Mercedes suv GLA je bolj zračen in robusten
Najmanjši Mercedes-Benzov suv GLA želi biti vsaj malo tudi terenec – na voljo so bencinski in dizelski motorji, pozneje pa še priključni hibrid in popolnoma električni pogon.
Odpri galerijo
Mercedes je svojo posadko modelov s kompaktno osnovo MFA2 v zadnjih dveh letih skoraj povsem prenovil. Po razredih A, B, CLA in GLB je zdaj nared še novi GLA. Prva črka G je pri njih vedno oznaka za gelände, teren, in novinec želi biti v eni od pogonskih izvedb vsaj malo tudi terenec.
Mercedes GLA je bil precejšnja uspešnica že v prvi generaciji, ki se je na cestah pojavila leta 2014, a morda bolj v Evropi kot pri nas, v Sloveniji jih je kakih 800. Za drugo izvedbo najmanjšega suva iz Stuttgarta, ki naj bi tekmoval z avtomobili, kot so audi Q2, BMW X2 in lexus UX, lahko rečemo, da je slogovno tipičen predstavnik oblikovalske smeri, ki jo znamka narekuje že več let, z zunanjimi linijami v ničemer ne preseneča.
Bolj zanimive so spremembe v merah, saj je avtomobil s 441 centimetri 1,4 cm krajši kot prej, a ima tri centimetre večjo medosno razdaljo (273 cm), prav toliko je širši (183 cm), predvsem pa je opazno, 10 centimetrov, višji (161 cm). To zadnje naj bi popravilo slabo preglednost nazaj, ki je bila zaradi zajetnega stebrička C značilna za dosedanji model. V drugem delu vozila bo opcijsko na voljo vzdolžno pomična klop, ki jo bo mogoče naprej in nazaj pomikati za 14 cm.
Sploh je v avtomobilu nekoliko več prostora za vse potnike in prtljago, tovorni prostor je napredoval za 14 litrov, na 435 litrov.
Spredaj se sedi precej višje kot v razredu A in tudi pet centimetrov višje kot v že nekoliko dvignjenem razredu B.
Pred voznikom bo zdaj že dobro znana armaturna plošča, ki se z dvema povezanima zaslonoma razteza od levega karoserijskega stebrička do sredine avtomobila, gre za večfunkcijski sistem MBUX, ki omogoča različne načine upravljanja.
Čeravno pri Mercedesu tako kot pri vseh znamkah napovedujejo večjo udeležbo elektrificiranih pogonov, pa bo vsaj na začetku model GLA še v znamenju bolj ali manj znane bencinsko-dizelske zgodbe. V prvem primeru je to bodisi 1,3-litrski vstopni štirivaljnik z močjo 120 kW/163 KM (GLA 200) bodisi večji dvolitrski predstavnik z močjo 165 kW/224 KM (GLA 250). Dvolitrski dizel ima lahko moč 110 kW/159 KM (GLA 200d) ali 140 kW/190 KM (GLA 220d).
Menjalnik je vedno samodejni z dvema sklopkama s sedmimi ali osmimi prestavami, odvisno od motorja. Prenos je speljan na sprednji kolesi, pri močnejšem bencinarju in obeh dizlih pa lahko izberemo tudi izvedenko s prilagodljivim in posodobljenim štirikolesnim pogonom 4-matic. Ta ima različne vozne programe in tudi terenskega, ki kaže, da je GLA sposoben premagovati bolj zahtevne podlage, ne pa tudi ekstremnih.
Najnovejši suv iz Stuttgarta je pri nas že na voljo. Cena vstopnega modela GLA 200 je 36 tisočakov, na vrhu je trenutno močnejši dizel s štirikolesnim pogonom GLA 220d 4matic za 42.000 evrov. Seveda se pri Mercedesu marsikaj še doplača, tako da sta navedeni ceni šele začetek.
