TEST

Medved v športnih copatah

Kodiaq pravijo aljaškemu rjavemu medvedu in Škodinemu terencu, ki v opremski izvedenki sportline prinaša tudi nekaj športnega duha.
Fotografija: Škoda kodiaq je ime dobil po aljaškem rjavem medvedu. Foto: Blaž Kondža
Odpri galerijo
Škoda kodiaq je ime dobil po aljaškem rjavem medvedu. Foto: Blaž Kondža

Največji Škodin športni terenec je že naš stari znanec, zato presenečenj nismo pričakovali, smo mu pa zato namenili dober potovalni preizkus in se z njim odpravili v rojstno mesto škod, češko Mlado Boleslav. Na poti smo se prepričali, da bodo tako voznik kot potniki brez težav v njem preživeli tudi dolga potovanja. Prostora za kolena je več kot dovolj tudi na zadnjih sedežih, ki so poleg vsega vzdolžno premični in imajo nastavljiv naklon naslonov. Testni avtomobil je bil opremljen še s posebnim spalnim paketom, ki je vključeval posebno izvedbo zadnjih vzglavnikov za boljši oprijem glave in odejo. Čeprav so sedeži športne zasnove – odeti so v na otip prijetno alkantaro – in imajo spredaj fiksne vzglavnike, so se izkazali kot zelo udobni za sedenje. Jasno, ponujajo tudi dovolj bočnega oprijema za dinamično vožnjo skozi ovinke.
 

Živahni dizel


Pod motornim pokrovom testnega kodiaqa je predel najmočnejši turbodizelski agregat v ponudbi, ki razvije največjo moč 140 kilovatov. Ta se prek samodejnega 7-stopenjskega menjalnika z dvema sklopkama DSG prenaša na vsa štiri kolesa. Nad delovanjem štirikolesnega pogona v kodiaqu bdi računalnik, tako da voznik nima posebnega vpliva na delovanje. Na voljo sta sicer tudi dva vozna programa, snežni (snow) in terenski (off road), ki gotovo imata povezavo s štirikolesnim pogonom.
Dvolitrski turbodizelski štirivaljnik ima dovolj moči in živahnosti tudi za avtocestne etape. Še posebno če izberemo športni vozni program, bomo nad odzivnostjo avtomobila navdušeni. Sicer pa izbira voznega programa vpliva tudi na delovanje blaženja, zato bo za še več udobja treba izbrati komfortni program. Testno povprečje porabe goriva 6,9 litra dizla na 100 prevoženih kilometrov je glede na velikost avtomobila in dejstvo, da imamo opraviti s športnim terencem, dober rezultat. Dodajmo, da za še čistejši dizelski izpuh pri kodiaqu skrbi aditiv adblue.

Pametni pomočniki


Sodobni asistenčni sistemi, ki so bili vgrajeni v testnem vozilu, so vozniku v marsičem olajšali delo. Škoda je le, da je večina na seznamu dodatne opreme za doplačilo. Vseeno bi vam nakup nekaterih toplo priporočili; takšen je radarski tempomat, ki v povezavi s sistemom za ohranjanje voznega pasu močno olajša vožnjo po avtocesti. Radarski tempomat je med boljšimi, kar smo jih preizkusili, deluje gladko in obvlada tudi popolno ustavitev. Z njegovo pomočjo je tudi vožnja v zastoju manj stresna. Svojo nalogo dobro opravijo tudi prilagodljivi žarometi v LED-tehnologiji. Nočna vožnja z njihovo pomočjo je bila manj stresna. Svetujemo še nakup sistema za nadzor mrtvega kota, ki pride prav predvsem na avtocesti.
 

Preprosto pametno


Prtljažni prostor v kodiaqu bo s 720 litri prostornine kos vsakemu družinskemu potovanju. Če bo to premalo, lahko zložimo naslone zadnjih sedežev in tako dobimo skupaj 2065 litrov prtljažnega prostora z ravnim dnom. Testno vozilo je imelo vgrajeno še zložljivo vlečno kljuko, ki jo aktiviramo s pritiskom na stikalo v prtljažnem prostoru. Njegov pokrov lahko odpiramo tudi prostoročno z brco pod zadnji odbijač. Pohvalno je tudi, da je v prtljažnem prostoru pospravljena rezervna pnevmatika.
Ne morem mimo Škodinih pregovorno "simply clever" rešitev, med katere spadajo tudi zložljiva dežnika v sprednjih vratih, posebna zaščita robov vrat, ki se aktivira ob odprtju vrat, držalo listkov na vetrobranskem steklu in strgalo za led za pokrovom posode za gorivo. Ta je dovolj velika, da ima kodiaq zgledno avtonomijo.

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije