanjih 200.000.
Zaradi pomanjkanja polprevodnikov bo skoraj osem milijonov avtomobilov manj.
Dobro leto še je imela novomeška Adria Mobil. Tudi tam so sicer imeli nekaj ustavitev zaradi pomanjkanja baznih vozil, a za letos sp že zapolnjeni z naročili – panoga vozil za rekreacijo je že četrto leto v zagonu, kriza zaradi covida jo je še okrepila.