TEST
Mercedes, ki je lep, zmogljiv in drag
Mercedes GLE coupe je zajeten avtomobil s športnim značajem; šestvaljni dizel je odziven in poskočen, ponuja obilje navora, v ovinkih pa se hitro začuti veliko maso vozila.
Odpri galerijo
Mercedesovi modeli niso vedno zgolj uglajeni, znajo biti tudi precej drzni, da jih vsi opazijo že na daleč. V kupejevski različici je takšen veliki športni terenec GLE, pri katerem so linije vlekli oblikovalci pod nadzorom Roberta Lešnika, glavnega za zunanjo podobo Mercedesovih avtomobilov.
V primerjavi s predhodnikom je opazen bolj nagnjen prvi stebriček, večje površine pa imajo ponekod ostrejše poteze (zadnje luči) ali precej zaobljene (zadek). V primerjavi s terencem GLE ima kupejevska različica za šest centimetrov krajšo medosno razdaljo, a še vedno je pri skoraj petih metrih dolžine in dveh metrih širine zelo zajeten avtomobil.
Kupejevska podoba zahteva davek pri prostornosti za potnike. Vsaj spredaj imata voznik in sovoznik dovolj prostora, tudi če sta dvometraša, a kljub temu manj kot v terencu GLA. Še tesneje je na drugi klopi, kjer spodobno sedijo potniki, visoki do 180 centimetrov. In še nekaj je treba vzeti v zakup pri kupeju: skozi zadnje okno se slabše vidi.
Največje presenečenje je v prtljažniku. V primerjavi s predhodnikom ima novi GLE coupe za 70 litrov več prostora, skupno 655, kar je dovolj za precej kovčkov in športne opreme za počitnice in preživljanje prostega časa. Hkrati so razvojniki za pet centimetrov spustili nakladalni rob, še za dodatnih pet centimetrov pa se avtomobil lahko spusti zaradi zračnega vzmetenja.
V testnem primerku ni bilo nobenih novih motornih tehnologij, temveč trilitrski šestvaljni dizelski motor s 330 konjskimi močmi (243 kW). Z mesta do stotice potrebuje vsega 5,7 sekunde, najvišjo hitrost doseže pri 240 kilometrih na uro, k dobrim voznim občutkom pripomore tudi 700 Nm navora, za razporejanje moči pa skrbi devetstopenjski samodejni menjalnik. Poraba v času testnih voženj se je gibala okoli desetih litrov.
Marsikdo sprva občuti zajetno maso avtomobila (2295 kilogramov), zato se voznik med ovinki takoj zave, da upravlja veliko vozilo. V pomoč je sicer aktivno zračno vzmetenje, kar prepreči močnejše sunke od podlage, toda po drugi strani nekaj udobja vzamejo nizkopresečne pnevmatike.
Testni primerek ima za dve strani A4 dolg seznam dodatne opreme. Med njimi je tudi več sistemov pomoči za krmiljenje. Tako GLE coupe lahko pomaga pri obračanju volana skozi ovinke, seveda tudi sam zavre, če opazi vašo nepozornost (grobo, da prebudi voznika). Toda čeprav zna voziti skoraj sam, kmalu prepozna, če ne držite volana dovolj dejavno.
Česar nismo omenili, je vse na vrhunski ravni: udobni sedeži, izbor materialov, pregled nad okolico zaradi številnih kamer, nad vami se odpira strešno okno … Seveda pa nič od tega ni prav poceni, še posebno ker je veliko dodatkov na voljo le v dodatni opremi. Nič čudnega, da potem testni primerek stane več kot 130.000 evrov.
Vpadljiv avto
V primerjavi s predhodnikom je opazen bolj nagnjen prvi stebriček, večje površine pa imajo ponekod ostrejše poteze (zadnje luči) ali precej zaobljene (zadek). V primerjavi s terencem GLE ima kupejevska različica za šest centimetrov krajšo medosno razdaljo, a še vedno je pri skoraj petih metrih dolžine in dveh metrih širine zelo zajeten avtomobil.
Kupejevska podoba zahteva davek pri prostornosti za potnike. Vsaj spredaj imata voznik in sovoznik dovolj prostora, tudi če sta dvometraša, a kljub temu manj kot v terencu GLA. Še tesneje je na drugi klopi, kjer spodobno sedijo potniki, visoki do 180 centimetrov. In še nekaj je treba vzeti v zakup pri kupeju: skozi zadnje okno se slabše vidi.
