Lepotec s širokimi boki, ki navduši (FOTO)
Anže Strniša je že dolgo sanjal o porscheju. Modelu 356, natančneje. A ker originalni porscheji stanejo celo premoženje, si je zamislil nekaj drugega. »Porsche 356 mi je bil vedno všeč, a za original še dolgo ne bo denarja. Edini način je bil, da si omislim repliko. Ta oblika ni originalna, ker je razširjena; Američani temu rečejo wide body. A ko sem videl to školjko, sem si rekel, tega bi imel. Začel sem brskati po internetu, poleg tega pa imam prijatelja, ki je nenehno v Ameriki in mi pomaga pri nabavi delov.«
Hroščeva osnova
Osnova je postavljena na Volkswagnovega hrošča, tako kot originalni porsche 356. »Šasijo moraš sicer skrajšati, ker ima ta avto krajšo medosno razdaljo, potem pa se začneš igrati. Večina predelovalcev pusti kar vse od hrošča, jaz pa sem malo zakompliciral, ker sem šel delat približek avta. Kupil sem originalne Porschejeve števce in luči, notri pa je nov Volkswagnov 2,3-litrski motor, ki sem mu dodal Porschejevo hlajenje. Avto ima tako okoli 170 konjev in kakih 550 kilogramov, kar je precej divje. Notri sem dal originalni Porschejev tepih, izpušno cev pa sem naročil pri Nemcu, ki jih izdeluje za stare porscheje,« je povedal Anže.
»Avto sem sestavljal eno leto. Ko sem kupil kit, sem mislil, da bom zraven dobil tudi kak načrt, a ni bilo ničesar zraven, tako da sem vse delal bolj po slikah, prijavil sem se tudi na forum sestavljavcev replik in tam dobil kak nasvet,« je dejal Anže, ki pa je silno iznajdljiv človek. No, da se njegove ideje znajo pretvoriti v resničnost, dokazuje tudi uspeh projekta Quick Tap, ki ga ima s prijatelji, s katerimi na njegovem ranču pri Domžalah izdelujejo posebne robotizirane pivske pipe, ki so sposobne natočiti pol litra piva v petih sekundah; o tem smo v Novicah že pisali. Zlahka se jih da videti na kaki veliki športni prireditvi ali koncertu, zasloveli pa so tudi v tujini.
Repliko je sestavljal eno leto.
Prvi avto, pripravlja še tri
»To je moj prvi avto, ki sem ga naredil zase, a se je neki gospod tako navdušil nad njim, da sem mu ga prodal. Na sejmu v Švici, kamor sem peljal pokazat avto, je bilo veliko zanimanja za avto. A če želiš takšen avto prodati v tujino, potrebuješ nemški certifikat TÜV, ker ta avto ni veteran. Zato bom naredil homologacijo TÜV, vgradil varnostni lok, tritočkovne varnostne pasove in stranske smerokaze in še kup nujnih malenkosti,« je razložil Anže. Razpletlo se je tako, da ima zdaj že tri prodane vnaprej; pravzaprav dva: eden gre v tujino, eden pa ostane v Sloveniji. »Enega pa bom naredil zase,« je dodal.
Dele je nabavljal v ZDA, saj so tam precej cenejši, in to kljub transportu. »Za tapeciranje sedežev pa je poskrbel prijatelj iz Kranja, in sicer tako, da je stvar res vrhunsko narejena. Avtu sem dodal nekaj svojih malenkosti. Vsi napisi so originalni, volan je ta pravi, lučke pa so ameriške in kolesa so v nasprotju z originalom opremljena z diski. No, za foro sem dodal še gasilni aparat,« se zareži Anže.
Pri delu so mu pomagali prijatelji, saj bi bilo zanj to le preveč, priznava, a večinoma je avto zložil sam. »Tudi barvo sem izbiral kar nekaj časa. Barva je v bistvu od Volkswagnovega arteona, ni Porschejeva, a mi je bila res všeč. Porsche mora biti srebrn. Mogoče bom pri naslednjem šel v še bolj kovinsko barvo,« je pojasnil.
»Drugače pa je tale avto prav fin za vozit. Ko se voziš, te nič ne moti, da nima servo volana, da je menjalnik malo trši. To vzameš v zakup. V tem je romantika.«
Avto je sicer delal zase, a je našel tako navdušenega kupca, da ga je dobesedno moral prodati.