VZPOREDNI TEST
Mali in veliki brat
Renaultov scenic je bil zasnovana predvsem za družinsko uporabo in je na voljo v dveh izvedenkah, običajni in podaljšani z imenom grand scenic.
Odpri galerijo
Renault je leta 1996 predstavil prvo generacijo družinskih enoprostorcev, ki so bili sprva člani družine megane in nosili temu primerno ime – megane scenic. Ob prvi prenovi modela leta 1999 je scenic postal samostojni model. Od leta 2016 lahko kupimo aktualno, 4. generacijo scenica, ki se je oddaljila od prvotne enoprostorske zasnove in postala t. i. križanec.
Na voljo je v dveh izvedenkah, kot običajni scenic in podaljšani z imenom grand scenic. Potencialni kupci se gotovo sprašujejo, katerega izbrati, zato smo preizkusili oba modela, da bi jim pomagali.
Novi scenici se spogledujejo z mestnimi terenci, zato so njihova kolesa velika, 20-palčna, sedenje v avtomobilu visoko, podoba bolj možata. Uporabniki prejšnjih generacij scenicov bodo v novem gotovo pogrešali veliko prilagodljivost notranjosti zaradi posamičnih sedežev v zadnji vrsti. Sedanja zadnja klop namreč ne ponuja toliko prilagodljivosti kot trije ločeni odstranljivi sedeži.
Kot smo že večkrat zapisali, bodo morali tisti kupci, ki iščejo praktičnost enoprostorcev, morda razmisliti kar o potniškem kombiju. Ostali pa so različni uporabni predalčki, nekateri tudi skriti pod nogami potnikov.
Najbolj očitna razlika med običajnim in grand scenicom je poleg očitno večjih zunanjih mer, predvsem dolžine, število sedežev: v običajnem je prostora za pet ljudi, v grandu pa za sedem. Seveda takoj opozorimo, da sta sedeža v 3. vrsti v velikem renaultu uporabna predvsem za otroke, dosti manj za odrasle. Klop v 2. vrsti je pri obeh izvedenkah deljiva v razmerju 60 : 40 in v istem tudi vzdolžno pomična. Isofix pritrdišča za otroške sedeže najdemo na sovoznikovem sedežu in na obeh skrajnih sedežih 2. vrste.
Gotovo je, da se bosta voznik in sovoznik v obeh izvedbah scenicov dobro počutila, malo manj pa bo to veljajo za odrasle potnike zadaj, predvsem v mali izvedenki. Bolje opremljene različice obeh scenicov imajo namreč na hrbtih naslonjal sprednjih sedežev malce nerodno nameščeni zložljivi mizici. Dolgonogi potniki se bodo s koleni dotikali spodnjega roba pospravljenih mizic. Vsekakor nerodno, če bi se morali peljati na daljšo pot, kakršnim je scenic sicer namenjen. Smo pa opazili, da je rob mizice pri grandu manj moteč.
Ko govorimo o prtljažnem prostoru, glavno vlogo igrajo zunanje mere, in tu ima grand 22,8 centimetra prednosti pred običajnim scenicom. To se kaže tudi v velikosti prtljažnega prostora: ta pri običajnem meri 506 litrov po meritvi VDA, pri grandu pa 533 litrov – če je 3. sedežna vrsta zložena v dno prtljažnika.
Kadar bomo prevažali sedem ljudi, bo za prtljago bistveno manj prostora – le 189 litrov. Seveda lahko pri obeh izvedenkah podremo 2. sedežno vrsto – kar lahko storimo zelo elegantno s pritiskom na stikalo v prtljažniku – in tako dobimo še več prostora z ravnim dnom. Koliko, žal ne vemo, saj uradnega podatka nismo našli.
