TEST
Medved v športnih copatah
Kodiaq pravijo aljaškemu rjavemu medvedu in Škodinemu terencu, ki v opremski izvedenki sportline prinaša tudi nekaj športnega duha.
Odpri galerijo
Največji Škodin športni terenec je že naš stari znanec, zato presenečenj nismo pričakovali, smo mu pa zato namenili dober potovalni preizkus in se z njim odpravili v rojstno mesto škod, češko Mlado Boleslav. Na poti smo se prepričali, da bodo tako voznik kot potniki brez težav v njem preživeli tudi dolga potovanja. Prostora za kolena je več kot dovolj tudi na zadnjih sedežih, ki so poleg vsega vzdolžno premični in imajo nastavljiv naklon naslonov. Testni avtomobil je bil opremljen še s posebnim spalnim paketom, ki je vključeval posebno izvedbo zadnjih vzglavnikov za boljši oprijem glave in odejo. Čeprav so sedeži športne zasnove – odeti so v na otip prijetno alkantaro – in imajo spredaj fiksne vzglavnike, so se izkazali kot zelo udobni za sedenje. Jasno, ponujajo tudi dovolj bočnega oprijema za dinamično vožnjo skozi ovinke.
Pod motornim pokrovom testnega kodiaqa je predel najmočnejši turbodizelski agregat v ponudbi, ki razvije največjo moč 140 kilovatov. Ta se prek samodejnega 7-stopenjskega menjalnika z dvema sklopkama DSG prenaša na vsa štiri kolesa. Nad delovanjem štirikolesnega pogona v kodiaqu bdi računalnik, tako da voznik nima posebnega vpliva na delovanje. Na voljo sta sicer tudi dva vozna programa, snežni (snow) in terenski (off road), ki gotovo imata povezavo s štirikolesnim pogonom.
Dvolitrski turbodizelski štirivaljnik ima dovolj moči in živahnosti tudi za avtocestne etape. Še posebno če izberemo športni vozni program, bomo nad odzivnostjo avtomobila navdušeni. Sicer pa izbira voznega programa vpliva tudi na delovanje blaženja, zato bo za še več udobja treba izbrati komfortni program. Testno povprečje porabe goriva 6,9 litra dizla na 100 prevoženih kilometrov je glede na velikost avtomobila in dejstvo, da imamo opraviti s športnim terencem, dober rezultat. Dodajmo, da za še čistejši dizelski izpuh pri kodiaqu skrbi aditiv adblue.
Sodobni asistenčni sistemi, ki so bili vgrajeni v testnem vozilu, so vozniku v marsičem olajšali delo. Škoda je le, da je večina na seznamu dodatne opreme za doplačilo. Vseeno bi vam nakup nekaterih toplo priporočili; takšen je radarski tempomat, ki v povezavi s sistemom za ohranjanje voznega pasu močno olajša vožnjo po avtocesti. Radarski tempomat je med boljšimi, kar smo jih preizkusili, deluje gladko in obvlada tudi popolno ustavitev. Z njegovo pomočjo je tudi vožnja v zastoju manj stresna. Svojo nalogo dobro opravijo tudi prilagodljivi žarometi v LED-tehnologiji. Nočna vožnja z njihovo pomočjo je bila manj stresna. Svetujemo še nakup sistema za nadzor mrtvega kota, ki pride prav predvsem na avtocesti.
Prtljažni prostor v kodiaqu bo s 720 litri prostornine kos vsakemu družinskemu potovanju. Če bo to premalo, lahko zložimo naslone zadnjih sedežev in tako dobimo skupaj 2065 litrov prtljažnega prostora z ravnim dnom. Testno vozilo je imelo vgrajeno še zložljivo vlečno kljuko, ki jo aktiviramo s pritiskom na stikalo v prtljažnem prostoru. Njegov pokrov lahko odpiramo tudi prostoročno z brco pod zadnji odbijač. Pohvalno je tudi, da je v prtljažnem prostoru pospravljena rezervna pnevmatika.
Ne morem mimo Škodinih pregovorno "simply clever" rešitev, med katere spadajo tudi zložljiva dežnika v sprednjih vratih, posebna zaščita robov vrat, ki se aktivira ob odprtju vrat, držalo listkov na vetrobranskem steklu in strgalo za led za pokrovom posode za gorivo. Ta je dovolj velika, da ima kodiaq zgledno avtonomijo.
Živahni dizel
Pod motornim pokrovom testnega kodiaqa je predel najmočnejši turbodizelski agregat v ponudbi, ki razvije največjo moč 140 kilovatov. Ta se prek samodejnega 7-stopenjskega menjalnika z dvema sklopkama DSG prenaša na vsa štiri kolesa. Nad delovanjem štirikolesnega pogona v kodiaqu bdi računalnik, tako da voznik nima posebnega vpliva na delovanje. Na voljo sta sicer tudi dva vozna programa, snežni (snow) in terenski (off road), ki gotovo imata povezavo s štirikolesnim pogonom.
