AVTOMOTO
Mclarne sestavljajo pod zemljo
McLaren Automotive izdeluje drage superšportne avtomobile v malce drugačni tovarni na južnoangleškem podeželju
Odpri galerijo
Medtem ko običajno tovarno avtomobilov opazimo že od daleč, pri McLarnu svoje super- in hiperšportnike izdelujejo (tudi) pod zemljo. McLaren Production Center je nekaj posebnega: ne le da je del proizvodnje skrit pod zemljo, dvonadstropni objekt, ki ga je dizajniral sloviti britanski arhitekt Norman Foster, ima tudi svoje jezero. In jezero ni tam le zaradi estetike – vodo uporabljajo za hlajenje zgradbe in vetrovnika, ki ga uporabljajo pri razvoju avtomobilov.
Avtomatizacija ni idealna rešitev za McLarnov način izdelave avtomobilov, saj gre za maloserijsko proizvodnjo. Samo vozila iz serije super ponujajo kar 4,5 milijona različnih variacij. Pri McLarnu avto sestavijo po željah posameznega kupca. To pomeni, da lahko modelu 540C na proizvodnji liniji sledi 720S ali pa 570S spider. »Roboti so zelo učinkoviti pri ponavljajočih se opravilih,« pravi Amanda McLaren, hči ustanovitelja družbe in dirkača formule ena Brucea McLarna. »Zelo težko bi prenesli vse raznolikosti naše proizvodne linije.«
Tovarna v Wokingu ima dve delovni izmeni, na dan pa lahko proizvedejo do dvajset avtomobilov. Seveda pa mclaren ne nastane v enem dnevu. Proizvodnja modela 570 traja petnajst dni, pri čemer bo avto na posebnem vozičku obredel več kot 50 delovnih postaj, kjer bodo na šasijo nameščali elektroniko, motor, menjalnik in notranjo opremo. Delavci na posamezni postaji sestavljajo različne avtomobile in ne sledijo enemu samemu vozilu od začetka do konca, pri čemer modeli iz serij sports in super potujejo po isti proizvodni liniji, paradni model, ki nosi ime slovitega dirkača formule ena Ayrtona Senne, pa ima svojo ločeno linijo.
Kje pa so roboti?
Prva stvar, ki jo obiskovalec opazi, ko vstopi v podzemni proizvodni center v angleškem Wokingu, je odsotnost robotov in tekočih trakov, kakršni po navadi prevladujejo v sodobnih avtomobilskih obratih. »Ko si je nekdanji šef McLarna Ron Dennis zamislil lasten tehnološki center, je želel postaviti stavbo, ki bi simbolizirala McLaren – tišino, mirnost, visoko učinkovitost in osredotočenost,« poudarja predstavnica podjetja Amanda McLaren. »Stavba temelji na istih načelih.«Tovarna v Wokingu ima dve delovni izmeni.
Avtomatizacija ni idealna rešitev za McLarnov način izdelave avtomobilov, saj gre za maloserijsko proizvodnjo. Samo vozila iz serije super ponujajo kar 4,5 milijona različnih variacij. Pri McLarnu avto sestavijo po željah posameznega kupca. To pomeni, da lahko modelu 540C na proizvodnji liniji sledi 720S ali pa 570S spider. »Roboti so zelo učinkoviti pri ponavljajočih se opravilih,« pravi Amanda McLaren, hči ustanovitelja družbe in dirkača formule ena Brucea McLarna. »Zelo težko bi prenesli vse raznolikosti naše proizvodne linije.«
Petnajst dni za en avto
Vse mclarne sestavijo v Wokingu iz sestavnih delov, ki jih izdelajo različni dobavitelji. Vsak avto je ročno lakiran. Osnova vsakega je le 79 kilogramov težka cevna konstrukcija iz ogljikovih vlaken, ki jo izdelajo v tovarni Mubea Carbo Tech v avstrijskem Salzburgu. A že naslednje leto bodo mclarnovci sami izdelovali svoje cevi iz ogljikovih vlaken, ko bodo zagnali nov obrat v Sheffieldu. »Vsi avtomobili so na začetku spiderji, kabrioleti. Če sestavljamo kupe, šele nato pritrdimo streho,« je pojasnila Amanda McLaren.4,5 milijona možnih variacij si je mogoče omisliti pri modelu super.
Tovarna v Wokingu ima dve delovni izmeni, na dan pa lahko proizvedejo do dvajset avtomobilov. Seveda pa mclaren ne nastane v enem dnevu. Proizvodnja modela 570 traja petnajst dni, pri čemer bo avto na posebnem vozičku obredel več kot 50 delovnih postaj, kjer bodo na šasijo nameščali elektroniko, motor, menjalnik in notranjo opremo. Delavci na posamezni postaji sestavljajo različne avtomobile in ne sledijo enemu samemu vozilu od začetka do konca, pri čemer modeli iz serij sports in super potujejo po isti proizvodni liniji, paradni model, ki nosi ime slovitega dirkača formule ena Ayrtona Senne, pa ima svojo ločeno linijo.