AVTOSALON
Med elektriko in bencinom (FOTO)
Avtosalon v Los Angelesu v znamenju električnih vozil, suvov, poltovornjakov ter mišičnjakov z obeh strani Atlantika; veliko zanimanja za Fordov električni suv mustang mach-E.
Odpri galerijo
Avtosalon v po navadi s soncem obsijanem Los Angelesu se je letos začel z dežjem, prvim dežjem v Južni Kaliforniji v zadnjega pol leta. A vreme ni zmotilo obiskovalcev in razstavljavcev, ki so v mesto angelov prišli pokazat svoje jeklene konjičke, med katerimi so prednjačili električarji, suvi in poltovornjaki ter mišičnjaki z obeh bregov Atlantika.
Toyota je predstavila priključno hibridno različico priljubljenega suva rav4 prime. Vozilo z dobrimi 300 konjskimi močmi, ki se na cesto prenašajo prek standardnega štirikolesnega pogona, stotico doseže v šestih sekundah, kar je počasneje le od športne toyote supre. Nizka naj bi bila tudi poraba, rav4 prime pa lahko samo z električnim pogonom prevozi dobrih 60 kilometrov.
ZDA so se znašle na razpotju, vsaj kar se tiče avtomobilov, in to se še posebno čuti v Kaliforniji. Na eni strani še vedno obstaja močan trg za velike poltovornjake in klasične mišičnjake, na drugi pa so se tudi Američani začeli zavedati, da v času globalnega segrevanja, čeprav ga ameriška administracija ne priznava, ljubezen do požrešnih bencinskih osemvaljnikov ne more trajati večno.
V8 ostaja klasika
Lep primer je Ford, ki pod svojo legendarno blagovno znamko mustang ponuja od 700-konjskega shelbyja GT500 s 5,2-litrskim motorjem do novega električnega suva, imenovanega mach-E. Tradicionalisti so pretreseni nad dejstvom, da bo električni športni terenec nosil sloviti značko živahnega žrebca, a pri Fordu zagotavljajo, da si jo mach-E pošteno zasluži. Kar niti ni čudno, saj bo že navadni mach-E postregel s 332 konjskimi močmi in 565 Nm navora ter s pospeškom do stotice, primerljivim s Porschejevim macanom, medtem ko bo imela močnejša različica GT 459 KM in 830 Nm navora, pospeški z mesta pa naj bi bili takšni kot pri porscheju 911 GTS.Tudi Evropejci so v Los Angeles pripeljali močne osemvaljne stroje.
Celo pri uglajenem Lexusu, ki ima zelo pestro ponudbo hibridov, so si omislili LC kabriolet z V8 motorjem, da o Dodgu niti ne govorimo: njegov športni kupe challenger hellcat redeye se lahko pohvali z najmočnejšim serijskim motorjem V8 na svetu, ki iz 6,2 litra prostornine iztisne skoraj 800 konjskih moči. Svoje osemvaljne zverine z oznako 63 je pripeljal tudi evropski Mercedes-AMG: njegova velika luksuzna suva GLE 63 S in GLS 63 postrežeta z več kot 600 konjskimi močmi.
Električarji in hibridi
Po drugi strani pa se je ameriški start-up Bollinger postavljal z električnim suvom B1 in poltovornjakom B2. Oba modela poganjata dva elektromotorja s skupno močjo 614 KM in 905 Nm navora, po obliki pa sta še bolj škatlasta od starega dobrega Land Roverjevega defenderja, ki se je v Los Angelesu premierno za severnoameriški trg pokazal v svoji novi podobi in z novimi motorji (z notranjim izgorevanjem, da ne bo pomote). Porsche je pripeljal električnega taycana, ki se je predstavil v vstopni različici 4S z le 530 ali 570 konjiči.800 KM razvije 6,2-litrski V8 v novem Dodgeovem challengerju.
Audi je predstavljal najboljše iz obeh svetov: svežega električnega e-trona sportbacka, ki je kot nekakšna kupejevska različica električnega suva e-tron, in velikega športnega terenca RS Q8. Mini je v Los Angeles prišel s priključnim hibridom countryman PHEV in 300-konjskim kompaktnim športnikom JCW GP, BMW pa z novim gran coupejem kompaktne serije 2 z nabritima športnikoma M2 CS in M8 gran coupe, ki postrežeta s 444 oziroma 617 konjskimi močmi.
Toyota je predstavila priključno hibridno različico priljubljenega suva rav4 prime. Vozilo z dobrimi 300 konjskimi močmi, ki se na cesto prenašajo prek standardnega štirikolesnega pogona, stotico doseže v šestih sekundah, kar je počasneje le od športne toyote supre. Nizka naj bi bila tudi poraba, rav4 prime pa lahko samo z električnim pogonom prevozi dobrih 60 kilometrov.