Dvolitrski turbodizelski štirivaljnik ima dovolj moči in živahnosti tudi za avtocestne etape. Še posebno če izberemo športni vozni program, bomo nad odzivnostjo avtomobila navdušeni. Sicer pa izbira voznega programa vpliva tudi na delovanje blaženja, zato bo za še več udobja treba izbrati komfortni program. Testno povprečje porabe goriva 6,9 litra dizla na 100 prevoženih kilometrov je glede na velikost avtomobila in dejstvo, da imamo opraviti s športnim terencem, dober rezultat. Dodajmo, da za še čistejši dizelski izpuh pri kodiaqu skrbi aditiv adblue.
Škoda kodiaq sportline 2.0 TDI 4x4 DSG
Motor: štirivaljni dizelski s turbopolnilnikom, sistem za vbrizgavanje s skupnim vodom
Gibna prostornina: 1968 cm3
Največja moč: 140 kW (190 KM) pri 3500–4000 vrt./min
Največji navor: 400 Nm pri 1750–3250 vrt./min
Pogon: štirikolesni, 7-stopenjski samodejni menjalnik z dvema sklopkama
Masa praznega vozila: 1752 kg
Mere (D/Š/V): 4700/1882/1681 mm
Medosna razdalja: 2791 mm
Prostornina prtljažnika: 720–2065 l
Posoda za gorivo: 60 l
Najvišja hitrost: 210 km/h
Pospešek do 100 km/h: 8,9 s
Poraba goriva: 5,7 l/100 km
Izpust CO2: 150 g/km
Uradni zastopnik: Porsche Slovenija, Ljubljana
Maloprodajna cena: 29.280 evrov (testno vozilo 49.938 evrov)
Euro NCAP: *****
Motor: štirivaljni dizelski s turbopolnilnikom, sistem za vbrizgavanje s skupnim vodom
Gibna prostornina: 1968 cm3
Največja moč: 140 kW (190 KM) pri 3500–4000 vrt./min
Največji navor: 400 Nm pri 1750–3250 vrt./min
Pogon: štirikolesni, 7-stopenjski samodejni menjalnik z dvema sklopkama
Masa praznega vozila: 1752 kg
Mere (D/Š/V): 4700/1882/1681 mm
Medosna razdalja: 2791 mm
Prostornina prtljažnika: 720–2065 l
Posoda za gorivo: 60 l
Najvišja hitrost: 210 km/h
Pospešek do 100 km/h: 8,9 s
Poraba goriva: 5,7 l/100 km
Izpust CO2: 150 g/km
Uradni zastopnik: Porsche Slovenija, Ljubljana
Maloprodajna cena: 29.280 evrov (testno vozilo 49.938 evrov)
Euro NCAP: *****
Pametni pomočniki
Sodobni asistenčni sistemi, ki so bili vgrajeni v testnem vozilu, so vozniku v marsičem olajšali delo. Škoda je le, da je večina na seznamu dodatne opreme za doplačilo. Vseeno bi vam nakup nekaterih toplo priporočili; takšen je radarski tempomat, ki v povezavi s sistemom za ohranjanje voznega pasu močno olajša vožnjo po avtocesti. Radarski tempomat je med boljšimi, kar smo jih preizkusili, deluje gladko in obvlada tudi popolno ustavitev. Z njegovo pomočjo je tudi vožnja v zastoju manj stresna. Svojo nalogo dobro opravijo tudi prilagodljivi žarometi v LED-tehnologiji. Nočna vožnja z njihovo pomočjo je bila manj stresna. Svetujemo še nakup sistema za nadzor mrtvega kota, ki pride prav predvsem na avtocesti.
Preprosto pametno
Prtljažni prostor v kodiaqu bo s 720 litri prostornine kos vsakemu družinskemu potovanju. Če bo to premalo, lahko zložimo naslone zadnjih sedežev in tako dobimo skupaj 2065 litrov prtljažnega prostora z ravnim dnom. Testno vozilo je imelo vgrajeno še zložljivo vlečno kljuko, ki jo aktiviramo s pritiskom na stikalo v prtljažnem prostoru. Njegov pokrov lahko odpiramo tudi prostoročno z brco pod zadnji odbijač. Pohvalno je tudi, da je v prtljažnem prostoru pospravljena rezervna pnevmatika.
Ne morem mimo Škodinih pregovorno "simply clever" rešitev, med katere spadajo tudi zložljiva dežnika v sprednjih vratih, posebna zaščita robov vrat, ki se aktivira ob odprtju vrat, držalo listkov na vetrobranskem steklu in strgalo za led za pokrovom posode za gorivo. Ta je dovolj velika, da ima kodiaq zgledno avtonomijo.