Pridejo tudi drugi pogoni, vsaj doslej je za poletje znamka načrtovala še pogonsko izvedbo priključnega hibrida, proti koncu leta pa naj bi bila nared tudi povsem električna različica z oznako EQA.
Najmanjši suv z zvezdo
Mercedes GLA je bil precejšnja uspešnica že v prvi generaciji, ki se je na cestah pojavila leta 2014, a morda bolj v Evropi kot pri nas, v Sloveniji jih je kakih 800. Za drugo izvedbo najmanjšega suva iz Stuttgarta, ki naj bi tekmoval z avtomobili, kot so audi Q2, BMW X2 in lexus UX, lahko rečemo, da je slogovno tipičen predstavnik oblikovalske smeri, ki jo znamka narekuje že več let, z zunanjimi linijami v ničemer ne preseneča.
Bolj zanimive so spremembe v merah, saj je avtomobil s 441 centimetri 1,4 cm krajši kot prej, a ima tri centimetre večjo medosno razdaljo (273 cm), prav toliko je širši (183 cm), predvsem pa je opazno, 10 centimetrov, višji (161 cm). To zadnje naj bi popravilo slabo preglednost nazaj, ki je bila zaradi zajetnega stebrička C značilna za dosedanji model. V drugem delu vozila bo opcijsko na voljo vzdolžno pomična klop, ki jo bo mogoče naprej in nazaj pomikati za 14 cm.
Več prostora za vse
Sploh je v avtomobilu nekoliko več prostora za vse potnike in prtljago, tovorni prostor je napredoval za 14 litrov, na 435 litrov.
Spredaj se sedi precej višje kot v razredu A in tudi pet centimetrov višje kot v že nekoliko dvignjenem razredu B.
Pred voznikom bo zdaj že dobro znana armaturna plošča, ki se z dvema povezanima zaslonoma razteza od levega karoserijskega stebrička do sredine avtomobila, gre za večfunkcijski sistem MBUX, ki omogoča različne načine upravljanja.
Klasični motorji
Čeravno pri Mercedesu tako kot pri vseh znamkah napovedujejo večjo udeležbo elektrificiranih pogonov, pa bo vsaj na začetku model GLA še v znamenju bolj ali manj znane bencinsko-dizelske zgodbe. V prvem primeru je to bodisi 1,3-litrski vstopni štirivaljnik z močjo 120 kW/163 KM (GLA 200) bodisi večji dvolitrski predstavnik z močjo 165 kW/224 KM (GLA 250). Dvolitrski dizel ima lahko moč 110 kW/159 KM (GLA 200d) ali 140 kW/190 KM (GLA 220d).
224 KM bo zmogel najmočnejši bencinar GLA 250.
Menjalnik je vedno samodejni z dvema sklopkama s sedmimi ali osmimi prestavami, odvisno od motorja. Prenos je speljan na sprednji kolesi, pri močnejšem bencinarju in obeh dizlih pa lahko izberemo tudi izvedenko s prilagodljivim in posodobljenim štirikolesnim pogonom 4-matic. Ta ima različne vozne programe in tudi terenskega, ki kaže, da je GLA sposoben premagovati bolj zahtevne podlage, ne pa tudi ekstremnih.
Kmalu še elektrika
Najnovejši suv iz Stuttgarta je pri nas že na voljo. Cena vstopnega modela GLA 200 je 36 tisočakov, na vrhu je trenutno močnejši dizel s štirikolesnim pogonom GLA 220d 4matic za 42.000 evrov. Seveda se pri Mercedesu marsikaj še doplača, tako da sta navedeni ceni šele začetek.
Večja višina je prinesla več zračnosti tudi v kabino, zadaj je opcija pomična klop.
Pridejo tudi drugi pogoni, vsaj doslej je za poletje znamka načrtovala še pogonsko izvedbo priključnega hibrida, proti koncu leta pa naj bi bila nared tudi povsem električna različica z oznako EQA.