Renault je scenicom nedavno namenil osveženo motorno paleto treh bencinskih in dveh dizelskih agregatov, pri čemer imajo vsi turbopuhala. Ugotavljamo, da so grand scenicu na kožo bolj pisani zmogljivejši agregati, razlika v povprečni porabi na testu pa je, vsaj pri dizelski različici, minimalna. Škoda je le, da imajo scenici le 52-litrsko posodo za gorivo, zaradi česar z enim rezervoarjem ne prevozimo 1000 kilometrov.
Odvisno od naših potreb. Za družinsko uporabo, še posebno če so otroci že v najstniških letih, bi bil naš izbor 1500 evrov dražji grand scenic, za mlade družine bi bil po naši oceni dovolj velik mali. Prav tako se nam zdi običajni dobra izbira za vitalne dedke in babice. Smo se pa med vožnjo z grand scenicom spraševali, kaj še ostane večjemu espaceu.
Na voljo je v dveh izvedenkah, kot običajni scenic in podaljšani z imenom grand scenic. Potencialni kupci se gotovo sprašujejo, katerega izbrati, zato smo preizkusili oba modela, da bi jim pomagali.
Križanec
Novi scenici se spogledujejo z mestnimi terenci, zato so njihova kolesa velika, 20-palčna, sedenje v avtomobilu visoko, podoba bolj možata. Uporabniki prejšnjih generacij scenicov bodo v novem gotovo pogrešali veliko prilagodljivost notranjosti zaradi posamičnih sedežev v zadnji vrsti. Sedanja zadnja klop namreč ne ponuja toliko prilagodljivosti kot trije ločeni odstranljivi sedeži.
Kot smo že večkrat zapisali, bodo morali tisti kupci, ki iščejo praktičnost enoprostorcev, morda razmisliti kar o potniškem kombiju. Ostali pa so različni uporabni predalčki, nekateri tudi skriti pod nogami potnikov.
Pet ali sedem
Najbolj očitna razlika med običajnim in grand scenicom je poleg očitno večjih zunanjih mer, predvsem dolžine, število sedežev: v običajnem je prostora za pet ljudi, v grandu pa za sedem. Seveda takoj opozorimo, da sta sedeža v 3. vrsti v velikem renaultu uporabna predvsem za otroke, dosti manj za odrasle. Klop v 2. vrsti je pri obeh izvedenkah deljiva v razmerju 60 : 40 in v istem tudi vzdolžno pomična. Isofix pritrdišča za otroške sedeže najdemo na sovoznikovem sedežu in na obeh skrajnih sedežih 2. vrste.
Renault grand scenicRenault grand scenic
Moč bencinskih agregatov: 85, 103 in 117 kW
Moč dizelskih agregatov: 88 in 110 kW
Pogon: na sprednji kolesi
Masa praznega vozila (vstopni bencinski): 1604 kg
Mere (D/Š/V): 4636/1866/1655 mm
Medosna razdalja: 2804 mm
Prostornina prtljažnika: 533 l
Posoda za gorivo: 53 l
Izpust CO2 bencinski motorji: 135–141 g/km
Izpust CO2 dizelski motorji: 127–129 g/km
Uradni zastopnik: Renault Nissan Slovenija, d. o. o.
Maloprodajna cena: od 21.090 evrov
Euro NCAP: ***** (2016)
Moč bencinskih agregatov: 85, 103 in 117 kW
Moč dizelskih agregatov: 88 in 110 kW
Pogon: na sprednji kolesi
Masa praznega vozila (vstopni bencinski): 1604 kg
Mere (D/Š/V): 4636/1866/1655 mm
Medosna razdalja: 2804 mm
Prostornina prtljažnika: 533 l
Posoda za gorivo: 53 l
Izpust CO2 bencinski motorji: 135–141 g/km
Izpust CO2 dizelski motorji: 127–129 g/km
Uradni zastopnik: Renault Nissan Slovenija, d. o. o.
Maloprodajna cena: od 21.090 evrov
Euro NCAP: ***** (2016)
Gotovo je, da se bosta voznik in sovoznik v obeh izvedbah scenicov dobro počutila, malo manj pa bo to veljajo za odrasle potnike zadaj, predvsem v mali izvedenki. Bolje opremljene različice obeh scenicov imajo namreč na hrbtih naslonjal sprednjih sedežev malce nerodno nameščeni zložljivi mizici. Dolgonogi potniki se bodo s koleni dotikali spodnjega roba pospravljenih mizic. Vsekakor nerodno, če bi se morali peljati na daljšo pot, kakršnim je scenic sicer namenjen. Smo pa opazili, da je rob mizice pri grandu manj moteč.
Dvoboj prtljažnih prostorov
Ko govorimo o prtljažnem prostoru, glavno vlogo igrajo zunanje mere, in tu ima grand 22,8 centimetra prednosti pred običajnim scenicom. To se kaže tudi v velikosti prtljažnega prostora: ta pri običajnem meri 506 litrov po meritvi VDA, pri grandu pa 533 litrov – če je 3. sedežna vrsta zložena v dno prtljažnika.
Renault scenicRenault scenic
Moč bencinskih agregatov: 85, 103 in 117 kW
Moč dizelskih agregatov: 88 in 110 kW
Pogon: na sprednji kolesi
Masa praznega vozila (vstopni bencinski): 1528 kg
Mere (D/Š/V): 4406/1866/1653 mm
Medosna razdalja: 2734 mm
Prostornina prtljažnika: 506 l
Posoda za gorivo: 52 l
Izpust CO2 bencinski motorji: 135–141 g/km
Izpust CO2 dizelski motorji: 127–129 g/km
Uradni zastopnik: Renault Nissan Slovenija, d. o. o.
Maloprodajna cena: od 19.590 evrov
Euro NCAP: ***** (2016)
Moč bencinskih agregatov: 85, 103 in 117 kW
Moč dizelskih agregatov: 88 in 110 kW
Pogon: na sprednji kolesi
Masa praznega vozila (vstopni bencinski): 1528 kg
Mere (D/Š/V): 4406/1866/1653 mm
Medosna razdalja: 2734 mm
Prostornina prtljažnika: 506 l
Posoda za gorivo: 52 l
Izpust CO2 bencinski motorji: 135–141 g/km
Izpust CO2 dizelski motorji: 127–129 g/km
Uradni zastopnik: Renault Nissan Slovenija, d. o. o.
Maloprodajna cena: od 19.590 evrov
Euro NCAP: ***** (2016)
Kadar bomo prevažali sedem ljudi, bo za prtljago bistveno manj prostora – le 189 litrov. Seveda lahko pri obeh izvedenkah podremo 2. sedežno vrsto – kar lahko storimo zelo elegantno s pritiskom na stikalo v prtljažniku – in tako dobimo še več prostora z ravnim dnom. Koliko, žal ne vemo, saj uradnega podatka nismo našli.
Konjenica
Renault je scenicom nedavno namenil osveženo motorno paleto treh bencinskih in dveh dizelskih agregatov, pri čemer imajo vsi turbopuhala. Ugotavljamo, da so grand scenicu na kožo bolj pisani zmogljivejši agregati, razlika v povprečni porabi na testu pa je, vsaj pri dizelski različici, minimalna. Škoda je le, da imajo scenici le 52-litrsko posodo za gorivo, zaradi česar z enim rezervoarjem ne prevozimo 1000 kilometrov.
Kateri je pravi zame
Odvisno od naših potreb. Za družinsko uporabo, še posebno če so otroci že v najstniških letih, bi bil naš izbor 1500 evrov dražji grand scenic, za mlade družine bi bil po naši oceni dovolj velik mali. Prav tako se nam zdi običajni dobra izbira za vitalne dedke in babice. Smo se pa med vožnjo z grand scenicom spraševali, kaj še ostane večjemu espaceu.