Največje presenečenje je v prtljažniku. V primerjavi s predhodnikom ima novi GLE coupe za 70 litrov več prostora, skupno 655, kar je dovolj za precej kovčkov in športne opreme za počitnice in preživljanje prostega časa. Hkrati so razvojniki za pet centimetrov spustili nakladalni rob, še za dodatnih pet centimetrov pa se avtomobil lahko spusti zaradi zračnega vzmetenja.
Močan dizel
V testnem primerku ni bilo nobenih novih motornih tehnologij, temveč trilitrski šestvaljni dizelski motor s 330 konjskimi močmi (243 kW). Z mesta do stotice potrebuje vsega 5,7 sekunde, najvišjo hitrost doseže pri 240 kilometrih na uro, k dobrim voznim občutkom pripomore tudi 700 Nm navora, za razporejanje moči pa skrbi devetstopenjski samodejni menjalnik. Poraba v času testnih voženj se je gibala okoli desetih litrov.
5,7
sekunde potrebuje do stotice.
sekunde potrebuje do stotice.
Marsikdo sprva občuti zajetno maso avtomobila (2295 kilogramov), zato se voznik med ovinki takoj zave, da upravlja veliko vozilo. V pomoč je sicer aktivno zračno vzmetenje, kar prepreči močnejše sunke od podlage, toda po drugi strani nekaj udobja vzamejo nizkopresečne pnevmatike.
Konkretna cena
Testni primerek ima za dve strani A4 dolg seznam dodatne opreme. Med njimi je tudi več sistemov pomoči za krmiljenje. Tako GLE coupe lahko pomaga pri obračanju volana skozi ovinke, seveda tudi sam zavre, če opazi vašo nepozornost (grobo, da prebudi voznika). Toda čeprav zna voziti skoraj sam, kmalu prepozna, če ne držite volana dovolj dejavno.
Mercedes-benz GLE 400d 4matic coupeMercedes-benz GLE 400d 4matic coupe
Motor: šestvaljni turbodizelski
Gibna prostornina: 2925 cm3
Največja moč: 243 kW (330 KM) pri 3600 vrt./min.
Največji navor: 700 Nm pri 1200 vrt./min.
Pogon: štirikolesni, 9-stopenjski samodejni menjalnik
Masa praznega vozila: 2295 kg
Mere (D/Š/V): 4961/2014/1724 mm
Medosna razdalja: 2935 mm
Prostornina prtljažnika: 655–1790 l
Posoda za gorivo: 80 l
Najvišja hitrost: 240 km/h
Pospešek do 100 km/h: 5,7 s
Poraba goriva: 8,2 l/100 km
Izpust CO2: 216 g/km
Uradni zastopnik: Autocommerce
Maloprodajna cena: 101.900 evrov (testno vozilo 135.017)
Euro NCAP: ***** (2019, za izvedbo GLE)
Motor: šestvaljni turbodizelski
Gibna prostornina: 2925 cm3
Največja moč: 243 kW (330 KM) pri 3600 vrt./min.
Največji navor: 700 Nm pri 1200 vrt./min.
Pogon: štirikolesni, 9-stopenjski samodejni menjalnik
Masa praznega vozila: 2295 kg
Mere (D/Š/V): 4961/2014/1724 mm
Medosna razdalja: 2935 mm
Prostornina prtljažnika: 655–1790 l
Posoda za gorivo: 80 l
Najvišja hitrost: 240 km/h
Pospešek do 100 km/h: 5,7 s
Poraba goriva: 8,2 l/100 km
Izpust CO2: 216 g/km
Uradni zastopnik: Autocommerce
Maloprodajna cena: 101.900 evrov (testno vozilo 135.017)
Euro NCAP: ***** (2019, za izvedbo GLE)
Česar nismo omenili, je vse na vrhunski ravni: udobni sedeži, izbor materialov, pregled nad okolico zaradi številnih kamer, nad vami se odpira strešno okno … Seveda pa nič od tega ni prav poceni, še posebno ker je veliko dodatkov na voljo le v dodatni opremi. Nič čudnega, da potem testni primerek stane več kot 130.000 evrov.