Mazda MX-30 R-EV: vrnitev rotacijskega motorja, a v drugačni vlogi
Na nedavni razstavi v Bruslju je Mazda prvič prikazala sicer že znani električni model MX-30, a tokrat v izvedbi s podaljševalnikom dosega. V ta namen bodo uporabili rotacijski motor, ki ga je izumil Felix Wankel, največ pa se je z njim zlasti v športnih avtomobilih ukvarjala Mazda, nazadnje v modelu RX-8. Videli bomo, ali se bo tokrat uveljavil v drugačni vlogi.
Rešitve za zanesljivo delovanje
Mazdin električni model MX-30 se zaradi majhne baterije z zmogljivostjo 35 kWh ne more ravno pohvaliti z dosegom. Japonska družba je pred časom napovedala, da ga bo nadgradila v izvedbi s podaljševalnikom dosega. Ta je zdaj razkrita, imenuje se mazda MX-30 R-EV. Ima manjšo baterijo z zmogljivostjo nekaj manj kot 18 kWh, polni se lahko na zunanjem omrežju in napolnjena uradno zagotavlja doseg 85 kilometrov. Za nadaljevanje skrbi podaljševalnik dosega, bencinski rotacijski motor. Deluje kot generator za električni motor (moč 150 kW), ob napolnjeni bencinski posodi (40 litrov) naj bi dodal še več kot 600 kilometrov dosega.
Da bi ga namestili v še kateri športni avto, trenutno ni realno.
Pri Mazdi so rotacijski motor menda precej posodobili, drugače kot nekoč v športnih mazdah ima precej manjšo prostornino (830 cm3) in nižje vrtljaje (4700 na minuto). Govorijo o neposrednem vbrizgu goriva, da ne bi gorivo pri sesanju uhajalo v napačne prekate, še z nekaterimi drugimi rešitvami, med njimi z boljšim tesnjenjem, naj bi odpravili v preteklosti izrazito težavo tega motorja – veliko porabo. Motor naj bi bil razmeroma lahek, prav tako omenjajo nove rešitve za bolj zanesljivo delovanje na dolgi rok.
Na voljo tudi pri nas
MX-30 R-EV bo pri nas na voljo vsaj v kakšnem primerku proti koncu leta. Zanimivo bo videti, kolikšna bo cena, kot kaže v Nemčiji, ne bo pretirana, od 35.000 evrov naprej. Podaljševalnikov dosega na trgu ni veliko. Nekoč je imel to rešitev ameriški model chevrolet volt, ki je danes povsem električen, podobno mali BMW i3 s pristavkom rex (opustili so jo, ko je i3 dobil večjo baterijo, lani je bil ukinjen tudi i3). Trenutno je v takšni izvedbi še novi nissan x-trail, v katerem kot generator deluje trivaljni turbobencinski motor.
Še ena tehnična izvedba pogona, s katero je Mazda drugačna.
Vsekakor lahko rečemo, da je Mazda kljub relativni majhnosti – na leto proizvedejo 1,3 milijona avtomobilov – eden redkih proizvajalcev, ki si drzne stvari početi po svoje, v nasprotju s trendi. Ko je pred leti vsa industrija drvela v zmanjševanje velikosti motorjev, so oni zagovarjali pojem pravšnje prostornine, ki je po njihovem mnenju večja.
Prihajajo novi dizli
Spomladi bodo prav tako v nasprotju s trendi v modelu CX-60 predstavili dizelski vrstni motor, za katerega kljub veliki, trilitrski prostornini napovedujejo majhno porabo. Podobno so napovedovali za bencinski motor skyactive X (z elementi delovanja, podobnimi dizelskemu), pa ni bilo nič iz tega. Zdaj je tu še vrnitev rotacijskega motorja, a kot rečeno, v drugačni vlogi.