OBRATI

Mazda MX-30 R-EV: vrnitev rotacijskega motorja, a v drugačni vlogi

Mazda: zanimiv bencinski motor kot podaljševalnik dosega električnega pogona; MX-30 R-EV bo pri nas na voljo proti koncu leta.
Fotografija: Mazda MX-30 R-EV prinaša kompleksen pogonski sklop, kjer manjši bencinski rotacijski motor skrbi za energijo električnega pogonskega motorja. Takšna izvedba priključnega hibrida naj bi omogočala zajeten doseg. FOTO: Mazda
Odpri galerijo
Mazda MX-30 R-EV prinaša kompleksen pogonski sklop, kjer manjši bencinski rotacijski motor skrbi za energijo električnega pogonskega motorja. Takšna izvedba priključnega hibrida naj bi omogočala zajeten doseg. FOTO: Mazda

Na nedavni razstavi v Bruslju je Mazda prvič prikazala sicer že znani električni model MX-30, a tokrat v izvedbi s podaljševalnikom dosega. V ta namen bodo uporabili rotacijski motor, ki ga je izumil Felix Wankel, največ pa se je z njim zlasti v športnih avtomobilih ukvarjala Mazda, nazadnje v modelu RX-8. Videli bomo, ali se bo tokrat uveljavil v drugačni vlogi.

Rešitve za zanesljivo delovanje

Mazdin električni model MX-30 se zaradi majhne baterije z zmogljivostjo 35 kWh ne more ravno pohvaliti z dosegom. Japonska družba je pred časom napovedala, da ga bo nadgradila v izvedbi s podaljševalnikom dosega. Ta je zdaj razkrita, imenuje se mazda MX-30 R-EV. Ima manjšo baterijo z zmogljivostjo nekaj manj kot 18 kWh, polni se lahko na zunanjem omrežju in napolnjena uradno zagotavlja doseg 85 kilometrov. Za nadaljevanje skrbi podaljševalnik dosega, bencinski rotacijski motor. Deluje kot generator za električni motor (moč 150 kW), ob napolnjeni bencinski posodi (40 litrov) naj bi dodal še več kot 600 kilometrov dosega.

Pri Mazdi so rotacijski motor menda precej posodobili, drugače kot nekoč v športnih mazdah ima precej manjšo prostornino (830 cm3) in nižje vrtljaje (4700 na minuto). Govorijo o neposrednem vbrizgu goriva, da ne bi gorivo pri sesanju uhajalo v napačne prekate, še z nekaterimi drugimi rešitvami, med njimi z boljšim tesnjenjem, naj bi odpravili v preteklosti izrazito težavo tega motorja – veliko porabo. Motor naj bi bil razmeroma lahek, prav tako omenjajo nove rešitve za bolj zanesljivo delovanje na dolgi rok.

Na voljo tudi pri nas

MX-30 R-EV bo pri nas na voljo vsaj v kakšnem primerku proti koncu leta. Zanimivo bo videti, kolikšna bo cena, kot kaže v Nemčiji, ne bo pretirana, od 35.000 evrov naprej. Podaljševalnikov dosega na trgu ni veliko. Nekoč je imel to rešitev ameriški model chevrolet volt, ki je danes povsem električen, podobno mali BMW i3 s pristavkom rex (opustili so jo, ko je i3 dobil večjo baterijo, lani je bil ukinjen tudi i3). Trenutno je v takšni izvedbi še novi nissan x-trail, v katerem kot generator deluje trivaljni turbobencinski motor.

Vsekakor lahko rečemo, da je Mazda kljub relativni majhnosti – na leto proizvedejo 1,3 milijona avtomobilov – eden redkih proizvajalcev, ki si drzne stvari početi po svoje, v nasprotju s trendi. Ko je pred leti vsa industrija drvela v zmanjševanje velikosti motorjev, so oni zagovarjali pojem pravšnje prostornine, ki je po njihovem mnenju večja.

Prihajajo novi dizli

Spomladi bodo prav tako v nasprotju s trendi v modelu CX-60 predstavili dizelski vrstni motor, za katerega kljub veliki, trilitrski prostornini napovedujejo majhno porabo. Podobno so napovedovali za bencinski motor skyactive X (z elementi delovanja, podobnimi dizelskemu), pa ni bilo nič iz tega. Zdaj je tu še vrnitev rotacijskega motorja, a kot rečeno, v drugačni vlogi. 

Mazda na svoj način vrača rotacijski motor, ki ga imajo za neke vrste dediščino. FOTO: Mazda
Mazda na svoj način vrača rotacijski motor, ki ga imajo za neke vrste dediščino. FOTO: Mazda

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije